printlogo


کد خبر: 172665تاریخ: 1395/12/9 00:00
آوای شهر

اعضای شورای شهر تصویب کردند
افزایش 15 درصدی نرخ بلیت مترو
اعضای شورای اسلامی شهر تهران افزایش 15 درصدی نرخ بلیت مترو و اتوبوس را تصویب کردند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: پیش‌تر در قیمت بلیت مترو تغییراتی داده شده بود و بازه آن به 6 منطقه تقسیم شده بود که عملاً 2 بازه آن (25 کیلومتر به بالا) عملکرد نداشت. مهدی چمران با بیان اینکه 2 بازه‌ای که عملکرد نداشت حذف شدند، گفت: بازه‌های خطوط مترو به 4 بازه کاهش یافت. وی افزود: بلیت تک‌سفره مترو تقریباً 14 درصد افزایش یافت و بقیه بلیت‌های مترو نیز در همین حدود افزایش داشته است که با توجه به بازه‌ها این افزایش تا 15 درصد تفاوت دارد. رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه رقم افزایش را حدود 15 درصد در نظر گرفته‌ایم، گفت: بلیت تک‌سفره مترو از 700 تومان به 800 تومان افزایش می‌یابد. چمران از افزایش
15 درصدی نرخ بلیت اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی به طور میانگین خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بخش اعظم اتوبوسرانی زیر نظر بخش خصوصی است خودشان باید هزینه‌های خود را تأمین کنند.  رئیس شورای شهر تأکید کرد: نرخ‌های جدید مترو و اتوبوس از 15 فروردین 96 لازم‌الاجراست و هم‌اکنون هیچ تغییری در نرخ‌ها نخواهیم داشت. وی افزود: هنوز درباره نرخ کرایه تاکسی‌ها تصمیمی اتخاذ نشده است.

پایان تخریب طبقه هفتم  پاساژ علاء‌الدین
قائم‌مقام شهرداری منطقه ۱۱ تهران از تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین پس از ۲ سال پیگیری و بیش از ۳ ماه عملیات اجرایی خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، وحید محمدی با اشاره به اینکه این منطقه در پی حکم دادستانی و رای کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب طبقه غیرمجاز پاساژ علاءالدین پس از انتخاب پیمانکار و تأمین همه موارد ایمنی، عملیات اجرایی حذف طبقه هفتم را از 18 آبان‌ماه سال جاری آغاز کرده بود، گفت: 99 باب مغازه به صورت غیرمجاز در این طبقه ایجاد شده بود که طی این مدت با برنامه زمانبندی جمع‌آوری شد. محمدی به نگرانی مدیریت شهری از بروز حادثه‌ای به دلیل تحمیل بار اضافه به سازه پاساژ علاءالدین اشاره کرد و افزود: شهرداری براساس قانون نسبت به برچیدن این طبقه اضافه اقدام کرده است. قائم‌مقام شهرداری منطقه 11 همچنین به انتقال بیش از 1500 تن نخاله از طبقه هفتم پاساژ علاءالدین به خارج از ساختمان اشاره کرد و یادآور شد: این بار اضافه که فشار بسیاری بر ستون‌ها و سازه بنا وارد می‌کرد، با محاسبات دقیق فنی و روش‌های اجرایی علمی برداشته شده است.

تصویب اخذ عوارض از خودروهای پلاک سیاسی
یک فوریت طرح اخذ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک از خودروهای با پلاک سیاسی، سرویس سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در شورای شهر به تصویب رسید. به گزارش صداوسیما، در سیصد و سی و سومین جلسه شورا بررسی یک فوریت طرح «اخذ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک از خودروهای با پلاک سیاسی، سرویس سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی» در دستور جلسه قرار گرفت. حبیب کاشانی، عضو شورا در تشریح این موضوع گفت: این خودروهای خارجی به هر تعداد که هستند باید عوارض را بپردازند، همچنان که سفارتخانه‌ها عوارض پسماند و نوسازی را نیز می‌پردازند.  غلامرضا انصاری نیز گفت: من مخالف این امر نیستم اما باید از وزارت امور خارجه استعلام گرفته شود تا در روابط با دیگر کشور‌ها خللی ایجاد نشود. چمران، رئیس شورا نیز گفت: ما با برخی کشورها پروتکل همکاری داریم اما با کشورهایی که قرارداد نداریم می‌توانیم این امر را اجرا کنیم.  در نهایت یک فوریت این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.
 


Page Generated in 0/0054 sec