printlogo


کد خبر: 172691تاریخ: 1395/12/9 00:00
آذربایجان شرقی

توسعه تبریز فرصت سرمایه‌گذاری‌ را فراهم آورده
شهردار تبریز با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کلانشهر تبریز، گفت: مدیریت شهری تبریز با برخورداری از تجارب ارزشمند اقتصادی و توسعه روزافزون عمرانی، یک فرصت طلایی برای حضور فعالان سرمایه‌گذاری فراهم آورده است. دکتر صادق نجفی در نشست تجاری اتاق بازرگانی لهستان، با معرفی شاخص‌های عمرانی و اقتصادی کلانشهر تبریز اظهار داشت: تبریز از دیرباز در مسیر اقتصادی جاده ابریشم واقع بوده و بازار تاریخی، گواه پیشینه تجاری آن است. وی اضافه کرد: در دهه‌های اخیر، تبریز کانون بروز و ظهور علم، صنعت و فناوری در ایران اسلامی بوده و بخش عمده‌ای از اولین‌های معروف آن، مربوط به حوزه‌های صنعتی است. شهردار تبریز با اشاره به اینکه این بستر ایده‌آل، مسیر سرمایه‌گذاری‌ها را همواره کرده است، افزود: امروز شاهد یک حرکت پرشتاب و روان در برنامه‌های عمرانی شهرداری تبریز هستیم؛ این روند، یک فرصت طلایی برای حضور سرمایه‌گذاران لهستانی است.

هیچ عاملی نباید موجب کندی عملیات اجرایی تونل انرژی تبریز شود
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت پروژه تونل انرژی تبریز، گفت: این پروژه برای تبریز و تامین برق مترو حیاتی است و نباید هیچ عاملی موجب کندی عملیات آن شود و باید با جدیت ادامه یابد. مهندس محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، با ابراز تاسف از حادثه ریزش تونل انرژی تبریز و جان‌باختن تعدادی از کارگران، بر لزوم انجام روش‌های محاسباتی و نکات ایمنی و حفاظت در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و خواستار توجه و رسیدگی به خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه شد. وی اضافه کرد: تونل انرژی تبریز با هدف تامین پایدار برق این شهر و مترو به عمق 16 الی 17 متر از سطح زمین و به طول
4 کیلومتر از حدفاصل عینالی و خیابان روشنایی اجرا می‌شود. معاون استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر اجرای ضوابط و مقررات فنی و مهندسی از سوی دستگاه‌های اجرایی در تنظیم قراردادهای اجرایی و پیمانکاری تاکید کرد.


Page Generated in 0/0075 sec