printlogo


کد خبر: 172703تاریخ: 1395/12/10 00:00
هشدار آیت‌الله ‌لاریجانی درباره پیشبرد اهداف انتخاباتی با استفاده از رسانه‌های ضدانقلاب
نامزدهای انتخابات آب به آسیاب دشمن نریزند

رئیس دستگاه قضا همزمان با تحرکات انتخاباتی احزاب و گروه‌ها به آنان هشدار داد از ابزار ضد انقلاب برای پیشبرد اهداف خود استفاده نکنند.
او بکارگیری رسانه‌های ضد انقلاب را جرم خواند و از نامزدهای انتخابات خواست با بهره‌گیری از ابزارهای ضدانقلاب برای اثبات خود و تخریب چهره رقیب، آب به آسیاب دشمن نریزند. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده، گفت: اولین موضوعی که باید از سوی نامزدها، مردم، مجریان، مسؤولان و ناظران انتخابات مورد توجه باشد، تحفظ بر امور اخلاقی و رعایت حدود شرعی و قانونی در جریان انتخابات است؛ گاهی در گرماگرم رقابت‌ها برخی به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که به نظر می‌رسد اصل و هدف انتخابات را فراموش کرده‌اند. وی  با انتقاد از برخی رفتارهای نشأت گرفته از نوعی دیدگاه‌ الحادی که ضمن تفسیر غلط و کاربرد ابزاری از شعار «هدف، وسیله را توجیه می‌کند»، استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین خطرها دقیقاً زمانی رخ می‌دهد که هدف اصلی فراموش می‌شود و صرفاً پیروزی هدف قرار می‌گیرد.  
رئیس قوه قضائیه با تأکید مجدد بر لزوم رعایت اخلاق و انصاف از سوی همه افراد و نهادهای دخیل در انتخابات، اظهار کرد: قرار نیست اگر در دستگاهی حضور و قدرتی در اختیار داریم، از این قدرت برای ارضای خواسته‌های خودمان استفاده کنیم و به‌خلاف اخلاق، انصاف، شرع و قانون گام برداریم، بر همین اساس همگان باید در چارچوب وظایف خود عمل کنند و حدود اخلاقی، شرعی و قانونی را نصب‌العین قرار دهند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی بر لزوم هوشیاری و دشمن‌شناسی مردم، نامزدها، مجریان و ناظران انتخابات تأکید کرد و گفت: دشمنان جمهوری اسلامی وقتی نمی‌توانند با رویارویی نظامی وارد میدان شوند راهکارهای جنگ نرم را در پیش می‌گیرند تا بر افکار عمومی و تصمیمات مسؤولان اثر بگذارند. رئیس قوه قضائیه دشمنی آمریکا و اذناب منطقه‌ای آن و همچنین جریان ضدانقلاب فراری و حتی برخی افراد در درون کشور را پابرجا دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدا تا انتهای روند انتخابات و در جریان رقابت‌ها و تبلیغات باید به‌دقت حرکات دشمن را رصد کنیم و فراموش نکنیم دشمن همواره از طریق ایجاد شایعات و مشوه کردن چهره مسؤولان، نظام جمهوری اسلامی و اصل انتخابات، اهداف خود را پیش می‌برد.
آیت‌الله آملی لاریجانی اضافه کرد: یکی از ناصواب‌ترین کارها استفاده از ابزار ضدانقلاب توسط جریان‌های داخلی برای پیشبرد اهداف انتخاباتی است. برخی رسانه‌های ضدانقلاب از سوی بعضی افراد در داخل کشور به کار گرفته می‌شوند که این کار قطعاً جرم است. بنده به‌عنوان مسؤول دستگاه قضا از همه کسانی که می‌خواهند به‌نحوی وارد عرصه انتخابات شوند می‌خواهم نسبت به حیله‌ورزی دشمن که کاری جز تفرقه‌افکنی ندارد هوشیار باشند و اینگونه نباشد که با بهره‌گیری از ابزارهای ضدانقلاب برای اثبات خود و تخریب چهره رقیب، آب به آسیاب دشمن بریزند.
 


Page Generated in 0/0841 sec