printlogo


کد خبر: 172821تاریخ: 1395/12/14 00:00
اخبار

رشوه برزیل برای میزبانی المپیک
روزنامه فرانسوی مدعی در اختیار داشتن اسنادی شد که نشان می‌دهد برزیل پیش از اخذ میزبانی المپیک 2016 با دادن رشوه از این مهم کسب اطمینان کرده است. طبق ادعای روزنامه لوموند فرانسه، یک شرکت برزیلی مبلغ 5/1 میلیون دلار در سال 2009 به یکی از اعضای کمیته بین‌المللی المپیک رشوه داده است. در واقع مقامات دولتی برزیل پیش از سال 2009 از میزبانی المپیک 2016 اطمینان کامل داشته و از 3 یا 4 عضو مهم المپیک، قول میزبانی را به صورت قطعی دریافت کرده بودند. این خبر در صورت درست بودن نشان می‌دهد کار کارشناسی و صدها سفر پرهزینه بازرسان المپیک به کشورهای نامزدشده برای رقابت بر سر میزبانی، تنها یک شوی تبلیغاتی بوده و نتیجه این همه هزینه و تلاش از پیش مشخص بوده است. لوموند فرانسه مدعی است ژاک روگ، ریاست المپیک نیز در این پرونده از متهمان ردیف اول خواهد بود.

آزمون میثاقیان برابر استقلال
آبی‌های تهرانی و خوزستانی روز شنبه برابر 2 تیم قعرنشین لیگ برتر به میدان خواهند رفت. در حالی که رقابت‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر از روز جمعه آغاز‌ شد، این بازی‌ها امروز شنبه نیز با انجام 2 دیدار پیگیری می‌شود. استقلال خوزستان بعد از نمایش‌های خیره‌کننده و تحسین‌برانگیزش در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم قعر جدولی ماشین‌سازی تبریز می‌رود. شاگردان پورموسوی در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا، الفتح عربستان و الجزیره امارات را شکست دادند و روی کاغذ، نباید کار سختی برابر تیم ماشین‌سازی داشته باشند. با این حال شاید فشردگی بازی‌های استقلال خوزستان و البته غرور ناشی از 2 برد اخیر، روی عملکرد این تیم اثر بگذارد و ماشین‌سازی تبریز بتواند برخلاف انتظارات، در این بازی به موفقیت برسد. روند صعودی موفقیت شاگردان علیرضا منصوریان در هفته‌های گذشته، آنها را به بالای جدول رده‌بندی رسانده است. این تیم به دنبال کسب هر سه امتیاز بازی با سیاه‌جامگان است. استقلالی‌ها بعد از شکست 3 بر صفر التعاون عربستان، از آمادگی بالایی برخوردار هستند و به لحاظ روحی و روانی هم توانایی پیروزی در این بازی را دارند. هرچند باید دید خستگی ناشی از بازی‌های فشرده روی عملکرد استقلالی‌ها اثر خواهد گذاشت یا نه اما این نکته را هم باید در نظر داشت که سیاه‌جامگان در فرم مطلوبی به سر نمی‌برد و اخیرا خداداد عزیزی از هدایت این تیم استعفا کرده است. در حال‌ حاضر اکبر میثاقیان هدایت سیاه‌جامگانی را برعهده گرفته که در رده پانزدهم قرار دارد. این تیم با ادامه‌ روند فعلی سقوط می‌کند. شاید حضور میثاقیان به لحاظ روحی و روانی شوک مثبتی به این تیم داده باشد. با این همه، نمی‌توان منکر کار سخت تیم او برابر استقلال شد. استقلال در این مصاف مهدی رحمتی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و هرائر مگویان هم به دلیل گذراندن دوران نقاهت بعد از مصدومیت، بدون شک به این بازی نخواهد رسید. دیدار استقلال و سیاه‌جامگان ساعت ۱۷:۲۵ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

شاید لیپی اخراج شود!
فدراسیون فوتبال چین با انتشار بیانیه‌ای درباره اختلاف‌نظر با مارچلو لیپی و لزوم اتحاد قبل از 2 بازی در برابر کره و ایران شفاف‌سازی کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از شانگهای دیلی، فدراسیون فوتبال چین و مارچلو لیپی درباره موضوعات مختلفی به اختلاف‌نظر خورده‌اند. فدراسیون فوتبال این کشور معتقد است لیپی تاکتیک درستی در تمرینات اجرا نمی‌کند و بهتر است ورود بازیکنان جوان به تیم‌ملی سرعت کمتری بگیرد. سرمربی ایتالیایی نیز بشدت علیه این مسائل واکنش نشان داده و نارضایتی خود را از این مسائل اعلام کرده است. فدراسیون فوتبال چین با انتشار بیانیه‌ای درباره درگیری با مارچلو لیپی نوشت: اختلاف‌نظرهایی با لیپی وجود داشته است و ما نمی‌توانیم این مسائل را انکار کنیم ولی تاکید می‌کنیم موضوعی که بیش از هر چیزی اهمیت دارد اتحاد ماست. باید متحد باشیم و بدانیم که 2 بازی حساس در انتخابی جام‌جهانی در پیش داریم که باید با سربلندی از این 2 بازی بیرون بیاییم. در همین حال سایت اسپورت شین از احتمال برکناری مارچلو لیپی به دلیل اختلاف با سران فوتبال این کشور نوشت. تیم‌ملی چین از 5 بازی نخست خود در انتخاباتی جام جهانی تنها ۲ امتیاز کسب کرده و اکنون در قعر جدول قرار گرفته است. 2 شکست برابر کره و ایران می‌تواند شانس صعود چین به جام جهانی را به طور کامل از بین ببرد و اگر اژدهای قرمز بخواهد شانس صعود به جام جهانی داشته باشد باید از 2 بازی برابر کره و ایران امتیاز کامل بگیرد.
 


Page Generated in 0/0063 sec