printlogo


کد خبر: 172994تاریخ: 1395/12/17 00:00
مرضیه وحیددستجردی تشریح کرد
جزئیات دومین جلسه شورای مرکزی «جبهه مردمی»

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جزئیات دومین مجمع ملی این جبهه و تصمیمات شورای مرکزی جبهه مردمی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را تشریح کرد. به گزارش «وطن‌امروز» مرضیه  وحیددستجردی از برگزاری دومین مجمع ملی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی در 17 فروردین‌ماه سال آینده خبر داد و گفت در آن مجمع، 3 هزار عضو این جبهه از میان 10 کاندیدایی که بیشترین مقبولیت را داشته‌اند، 5 نفر را انتخاب می‌کنند تا پس از قرارهای متعدد با 5 کاندیدا، جبهه مردمی به جمع‌بندی نفر واحد برسد. مرضیه وحیددستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی با حضور اعضا و به ‌ریاست حجت‌الاسلام رحیمیان، اظهار داشت: در این جلسه درباره برنامه‌ها و همایش‌های آتی که با یک جدول زمان‌بندی شده تا زمان انتخابات قرار است از طرف جبهه مردمی برگزار شود، صحبت و گزارش آن ارائه شد. وحیددستجردی افزود: روز دوشنبه 23 اسفندماه همایشی در مجتمع آدینه برگزار می‌شود که در آن اقشار مردم و هیات‌های استان‌ها و کمیته‌های مربوط حضور دارند و محور آن برنامه آموزشی برای مسائل مدنظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: همچنین یک برنامه دیگر روز سه‌شنبه (امروز) به‌منظور انسجام فکری و هم‌اندیشی درونی با حضور 21 کاندیدای جبهه مردمی و اعضای شورای مرکزی و حامیان برگزار خواهد شد و موضوع آن درباره «منظومه انقلابی‌گری» خواهد بود.
جزئیات «برنامه اقدام» جبهه مردمی
دستجردی درباره جزئیات «برنامه اقدام» که مشخص شده است، خاطرنشان کرد: قرار شد در زمان‌های مختلف با افراد مختلف جلساتی گذاشته شود و همچنین درباره استان‌ها و شهرستان‌ها نیز صحبت شد.
وی در همین زمینه یادآور شد: ما تا پایان امسال چند موضوع مهم خواهیم داشت که باید به آنها بپردازیم البته هنوز جزئیات آن مشخص نشده است اما تا پایان اسفندماه این همایش‌ها و نشست‌ها برگزار خواهد شد.
17 فروردین مجمع دوم جبهه مردمی
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه غیر از این «برنامه اقدام» دستور جلسه مجمع عمومی دوم نیز مورد بحث قرار گرفت، افزود: این مجمع پنجشنبه 17 فروردین‌ماه برگزار خواهد شد که دستور جلسات آن تصویب اساسنامه و انتخاب 5 کاندیدا از بین 10 کاندیدایی است که باید با آنها مذاکره شود. دستجردی تأکید کرد: این کاندیداها باید برنامه‌های خود را ارائه و سازوکار جبهه را قبول کنند، لذا اسامی این 10 نفر پس از تایید نهایی به اطلاع اعضای مجمع عمومی دوم می‌رسد. سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در مجمع عمومی دوم که با حضور 3 هزار نفر از افراد برگزار خواهد شد از میان  10 نفر، 5 کاندیدای جبهه تعیین می‌شوند. وی اظهار داشت: بعد از مجمع عمومی دوم ما پیمایش‌های اجتماعی را خواهیم داشت و وضعیت آرایش سیاسی کشور را بررسی می‌کنیم، همچنین مقرر شد قرارهای متعددی با آن 5 کاندیدا بگذاریم و در نهایت به جمع‌بندی نفر واحد از بین آنها برسیم.
ارتقا در رفتار سیاسی با تشکیل «جبهه مردمی»
حداد عادل گفت: تصور می‌کنم شکل‌گیری این جبهه نتیجه یک تجربه نسبتا موفق و همان ائتلاف پدید آمده در انتخابات مجلس دهم است که اگرچه در تهران به پیروزی نامزدها نرسید اما نفس تشکیل آن ائتلاف یک موفقیت و تجربه مثبت بود. به گزارش روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، نایب رئیس هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حرکت جبهه مردمی و بدیع بودن انسجام نیروهای انقلاب اظهار داشت: شکل‌گیری این جبهه نتیجه یک تجربه نسبتا موفق و همان ائتلاف پدید آمده در انتخابات مجلس دهم است که اگرچه در تهران به پیروزی نامزدها نرسید اما نفس تشکیل آن ائتلاف یک موفقیت و تجربه مثبت بود. حدادعادل با بیان اینکه گام دوم، یک ارتقایی در رفتار سیاسی است که حاصل تکامل تجربه‌های قبلی محسوب می‌شود، افزود: این نشان می‌دهد نیروهای انقلاب ترجیح می‌دهند به جای اینکه به صورت جزیره‌های جدا از هم کار کنند،‌ نیروهای‌شان را به یکدیگر پیوند ‌دهند و هم‌افزایی نیروها را مدنظر دارند. نایب رئیس هیأت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: این مساله هم باعث افزایش کارآیی نیروهای انقلاب و هم مایه دلگرمی بیشتر مردم خواهد بود، از این رو مهم این است که این جبهه مصرف انتخاباتی صرف نداشته باشد بلکه برای درازمدت برنامه‌ریزی کند که نیات رهبری و آرمان‌های امام عملی شود. وی درباره برنامه‌ریزی برای کار بلندمدت و گفتمانی جبهه مردمی نیز خاطرنشان کرد: از ابتدا بحث‌هایی که شده همه برای این بوده که این تشکل مانند برخی تشکل‌های خلق‌الساعه که با انتخابات به دنیا آمده و می‌میرند،‌ نباشد.
 


Page Generated in 0/0050 sec