printlogo


کد خبر: 173019تاریخ: 1395/12/17 00:00
متن کتاب «تیه‌ری میسان»، نویسنده فرانسوی درباره حادثه 11سپتامبر
دروغ بزرگ

- پرواز شماره 175 یونایتد ایرلاین (برج جنوبی) 46 نفر
- پرواز شماره 77 آمریکن ایرلاین (مثلا پنتاگون) 51 نفر
- پرواز شماره 93 یونایتد ایرلاین (پنسیلوانیا) 36 نفر.
همان‌ طور که گفته شد، این فهرست کامل تلفات نیست و اسامی هواپیماربایان از آنها حذف شده است.  فهرست کامل مسافران در اطلاعیه قبلی شرکت‌های هواپیمایی که روز 11 سپتامبر توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس انتشار یافت، از این قرار است:
- پرواز شماره 11 آمریکن ایرلاین 81 نفر
- پرواز شماره 175 یونایتد ایرلاین 56نفر
- پرواز شماره 77 آمریکن ایرلاین 58نفر
- پرواز شماره 93 یونایتد ایرلاین 38نفر
با مقایسه2 اطلاعیه یازدهم و سیزدهم سپتامبر، چنین به نظر می‌رسد که در پرواز شماره 11 آمریکن ایرلاین، تعداد هواپیماربایان نباید بیشتر از 3 نفر و در پرواز شماره 93 یونایتد ایرلاین
 2 نفر باشند. جالب اینکه نتایج مقایسه نشان می‌دهد در پرواز 175 یونایتد ایرلاین 10 تروریست حضور داشتند! در حقیقت در هیچ‌یک از پروازها تیم 4 نفره مورد ادعای FBI وجود نداشته و گزارش FBI از تماس تلفنی خدمه هواپیمای حامل محمد عطا و تیم 4 نفره و موضوع صندلی 8D کاملا ساختگی بوده است. FBI با استخراج فهرستی از اسامی به اصطلاح دشمنان غرب و اعلام آنها به عنوان تروریست، از ما می‌خواهد باور کنیم که مسلمانان و فعلا عرب‌ها دشمنان خط مقدم آمریکا و غرب هستند.
در این ماجرا که هزاران نفر از مردم آمریکا جان خود را از دست دادند، هنوز عاملان واقعی فاجعه پنهان مانده‌اند. با اطلاعات ضد و نقیض FBI هنوز تصویر درستی از تروریست‌ها و نحوه عملکرد آنها به دست نیامده و این پرونده جنایی همچون دیگر موارد از این دست بازخواهد ماند، اما در تمام فرضیه‌های موجود، این سوال به قوت خود باقی است که این جنایت‌ها به سود چه کسی تمام خواهد شد؟ با توجه به این سوال اساسی، موسسه بین‌المللی تحقیقات ضدتروریستی در پژوهشی توسط دان رادلور (Don Radlaver) به نتایج جالبی در این زمینه دست یافت. این تحقیقات که با عنوان «اختلاس درون‌سازمانی» انتشار یافت، نشان داد که از 6 روز قبل از حادثه یازدهم سپتامبر تا ساعاتی قبل از حادثه، سهام 3 شرکت عمده آمریکن ایرلاین، یونایتد ایرلاین و KLM در اقدامی ساختگی و بی‌سابقه‌ دچار سقوط شد. یونایتد ایرلاین، مالک 2 هواپیمایی بود که یکی به برج جنوبی اصابت و دیگری هم در
Pittsburgh سقوط کرد. عرضه بی‌سابقه سهام این شرکت در مراکز بورس، ارزش آن را به میزان 42 درصد پایین آورد.
آمریکن ایرلاین مالک 2 هواپیمایی که یکی به برج شمالی اصابت کرد و دیگری به گفته FBI بر ساختمان‌های پنتاگون فرود آمد هم دچار تزلزل 39درصدی سهام شد. شرکت هواپیمایی KLM نیز گرفتار سقوط متناسب با 2 شرکت فوق شد. این سقوط سهام در حالی اتفاق افتاد که هیچ‌یک از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان دچار چنین تنزل سهامی نشدند و استثنای KLM نیز نشان می‌دهد این شرکت در پروژه عملیات قرار داشته اما به دلایلی در انتهای ماجرا حذف شده بود. در مقابل سقوط سهام شرکت‌های هواپیمایی‌ای بود که قرار بود مستقیما درگیر ماجرا باشند، سهام برخی از شرکت‌ها- بویژه شرکت‌های بیمه‌گر درگیر ماجرا- درست یک هفته قبل از ماجرای یازدهم سپتامبر خبر از 25 برابر رشد می‌داد.
شرکت مورگان استنلی (Morgan stanley) که در طبقه بیست و دوم برج WTO قرار داشت، رشد سهام 12 برابر را تجربه کرد و مریل لینچ (Merrill Lynch & co) بزرگ‌ترین حق‌العمل‌کار سهام جهان، قیمت سهام خود تا 25 برابر ارتقا داد. دفتر کار این شرکت در مجاورت برج‌ها قرار داشت. ارتقای ساختگی ارزش سهام شرکت‌های بزرگ بیمه‌گر نظیر Munich Re، AASwiss Re و AXA کشیده شد و هر سه این شرکت‌ها درگیر عواقب بعد از حادثه بودند که باید خسارات ناشی از حادثه را پرداخت می‌کردند. «کمیسیون ایمنی تبادلات سهام شیکاگو» نخستین مرکزی بود که بخشی از ماجرا را کشف و آشکار کرد. واحد تحقیقات کمیسیون شیکاگو دریافته بود که یکی از سهامداران متنفذ و دارای شغل دولتی، توانسته از مرکز بورس شیکاگو سودی بالغ بر 15 میلیون دلار کسب کند.
ادامه دارد


Page Generated in 0/0079 sec