printlogo


کد خبر: 173024تاریخ: 1395/12/17 00:00
اخبار

برگزاری نخستین جشنواره تلویزیونی مستند
روایت حقیقت در قاب واقعیت
نخستین جشنواره تلویزیونی مستند با عنوان «روایت حقیقت در قاب واقعیت» به همت شبکه مستند برگزار می‌شود. به گزارش فارس، سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند سیما در نشست خبری به تشریح شرایط برگزاری نخستین جشنواره تلویزیونی مستند با عنوان «روایت حقیقت در قاب واقعیت» پرداخت. وی در این نشست گفت: شناسایی و حمایت از مستندسازان جوان، مستعد و متعهد، تولید آثار مستند بر مبنای تحولات داخلی و خارجی، تقویت جریان تولید فیلم مستند و ارتقای کیفی آثار مستند از اهداف این جشنواره است. غفوری اظهار داشت: جشنواره سالانه در 4 فصل برگزار می‌شود. بعد از فراخوان و انتخاب آثار توسط هیات انتخاب آثار در قالب یک برنامه تلویزیونی در طول فصل نمایش داده می‌شود. در پایان هر فصل از برگزیدگان جشنواره در همان برنامه تقدیر می‌شود.

نمایش امیر دژاکام با سوژه فساد اقتصادی
امیر دژاکام قصد دارد نمایش «صعود مقاومت‌پذیر آرتور و اویی» اثر برتولت برشت را از فروردین‌ماه ۹۶ در تالار حافظ روی صحنه ببرد. به گزارش مهر، امیر دژاکام درباره جدیدترین فعالیت تئاتری خود گفت: در حال تمرین نمایش «صعود مقاومت‌پذیر آرتور و اویی» اثر برتولت برشت به همراه اعضای گروه «ماهان» هستیم، قرار است این نمایش را بهار سال ۹۶ در تالار حافظ به صحنه ببریم. وی اظهار کرد: این نمایشنامه درباره موضوعات اقتصادی است و به موضوع رشوه، فساد اقتصادی، وام‌های دروغین و ساخت پروژه‌های دروغین می‌پردازد و نگاهی به روی کار آمدن هیتلر و قدرت گرفتن آلکاپون دارد. دژاکام با تأکید بر اینکه اگر مشکلی پیش نیاید نمایش «صعود مقاومت‌پذیر آرتور و اویی» را ۱۵ فروردین‌ماه در تالار حافظ به صحنه می‌برد درباره بازیگران این اثر نمایشی گفت: در این اثر نمایشی بازیگران گروه تئاتر «ماهان» از جمله امیر کربلایی‌زاده، بهرام ابراهیمی، تینو صالحی، نرگس محمدی، حمید فلاحی، ملیحه کیا و شهره رعایتی به ایفای نقش می‌پردازند. مژگان عیوضی طراحی لباس، میرا میرمیری‌کار موسیقی، مصطفی کوشکی طراحی صحنه و محمد مساوات هم طراحی پوستر این نمایش را بر عهده دارند.

«آرمان دو» کلید خورد
ایرج محمدی درباره سریال «آرمان دو» که دیروز در البرز کلید خورد بیان کرد که این سریال در ۲۰ قسمت ساخته می‌شود و نگارش آن همچنان ادامه دارد. به گزارش مهر، ایرج محمدی، تهیه‌کننده سریال «آرمان دو» درباره این سریال که روز گذشته ۱۵ اسفندماه در البرز کلید خورد، گفت: این سریال یکی از گزینه‌های پخش در نوروز بود ولی به دلیل پیش‌تولید سنگینی که داشت تولیدش به تعویق افتاد. محمدی با اشاره به حضور حمیدرضا آذرنگ و مرجانه گلچین در این سریال در نقش‌های اصلی توضیح داد: آذرنگ و گلچین در این سریال در نقش یک خواهر و برادر حاضر می‌شوند که آذرنگ با نام «آرمان» و گلچین با نام «صاب‌جان» به ایفای نقش‌های خود می‌پردازند. همچنین الیکا عبدالرزاقی نیز در نقش «مهتاب» در این سریال بازی می‌کند. سریال
«آرمان دو» به کارگردانی احسان عبدی‌پور روز گذشته با حضور مهدی روشن‌روان، مدیرگروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما در استان البرز کلید خورد.

«سر دلبران» برای پخش در ماه رمضان
سریال «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی مدتی است در شهر یزد کلید خورده است و برای پخش در رمضان ۹۶ آماده می‌شود. به گزارش فارس، تصویربرداری سریال «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که جدیدترین محصول سازمان هنری اوج است، چند هفته‌ای است در شهر یزد و در سکوت خبری آغاز شده است. این سریال که قرار است در ماه مبارک رمضان از یکی از شبکه‌های سیما پخش شود، روایتی اجتماعی درباره مسجد و نقش محوری آن است و نویسندگی آن را حسین حسنی و رضا خمسه به عهده دارند. انتخاب بازیگران این سریال کماکان ادامه دارد و تاکنون حضور محمدکاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، برزو ارجمند، متین‌سادات ستوده، جعفر دهقان، جهانبخش‌سلطانی و رضا توکلی در این پروژه تلویزیونی قطعی شده است. «سر دلبران» دومین همکاری مشترک محمدرضا شفیعی و محمدحسین لطیفی بعد از سریال «تنهایی لیلا» است. این سریال هم مانند همکاری قبلی این تهیه‌کننده و کارگردان، مضمونی اجتماعی داشته و برزو ارجمند نیز در آن نقش یک روحانی را ایفا می‌کند.


Page Generated in 0/0062 sec