printlogo


کد خبر: 173027تاریخ: 1395/12/17 00:00
کسی را یارای مبارزه با پروفسور «مدیر» نیست
گمشده پرسپولیس

محمدمهدی تقوی: یک: با وجود یک اصل قدیمی در فوتبال که به ترکیب ثابت تیم برنده دست نمى‌زنند اما برانکو ایوانکوویچ برای بازی مقابل نفت مجبور بود ترکیب تیم را تغییر دهد. انصاری، کامیابی‌نیا، ماهینی و امیری محروم و رضاییان مغضوب موجب شدند سرمربی فکور پرسپولیس مجبور شود نیمی از ترکیب را تغییر دهد.
دو: نقطه عطف بازی حرکت عجیب دروازه‌بان نفت در لمس عمدی توپ در بیرون محوطه جریمه بود که جریمه‌اش کارت قرمز و 10 نفره شدن شاگردان دایی در بازی‌ای به سختی بازی با پرسپولیس بود. بیرون بردن مهندس تمام‌نشدنی نفت، ایمان مبعلی خیال برانکو را از برد تقریبا راحت کرد. دایی که از دروازه‌بان نخست خود بی‌بهره بود، حالا مجبور بود حدود 90 دقیقه به دروازه‌بان سوم خود اعتماد کند. سه: فوتبال به دلیل داشتن مردان تکنیکی که در یک لحظه نتیجه را تغییر می‌دهند، جذاب‌ترین رشته ورزشی است. زمین فوتبال جولانگاه هوش و تکنیک خدادادی سروش رفیعی است. پرسپولیس با جذب سروش رفیعی بسیار قوی شده است؛ مربی باهوش و عاقبت‌اندیشی چون برانکو شهاب کرمی و سامان نریمان‌جهان را نیز جذب می‌کند برای روزهایی چون بازی با نفت که تیم نیمی از بازیکنان خود را ندارد. وی با دیسیپلین بی‌نظیر خود، در را روی شفاعت‌ها برای رامین رضاییان که دیگر رفتارهای غیرقابل تحملش حتی مربی صبور و اخلاق‌گرایی چون برانکو را نیز خسته کرده، می‌بندد و «تیم» شدن پرسپولیس را با نشان دادن «مدیریت» خود در موضوع رضاییان همراه می‌کند. تیم قوى شدن، بستگى تام دارد به اتخاذ تصمیم صحیح در چنین بزنگاه‌هایی. با وجود نیاز شدید به بازیکن بسیار آماده و مؤثر، برای مسابقات لیگ قهرمانان و در روز «فرار بزرگ» از دیگر مدعیان در لیگ برتر، همه دوستداران خواسته و ناخواسته بازیکن‌سالاری و من بمیرم تو بمیری را طرد می‌کند و اجازه دخالت در کار خود را نمی‌دهد. این است برانکویی که می‌خواهیم.
چهار: صادق محرمی نشان داد بازیکنی است بااستعداد و برای بهترین شدن کافی است کمی بیشتر تاکتیک‌پذیر شود. وی در بازی برابر نفت نمایش بی‌نقصی داشت و چه در حمله، چه در دفاع و چه در هماهنگی با هم‌تیمی‌های خود، روز خوبی را پشت‌سر گذاشت. پنج: پرسپولیس اختلاف امتیاز خود با رقبا را آنقدر افزایش داد که اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم؛ با توجه به روند پرسپولیس و نوسان‌های گاه و بیگاه استقلال و تراکتورسازی، این دو تیم تلاش‌شان را باید به کسب عنوان نایب‌قهرمانی معطوف کنند. فقط یک اتفاق غیرمنتظره برانکو را از قهرمانی در سومین لیگ پس از کرواسی و چین دور می‌کند.
شش: پرسپولیس در سال‌های این یک دهه، همه چیز داشت غیر از یک پروفسور. این همان تیمی است که با ژوزه و گل‌محمدی و دایی و درخشان، تیمی معمولی شده بود. برانکو نشان داد گمشده سرخ‌ها بوده است. برانکو قهرمان بشود یا نشود، پرسپولیس خوبی ساخته که سال‌ها می‌تواند هواداران این تیم را خوشحال کند.


Page Generated in 0/0062 sec