printlogo


کد خبر: 173030تاریخ: 1395/12/17 00:00
اخبار

جذب خارجی برای پرسپولیس و تراکتورسازی ممنوع
طبق قانون جدید فدراسیون فوتبال ایران باشگاه‌‌های بدهکار در کمیته انضباطی فیفا، حق عقد قرارداد جدید با بازیکنان و مربیان خارجی را ندارند. بعد از محرومیت استقلال و تراکتورسازی از پنجره نقل و انتقالات به دلیل تعلل در پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی خود این بار فدراسیون فوتبال طرح جدیدی را مصوب کرده که می‌تواند از ورود بازیکنان خارجی به تیم‌های ایرانی جلوگیری کند. به موجب این قانون، تیم‌هایی که در کمیته انضباطی فیفا پرونده‌ای از سال‌های گذشته مبنی‌بر پرداخت نشدن حق و حقوق بازیکنان و مربیان خارجی خود داشته باشند، تا زمانی که این مطالبات تسویه نشود، نمی‌توانند بازیکن و مربی خارجی دیگری را جذب کنند. در حال‌ حاضر تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی از برجسته‌ترین تیم‌های بدهکار در فیفا هستند که حق و حقوق بازیکنان و مربیان سابق خود را نداده‌اند و با این قانون نمی‌توانند بازیکن و مربی خارجی جذب کنند.

اتوبوس مدرن شاگردان کی‌روش و معضلی به نام شماره‌گذاری
مسؤولان فدراسیون فوتبال برای استفاده از اتوبوس مدرن، پیشرفته و جدید تیم‌ملی بزرگسالان با یک مشکل مواجه شده‌اند تا جایی که استفاده از آن برای اردوهای پیش‌رو در هاله‌ای از ابهام است. به‌ گزارش ‌ایسنا، اردوی تیم‌‌‌ملی فوتبال ایران از 26 اسفند آغاز می‌شود و فدراسیون فوتبال هم در حال‌ فراهم کردن هر چه بهتر امکانات برای این تیم است. در این راستا از چندی پیش، مسؤولان فدراسیون اقدام به خرید یک دستگاه اتوبوس مدرن و پیشرفته برای شاگردان کارلوس کی‌روش کرده‌اند. مهدی تاج و محمدرضا ساکت نیز پس از دردسرهای فراوان این اتوبوس را از گمرک ترخیص کرده‌اند تا شاید شاگردان کی‌روش در اردوی پیش رو بتوانند از آن استفاده کنند. این اتوبوس هم‌اکنون در حال‌ آماده‌سازی برای استفاده ملی‌پوشان است و اقدامات نهایی برای طراحی بدنه آن در حال انجام است اما کماکان یک مشکل بزرگ پیش‌روی فدراسیون فوتبال و تیم‌‌ملی برای استفاده از این اتوبوس قرار دارد. اتوبوس تهیه‌شده توسط فدراسیون فوتبال دارای 5 محور است و نسبت به سایر اتوبوس‌ها اندازه بزرگ‌تری دارد و همین موضوع محل مناقشه فدراسیون فوتبال با پلیس راهنمایی‌ورانندگی شده است. پلیس راهور هنوز مجوز پلاک‌گذاری این اتوبوس را صادر نکرده و ظاهرا ایراد گرفته که این اتوبوس می‌تواند بار ترافیکی ایجاد کند.

قهرمانی امید نمازی با تیم‌ملی فوتبال جوانان آمریکا
تیم‌ملی فوتبال جوانان آمریکا با هدایت مربی سابق تیم‌ملی ایران موفق به قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی جوانان کونکاکاف شد. به نقل از تایمز، تیم فوتبال جوانان آمریکا با هدایت امید نمازی توانست در فینال رقابت‌های جوانان آمریکای مرکزی و کونکاکاف با برتری برابر هندوراس به عنوان قهرمانی برسد. آمریکا موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه  5 بر 3 برابر هندوراس به برتری برسد و عنوان قهرمانی را برای نخستین‌بار کسب کند. امید نمازی پیش‌تر به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی ایران فعالیت می‌کرد.

تنها مسی بالاتر از گریزمان
مهاجم اتلتیکومادرید در سال جدید تنها از لیونل مسی کمتر گلزنی کرده است. به نقل از آ.اس، آنتوان گریزمان توانست در دیدار یکشنبه‌شب اتلتیکومادرید برابر والنسیا 2 گل به ثمر برساند. مهاجم فرانسوی همچنین در این دیدار برای صدمین‌بار با پیراهن اتلتیکو به میدان رفت. او در این مدت 56 گل برای تیمش به ثمر رسانده که نسبت به حضورش در رئال‌سوسیداد این آمار بهتر شده است. گریزمان زمانی که در این تیم بازی می‌کرد 40 گل در 141 بازی در لالیگا به ثمر رساند. یعنی میانگین گل‌هایش 28/0 بود که اکنون در اتلتیکو به 56/0 رسیده است. او علاوه بر این توانست در بازی یکشنبه‌شب سومین گلش را در این فصل لالیگا برابر والنسیا به ثمر برسانده و رکورد خود را مقابل این تیم در 12 بازی به 7 گل برساند. مهاجم فرانسوی همچنین در سال جدید (2017) عملکرد درخشانی داشته است. گریزمان که سال 2016 را با آمار ضعیفی در گلزنی به پایان رساند در این سال دوباره به دوران اوج خود رسیده و توانسته است در 16 بازی 11 گل به ثمر برساند. لیونل مسی در اسپانیا تنها بازیکنی است که در این زمینه بهتر از گریزمان بوده است. مهاجم بارسلونا از اول ژانویه تا به امروز 15 گل به ثمر رسانده است. لوییس سوارس دیگر مهاجم آبی‌واناری‌ها در این زمینه با گریزمان برابر است.


Page Generated in 0/0065 sec