مشاور انجمن حمایت از مصرفکنندگان گفت: این انجمن در مواردی از جمله تولید آبمعدنی، مواد کنسروی، مواد گوشتی و... شکایتهایی را از سوی مردم داشته و به پیگیری آنها پرداخته است. به گزارش فارس، مرتضی دزفولی مشاور انجمن حمایت از مصرفکنندگان با بیان اینکه انجمن یادشده تنها انجمن حامی حمایت از حقوق 80 میلیون مصرفکننده ایرانی است، گفت: این انجمن مردمنهاد، غیردولتی و غیرانتفاعی است. وی افزود: این سازمان فاقد هرگونه امکانات مالی است و آگاهیبخشیدن به مصرفکنندگان، ارائه الگوی مصرف صحیح و نظارت جزو اهداف آن است. دزفولی بیان داشت: این انجمن از طریق کانال تلگرام و انتشار هفتهنامه با مصرفکنندگان در ارتباط است و اعتراضات مصرفکنندگان را نسبت به کالاهای موجود در بازار از طریق این 2 کانال دریافت و پیگیری میکند. مشاور انجمن حمایت از مصرفکنندگان گفت: با پیگیری اعتراضات و رصد بازار، نتایج حاصله را به سازمانهای مربوط از جمله سازمان تعزیرات انتقال میدهیم و انجمن اقدام اجرایی انجام نمیدهد. وی با بیان اینکه بهرغم پیگیریهای انجمن برای بازدید از کارخانههای خودروسازی در پی اعتراضات مردمی هیچگونه پاسخی دریافت نکردهایم، گفت: انجمن حمایت از مصرفکنندگان در موارد مختلف از جمله تولیدات آبمعدنی، مواد کنسروی، مواد گوشتی و... شکایتهایی را از سوی مردم داشته و به پیگیری آنها پرداخته است. دزفولی با تاکید بر اینکه انجمنهای مردمنهاد از سوی دولت در سایر کشورها بودجه دریافت میکنند، گفت: این در حالی است که تنها انجمن حمایت از مصرفکنندگان کاملا به صورت مستقل و بدون هیچ بودجه دولتی در ایران فعالیت میکند. وی با بیان اینکه: درج قیمت، خدمات در مطبها و مراکز درمانی طبق بند 5 ماده قانون حمایت از مصرفکنندگان و 65 قانون نظام صنفی است، گفت: این در حالی است که 90 درصد از واحدهای درمانی قیمت خدمات خود را درج نمیکنند. دزفولی بیان داشت: بررسی انجمن حمایت از حقوق مصرفکنندگان نشان داده حتی برخی کالاهای موجود در بازار 50 درصد بیش از قیمت واقعی به مصرفکننده عرضه میشوند. وی همچنین گفت: در کشورهای توسعه یافته برچسبی که روی نوتلا نصب میشود، نشان میدهد که روغن مصرفی در این کالا روغن پالم است اما در کشور ما روی برچسب آن روغن گیاهی قید شده است. وی افزود: حقوق مصرفکننده در جامعه ما مغفول مانده است.