printlogo


کد خبر: 173120تاریخ: 1395/12/19 00:00
اخبار

سینما در دوران ایوبی تحت اختیار گروهی خاص بود
علیرضا رئیسیان، تهیه‌کننده و کارگردان سینما در پی برکناری حجت‌الله ایوبی و انتصاب محمدمهدی حیدریان به عنوان ریاست جدید سازمان سینمایی گفت: امیدوارم حیدریان برخلاف سایر مسؤولان سازمان سینمایی «صنعت سینمای ملی» را قانونی کند تا آرزوی دیرینه بخشی از اهالی سینمای کشور تحقق یابد.  به گزارش سینماپرس، کارگردان فیلم سینمایی «چهل‌سالگی» با بیان اینکه سینمای کشور در زمان ریاست ایوبی تحت اختیار گروهی خاص بود، گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که در دوران ریاست آقای ایوبی در سازمان سینمایی وجود داشت تک صدایی بودن بود؛ طی این دوران سینما تنها در اختیار بخش اندکی از افراد قرار داشت و آنها هر کاری را که مایل بودند انجام می‌دادند؛ امیدوارم دیگر هرگز شاهد چنین اتفاقی در سینما نباشیم.

«ممدگره»؛‌ کتاب جدید حمید حسام
مدیر انتشارت فاتحان از چاپ 2 کتاب جدید در حوزه دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: کتاب «ممدگره» اثر حمید حسام از جمله این آثار است. به گزارش تسنیم، علی ناظری، مدیر انتشارات فاتحان گفت: کتاب «ممدگره» خاطرات یگان ادوات لشکر انصارالحسین همدان نوشته حمید حسام است که بزودی منتشر خواهد شد. کتابی دیگر به نویسندگی کیوان امجدیان نیز در دست انتشار قرار دارد که زندگینامه شهید منتظرقائم را با بررسی ماجرای تسخیر لانه جاسوسی و واقعه طبس تدوین کرده است. وی ادامه داد: در سال آینده 6 کنگره سراسری داریم که حدود 150 عنوان کتاب در آنها رونمایی می‌شود. مدیر انتشارات فاتحان با اشاره به حضور این انتشارات در نمایشگاه کتاب سال آینده، گفت: انتشارات فاتحان در سال آینده با 50 عنوان کتاب جدید وارد سی‌امین نمایشگاه کتاب خواهد شد.

حضور مصطفی زمانی در سریال موسی(ع)
جمال شورجه، نویسنده و کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت سریال حضرت موسی(ع) گفت: پروژه حضرت موسی(ع) در حال حاضر در مرحله پیش از پیش‌تولید قرار دارد و به محض جذب سرمایه پیش‌تولید اصلی آن آغاز خواهد شد. به گزارش میزان، این کارگردان سینما درباره انتخاب بازیگران این سریال تصریح کرد: پروژه حضرت موسی(ع) پروژه‌ای بزرگ و در سطح بین‌الملل است و به همین دلیل تیم بازیگری این سریال تیمی متشکل از بازیگران ایرانی و خارجی خواهد بود. آنچه مسلم است بازیگر نقش حضرت موسی(ع) بدون شک بازیگری ایرانی و به احتمال فراوان از بازیگران تئاتر خواهد بود. شورجه با اشاره به شروع مذاکرات با مصطفی زمانی بازیگر سریال «حضرت یوسف(ع)» گفت: مذاکراتی با مصطفی زمانی شده و از وی دعوت کردیم تا در این مجموعه به ایفای نقش بپردازد. با توجه به اینکه شروع این سریال با داستان حضرت یوسف(ع) آغاز می‌شود و با نظر به علاقه مصطفی زمانی بر بازی در نقش حضرت یوسف(ع) ما از حضور وی در این سریال استقبال می‌کنیم و خوشحال می‌شویم این بازیگر خوب را در این پروژه داشته باشیم.

فروش 67 هزار کتاب در 4 روز اول عیدانه کتاب
با گذشت 4 روز از طرح «عیدانه کتاب» در ۳۱ استان کشور بیش از ۶۷ هزار نسخه کتاب از سوی ۲۸ هزار نفر خریداری شده است. به گزارش روابط عمومی خانه کتاب، پنجمین گام از طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان «عیدانه کتاب» که با شعار «امسال هم کتاب عیدی دهیم» از ۱۵ اسفند با مشارکت بیش از ۷۰۰ کتابفروشی در سراسر کشور آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد تاکنون کتاب‌هایی همچون «من پیش از تو» نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی انتشارات آموت، «جزء از کل»  نوشته استیوتولتز ترجمه پیمان خاکسار از انتشارات چشمه، «پس از تو» نوشته جوجو مویز با ترجمه مریم مفتاحی انتشارات آموت، «بیشعوری» نوشته خاویر کرمنت با ترجمه محمود فرجامی در صدر پرفروش‏ترین کتاب‏های طرح عیدانه کتاب هستند. گفتنی است اپلیکیشن «کتابفروشی» به منظور تسهیل در دسترسی به کتابفروشی‌های عضو طرح «عیدانه کتاب» در سایت  www.ketab.ir قابل دریافت است. علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند به مدت یک ماه با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو در شهرهای خود، کتاب‌های حوزه بزرگسال را  با ۲۰ درصد و کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان را  با ۲۵ درصد تخفیف خریداری کنند.


Page Generated in 0/0058 sec