printlogo


کد خبر: 173121تاریخ: 1395/12/19 00:00
رویدادها

شاعر و نویسنده روس:
«آقا» برای من مثل پدر بود
شاعر و مترجم روس گفت: آنقدر در زبان فارسی غرق شده‌ام که اگر دوباره به گذشته برگردم، حتما این مسیر را انتخاب می‌کنم. به گزارش تسنیم، آنا برزینا، استاد زبان فارسی دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو و از میهمانان جشنواره شعر فجر با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با شاعران گفت: ایران تنها کشوری است که جلسات شعرخوانی را در بالاترین سطح برگزار می‌کند. در روسیه هیچ وقت مراسمی برگزار نمی‌شود که رئیس‌جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام کشور، شاعران را جمع کند و اینقدر به ادبیات توجه داشته باشد. این شاعر و مترجم روس با یادآوری خاطره حضورش در محفل دیدار رهبری با شاعران و خواندن شعری به زبان فارسی افزود: پیش از این دیدار، راجع به ایشان فقط مقاله خوانده بودم. دیدار بسیار عجیب و خاطره‌انگیزی بود. پیش از این نمی‌دانستم مردم ایران به رهبرشان «آقا» می‌گویند. آقا برای من مثل پدر بود. وقتی ایشان را دیدم و شعرم را به زبان فارسی برایشان خواندم، احساس آرامش داشتم. او خاطرنشان کرد: برایم عجیب بود در ایران، بالاترین مقام کشور، شاعری فرهیخته و ادب‌دوست است و اینقدر به ادبیات توجه دارد.

یادبود احمدعزیزی در سی‌وپنجمین مراسم شب شاعر
سی‌وپنجمین مراسم شب شاعر به یاد مرحوم احمد عزیزی شاعر فقید انقلاب اسلامی با حضور تنی چند از ادیبان و خانواده آن مرحوم در نخلستان سازمان هنری - رسانه‌ای اوج برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سازمان هنری - رسانه‌ای اوج، سی‌وپنجمین شب شاعر یکشنبه 22 اسفند 1395 از ساعت 16 در نخلستان سازمان هنری - رسانه‌ای اوج واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر (شمالی) برگزار خواهد شد. گفتنی است، این مراسم با حضور تنی چند از ادیبان و شاعران معاصر و همچین دوستان، همکاران و خانواده مرحوم احمد عزیزی برگزار خواهد شد.  همچنین مراسم تشییع پیکر احمد عزیزی ساعت ۹:۳۰ امروز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه از مسجدجامع کرمانشاه تا میدان آزادی برگزار می‌شود و پیکرش در مقبره‌الشعرا در باغ فردوس به خاک سپرده خواهد شد.

معرفی هیأت انتخاب جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
طی احکامی جداگانه از سوی حمید نیلی، دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هیات انتخاب آثار جشنواره معرفی شدند. به گزارش تسنیم، بدین ترتیب آقایان محمد حمزه‌زاده، محمود فرهنگ و محمود صابری به عنوان هیات انتخاب جشنواره منصوب شدند تا از میان 80 فیلم رسیده به دبیرخانه بهترین آثار را برای شرکت در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ضمن آموزش کارگاهی انتخاب کنند. دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در فروردین‌ماه 1396 در تهران برگزار می‌شود.

«نبرد خلیج‌فارس» بزودی در تهران
کارگردان انیمیشن سینمایی«نبرد خلیج‌فارس» گفت: احتمالا این انیمیشن تا 2 هفته دیگر به شهرهایی نظیر تهران می‌رسد. به گزارش تسنیم، فرهاد عظیما، تهیه‌کننده و کارگردان «نبرد خلیج‌فارس» درباره عدم اکران این انیمیشن در شهرهایی مانند تهران، گفت: در حال مذاکرات هستیم که این فیلم در شهرهای دیگر به نمایش درآید. این انیمیشن باید زمانی را بگذراند و خود را ثابت کند تا بتواند در شهرهای مختلف به نمایش درآید. امیدواریم تا کمتر از 2 هفته دیگر شاهد نمایش «نبرد خلیج‌فارس» در شهرهای دیگر باشیم.

انتشارات خرسندی  2 کتاب فقهی منتشر کرد
انتشارات خرسندی 2 کتاب با موضوع اصول فقه منتشر کرد. کتاب اصول فقه مختص دوره کارشناسی تدوین شده و دانشجویان محترم را ‏در فراگیری بهتر این علم پر بهره و آمادگی آنان برای امتحانات کانون وکلا و... تقویت می‌کند. همچنین کتاب دیگری با همین نام برای  استفاده دانشجویان و فراگیران محترم در سطح 2 حوزه و همچنین تحصیلات ‏تکمیلی یعنی ارشد و دکترا تدوین شده است.‏ مطالب اضافه شده با عنوان توضیح تکمیلی در داخل کادرها تنظیم و تلاش شده تا در کل کتاب، با ‏استفاده از قوانین جدید، مثال‌های کاربردی مناسبی برای درک ساده‌تر مطالب  ارائه شود.


Page Generated in 0/0059 sec