printlogo


کد خبر: 173130تاریخ: 1395/12/19 00:00
بین‌النهرین

سخنگوی جنبش «النجباء» اعلام کرد
سپاه عراقی برای آزادی جولان
سخنگوی جنبش «النجباء» عراق دیروز بسیاری از پشت‌پرده‌های فتنه تروریستی داعش را افشا کرد. «هاشم الموسوی» که در یک نشست خبری در خبرگزاری تسنیم حاضر شده بود، نه‌تنها از تابعیت سعودی بسیاری از سرکردگان داعش خبر داد بلکه اعلام کرد داعش از سلاح‌های آمریکایی، ماشین‌های عربستانی و غذاهای قطری استفاده می‌کند اما در مقابل ائتلاف عربی تحت فرمان آمریکا حاضر نیست حتی در حد کمک‌های مستشاری نیز به ارتش و نیروهای مردمی عراق یاری رساند. حتی رسانه‌های عربی بسیج عراق را شبه‌نظامی و داعش را «دولت اسلامی» می‌خواندند. در چنین شرایطی به گفته این مجاهد، ایران تنها کشوری بود که به عراقی‌ها کمک کرد و مستشاران خود و در رأس آنها حاج قاسم سلیمانی را فرستاد: «به کشورهای عربی می‌گفتیم چرا برای یک مستشار نظامی ایرانی علیه ما موضع گرفته‌اید در حالی که برای هزاران مستشار نظامی آمریکایی چیزی نمی‌گویید یا خودتان مستشار نمی‌فرستید». او از برخورد شدید رهبران حشدالشعبی در دیدار اخیر عادل‌الجبیر از عراق خبر داد و گفت: «هدف این جنگ تخریب کشورهای اسلامی و چهره اسلام است و بر همین مبنا رسانه‌های معاند جنگ منطقه را جنگ طائفی می‌نامند. ما در عراق یک امت واحد هستیم که ضدتروریسم مبارزه می‌کنیم». الموسوی همچنین خبر داد که داعش در موصل ظرف ٢ روز همه مدارک خود را از بین برد و زخمی‌هایش را کشت و چوبه‌های دار برای کسانی که تسلیم می‌شدند برپا کرد. سخنگوی جنبش «النجباء» با وجود تهدید آشکار پنتاگون علیه فرماندهان و چهره‌های بسیج مردمی عراق که علیه آمریکا سخن بگویند، فاش کرد که واشنگتن به دنبال ارسال تروریست‌های داعشی به یمن و سوریه است تا تروریسم به کل منطقه سرایت کند و حتی به دنبال احیای تروریسم در آفریقاست.
او پیش‌بینی کرد طی روزهای آینده جنگ موصل پایان یابد اما حضور نیروهای آمریکایی در موصل برای این است تا پیروزی مردم عراق را بدزدند به همین خاطر حشدالشعبی اجازه ورود آمریکایی‌ها به مناطق آزاد شده عراق را نداده است. الموسوی ادامه داد: «آمریکا در پایگاه عین‌الاسد وقتی داعش نفت سوریه را می‌دزدید تنها تماشا می‌کرد. همچنین آمریکایی‌های در الرمادی بیش از 6 هزار ساختمان را از بین بردند».
عثمانی از هم پاشیده است
الموسوی با بیان اینکه رویای امپراتوری عثمانی در سوریه از هم پاشیده اعلام کرد: اگر فشار سیاسی نتیجه ندهد، برای بیرون راندن ترکیه از عراق به اقدام نظامی متوسل می‌شویم. او ادامه داد: «ما به خاطر طوایف و مذاهب مختلف در سوریه می‌جنگیم و به هیچ عنوان تغییر جمعیتی را دنبال نمی‌کنیم. بعد از پیروزی‌های اخیر، سپاه آزادسازی جولان را تشکیل داده‌ایم. این سپاه آموزش دیده است و نقشه‌های دقیقی دارد. اگر دمشق درخواست کند آماده‌ایم با همپیمانان‌مان در آزاد‌سازی جولان وارد شویم. اجازه نمی‌دهیم کشورهای عربی و اسلامی در منطقه تبدیل به کشورهای کوچک‌تر از محیط اسرائیل شوند». سخنگوی «النجباء» همچنین به مضحکه ائتلاف تحت فرمان سعودی‌ها پرداخت و پیشنهاد کرد وقتی نمی‌توانند از پس کشور کوچک یمن بر‎آیند بهتر است سراغ ایران نروند.
کردها بارزانی دیکتاتور را نمی‌خواهند
الموسوی درباره درگیری‌های گروه‌های کردی در سنجار گفت: «اردوغان، بارزانی را فریب داد ولی رویای ترکیه در مرزهای سنجار دفن شد. امروز در سنجار و پیش از آن در کوبانی، احزاب کرد حضور بارزانی دیکتاتور را نمی‌خواهند. ترک‌ها و آمریکایی‌ها قصد دارند این درگیری‌ها بین کردها باقی بماند».

العبادی: تروریست‌ها را در کشورهای همسایه بمباران می‌کنیم
نخست‌وزیر عراق در همایش سلیمانیه برای پایان دادن به چرخه خشونت پس از داعش در سلیمانیه واقع در شمال عراق گفت: در صورتی که پایگاه‌های تروریست‌ها امنیت عراق را تهدید کند، نیروهای نظامی عراق تردیدی در حمله به مواضع تروریست‌ها در کشورهای همسایه نخواهند داشت. حیدر العبادی در ادامه گفت: خسارت‌هایی که جنگ علیه داعش برای زیرساخت‌های کشور داشته، 35 میلیارد دلار آمریکا برآورد می‌شود.
 


Page Generated in 0/0064 sec