printlogo


کد خبر: 173131تاریخ: 1395/12/19 00:00
چهارگوشه

جمعه؛ صدور حکم پارک
حکم دادگاه قانون اساسی کره‌جنوبی درباره استیضاح رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه صادر می‌شود. پارلمان کره‌جنوبی پارک گئون‌هه را در ماه دسامبر سال گذشته استیضاح و اختیارات وی را سلب کرد. اگر دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور را قانونی اعلام کند، انتخابات ریاست‌جمهوری در 60 روز برگزار خواهد شد. اگر دادگاه با استیضاح مخالفت کند، گئون‌هه به قدرت باز خواهد گشت. پارک متهم است به وسیله توطئه با یک دوست نزدیک برای فشار بر شرکت‌های بزرگ به منظور اعطای کمک آنها به بنیادهای حامی سیاست‌های رئیس‌جمهور، از وظایف قانون اساسی خود تخطی کرده است.

ژنرال عون فرمانده ارتش لبنان شد
کابینه لبنان در جلسه خود در کاخ بعبدا رتبه نظامی سرتیپ ژوزف عون را ارتقا داد و وی را به عنوان فرمانده ارتش لبنان تعیین کرد. عون فرماندهی تیپ نهم در منطقه عرسال در مرز با سوریه را برعهده داشت. او در بسیاری از دوره‌های آموزشی خارجی و داخلی حضور داشته است. عون همچنین در 2 دوره پیاده‌نظامی در ۱۹۸۸ و ۱۹۹۵ و یک دوره برنامه مبارزه با تروریسم در ۲۰۰9 -۲۰۰8 در آمریکا و 2 دوره صاعقه در ۱۹۹۶ حضور داشته و فرمانده گردان در سوریه در ۲۰۰3 -۲۰۰2 بوده است.

منع پخش اذان در قدس جدی‌تر شد
کنست رژیم صهیونیستی قانون ممنوعیت پخش اذان در مساجد قدس و داخل محدوده سبز را به صورت مقدماتی تصویب کرد. به گزارش الجزیره، پیش از این کمیسیون قانون‌گذاری کنست، طرح ممنوعیت پخش صدای اذان از بلندگوی مساجد قدس اشغالی را به بهانه «ایجاد آلودگی صوتی» پس از انجام اصلاحاتی در آن به تصویب رساند. طبق این گزارش، پخش اذان در قدس اشغالی از طریق بلندگوها از ساعات 11 شب تا 7 صبح ممنوع شده است. جالب اینکه رای‌گیری درباره این طرح توسط کنست به دلیل مخالفت برخی از نمایندگان احزاب مذهبی به خاطر نگرانى از ممنوعیت شیپور شنبه از کنیسه‌هاى یهودى و همچنین مخالفت فلسطینی‌ها و علمای مسلمان چندین بار به تعویق افتاده بود.

در آستانه سالروز اشغال بحرین  و محاکمه شیخ عیسی قاسم صورت می‌گیرد
فراخوان علمای بحرین برای روزهای «بزرگ استثنایی»
با نزدیک شدن به 14 مارس (24 اسفند)، جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم و سالگرد لشکرکشی درع الجزیره (سپر جزیره) به بحرین در سال 2011،  فعالیت‌های خیابانی مردم افزایش پیدا کرده و آل‌خلیفه هم موج بازداشت و تعقیب و حمله به مناطق مسکونی  را شدت بخشیده است تا جو کنترل امنیتی و ارعاب در کشور ایجاد کند. مردم علاوه بر شرکت در تظاهرات‌ها در اغلب مناطق بحرین اقدام به برگزاری مراسم‌ دعا و نیایش و همچنین بازدید از خانواده شهدا و زندانیان کرده‌اند تا روحیه مقاومت، مبارزه و شهادت همچنان حفظ و تقویت شود. در همین بین، علمای بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای، از پنجشنبه (امروز) تا روز محاکمه را «ایام استثنایی و تاریخی» اعلام کردند. علمای بحرین بیانیه‌ خود را با آیه «قل إنما أعظکم بواحده أن تقوموا لله مثنی و فرادی» آغاز کرده و نوشتند: صحبت خدا این است که برای خداوند قیام کنید، چراکه این امر کلید پیروزی است که خداوند بندگان خود را به آن از زبان انبیاء و فرستادگانش و اولیا موعظه کرده است. طبق این بیانیه، اصلاح کشور و بندگان بدون قیام برای خدا و بدون شهادت در راه خداوند عز و جل ممکن نیست. در این بیانیه آمده است:‌ ای کسانی که خواهان حق و عدالت و عزت و کرامت دین و وطن هستید،‌ ای تمام مردم عزیز ما، این، روزِ شما و فرصت بزرگ برای تحقق خواسته‌های‌تان است، پس برای خداوند قیام کنید تا خدا شما را مورد رحمت قرار دهد. ما از مردم خود که به خداوند متعال ایمان دارند و تنها به او توکل کرده‌اند و به راستی وعده‌اش اعتماد دارند، می‌خواهیم تا شب‌ها و روزهای آتی از روز نهم مارس تا شب ۱۴ مارس و روز آن (روز محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم) را به روزهای تاریخی استثنایی برای عزت و سربلندی ملت منیع الطبع پایدار با برگزاری راهپیمایی‌های استثنایی بزرگ با 2 شعار «بازگشتی به خانه‌ها صورت نمی‌گیرد» و «دفاع تا مرگ» تبدیل کنند تا صفحه درخشانی را در دفاع از دین و وطن و عزت و کرامت و مقابله با ظلم و ستم و تعدی ثبت کنیم.


Page Generated in 0/0059 sec