printlogo


کد خبر: 173151تاریخ: 1395/12/19 00:00
اخبار

ایراد دوباره شورای نگهبان  به مصوبه «سقف حقوق مدیران»
سخنگوی شورای نگهبان از ایراد این شورا نسبت به تبصره ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه درباره سقف دستمزد مدیران در مشاغل خاص خبر داد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه از سوی مجلس به این شورا اظهار داشت: بخشی از مواد ارجاعی مجلس نسبت به لایحه برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت که تبصره 38 این لایحه نیز بخشی از آن بود. وی افزود: در این جلسه اعضای شورای نگهبان همچنان بر نظر قبلی خود بر ایرادات پیشین نسبت به تبصره 38 لایحه برنامه ششم توسعه اصرار کردند و همان ایرادات قبلی نسبت به این لایحه وارد شد. کدخدایی تاکید کرد: شورای نگهبان پیش‌تر نیز درباره ماده 38 لایحه برنامه ششم توسعه نظرش این بود که برای جلوگیری از خروج و گردش نخبگان از چرخه مدیریتی در مشاغل خاص تمهیداتی مطرح شود و اصلا ما نظری نسبت به میزان حقوق و دستمزد نداشتیم و افزایش سقف 30 درصدی برای مدیران نیز از سوی مجلس مطرح شده بود. وی ادامه داد: ایراد شورای نگهبان نسبت به تبصره 38 لایحه برنامه ششم توسعه که به افزایش سقف دستمزد برای مدیران در مشاغل خاص تاکید دارد به مجلس ارسال شده و اگر مجلس نیز دوباره بر نظر قبلی خود اصرار کند، این تبصره به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده می‌شود. کدخدایی در پاسخ به اینکه آیا لایحه بودجه 96 تا پایان امسال تعیین‌ تکلیف و بررسی می‌شود؟ گفت: هنوز چیزی مشخص نیست اما ما در شورای نگهبان تلاش می‌کنیم آن را در اسرع وقت بررسی کرده و به مجلس اعلام نظر کنیم.


آپارتمان در تهران ۹درصد گران شد
 براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران، قیمت فروش یک متربع زیربنای مسکونی شهر تهران در پاییز امسال نسبت به پارسال از افزایش 4/8 درصدی برخوردار بوده است. به گزارش مهر، در این میان، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 4 میلیون و 446 هزار تومان با میانگین مساحت ۳۰۸ مترمربع بوده است که نسبت به تابستان قبل 1/2 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 8/0درصد افزایش داشته ‌است.


نرخ جدید مرغ و ماهی در بازار
اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع ماهی را در بازار اعلام کرد. بر این اساس قیمت مرغ ‌زنده ۴۸۵۰ تومان، قیمت مرغ آماده طبخ در کشتارگاه(به صورت نقدی) ۶۸۵۰ تومان، تحویل در واحدهای صنفی (به صورت نقدی) ۷۰۰۰ تومان و فروش در واحدهای صنفی ۷۶۵۰ تومان است. قیمت هرکیلوگرم ران مرغ با کمر۶۳۰۰ تومان، ران مرغ بدون کمر ۷۶۵۰ تومان، هرکیلوگرم سینه بدون کتف ۱۳۰۰۰ تومان و سینه با کتف ۱۲۰۰۰ تومان است. همچنین نرخ ماهی شیر جنوب ۲۹ هزارتومان، کپور ۱۲ هزارتومان، قزل آلا ۱۳ هزارتومان، شیر نیزه‌ای ۱۴ هزارتومان، تیلاپیا ۱۹ هزارتومان، آمور جنوب ۱۴ هزارتومان، آزاد دزفولی ۸ هزارتومان، هامور جنوب ۲۲ هزارتومان، حلوا سیاه ۲۶ هزارتومان، قزل سالمون ۱۶ هزارتومان، شوریده بندر ۳۵ هزارتومان، راشگوی جنوب ۳۷ هزارتومان، سرخو ۲۲ هزارتومان، سالمون نروژ ۴۱ هزارتومان، سنگ سر طلایی ۲۱ هزارتومان، سارم و گیش ۹ هزارتومان و سنگ سر شهری ۱۸ هزارتومان است.


۳۰ اسفند تعطیل است
سخنگوی دولت اعلام کرد طبق مصوبه دولت ۳۰ اسفندماه تعطیل است. به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دستگاه‌های اجرایی سفارش می‌شود با درخواست مرخصی کارکنان در روز 28 اسفند موافقت کنند. نوبخت افزود: در جلسه هیأت وزیران تصمیم گرفتیم برای اینکه تا قبل از پایان امسال بتوانیم در جهت تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر اتمام پروژه مسکن‌مهر به نتیجه برسیم، 150 میلیارد تومان دیگر تصویب شد تا به عنوان کمک در اختیار پروژه‌های مسکن مهر قرار دهیم.
 


Page Generated in 0/0070 sec