printlogo


کد خبر: 173176تاریخ: 1395/12/19 00:00
اخبار

افراد سخیف امیدشان به بیرون از مرزهاست
حجت‌الاسلام پژمان‌فر گفت: نگاه ضعیف برخی مسؤولان به خود و بزرگ‌بینی دشمن در همه عرصه‎ها باعث این عقب‌افتادگی و روحیه جسارت و حمله دشمن به کشور ما شده است. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بسیج با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‎اندرکاران راهیان نور مبنی براینکه احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد، بیان کرد: اگر کسی واقع‎گرا نباشد و عظمت حادثه‌ای را که در جمهوری اسلامی و در دنیا رخ داده متوجه نباشد و توجه و نگاه او به دشمن باشد، طبیعتا این روحیه سخیف در این جنس افراد رشد پیدا می‎کند که نگاه‌شان به بیرون است و همیشه دشمن را بزرگ می‎بینند.  وی افزود: امروز برخی افراد در جایگاه‎های رسمی کشور، به‎رغم ظرفیتی که در عرصه  نظامی داریم که دشمنان ما بشدت نگران این موضوع هستند، اعلام می‎کنند اگر آمریکا یا کشور دیگری به ما حمله کند در مدت کوتاهی ما تمام ظرفیت‌مان را از دست می‎دهیم در حالی‎که این نگاه ضعیف به خود و بزرگ‌بینی دشمن در همه عرصه‎ها باعث عقب‌افتادگی و روحیه جسارت و حمله دشمن به کشور ما شده است.

عربستان مجبور است به اشتباهاتش اعتراف کند
وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه عربستان به عراق گفت: این سفر نشان داد آنها ناگزیرند عملا به اشتباه‌شان اعتراف کنند. منوچهر متکی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر اخیر عادل الجبیر به عراق گفت: این سفر نشان‌دهنده این است که آنها ناگزیرند عملا به اشتباه‌شان اعتراف کنند و اگر در قبال عراق تغییر موضع‌شان را شروع کرده‌اند می‌توانند این تصحیح موضع را به سایر نقاط منطقه هم تسری دهند. وزیر پیشین امور خارجه با بیان اینکه برای سعودی‌ها تغییر مواضع‌شان درباره یمن و سوریه امروز بهتر از فرداست، خاطرنشان کرد: اگر آنها فردا بخواهند این تغییر مواضع را انجام دهند خسارت‌های‌شان بیشتر خواهد شد. متکی در ادامه به نتایج نشست آستانه پرداخت و گفت: خوشبختانه عملیات بزرگ حلب در سوریه و موصل در عراق نقطه پایانی در بعد نظامی جریان‌های تکفیری و بویژه داعش و النصره در منطقه است و در حقیقت حرکت در مسیر آستانه به عنوان یک فرصت موازی در کنار مذاکراتی که در ژنو صورت می‌گیرد، برگرفته از این شرایط جدید است.  وزیر پیشین امور خارجه با تاکید بر اینکه نشست آستانه اثبات‌کننده نظر جمهوری اسلامی، در طول 6 سال گذشته مبنی بر عدم وجود راه‌حل نظامی برای بحران سوریه است، بیان داشت: تنها راه‌حل بحران سوریه سیاسی است و اگر حرکت سیاسی‌ای که اخیرا آغاز شده مقداری کند است، به خاطر این است که بازیگران هنوز تردید دارند آیا به آنچه می‌گویند عمل می‌کنند یا خیر.  وی تصریح کرد: تناقض در قول و عمل‌شان در موضع مساله سوریه موجب این کندی شده است.

آستان قدس رضوی پرچم وحدت را به دست بگیرد
ماموستا دکتر عابد نقیبی می‌گوید بارگاه منور امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی ظرفیت تبدیل شدن به پایگاهی برای تقریب مذاهب اسلامی را در سطح بین‌المللی دارد. عضو مجمع علمای جهان اسلام با اشاره به علاقه و محبت اهل سنت به اهل بیت بویژه امام رضا(ع) افزود: فضای معنوی آستان حضرت رضا(ع)  پناهگاهی برای همه مسلمانان است و این ویژگی برای تقریبی شدن آن یک امتیاز فوق‌العاده است. این عالم شافعی مذهب اهل کردستان، انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را دلیلی بر ظرفیت بالای آستان قدس رضوی برای گردآوری امت پیامبر(ص) با محوریت خاندان رسول‌الله عنوان کرد و گفت: امام رضا(ع) خود یکی از بزرگ‌ترین پرچمداران گفت‌وگوی ادیان و تقریب است، بنابراین آستان قدس می‌تواند به بزرگ‌ترین پایگاه تقریب مذاهب تبدیل شود.  نقیبی تأکید کرد: آستان قدس و علمای شیعه و سنی باید پیشگام این حرکت استراتژیک شوند. وی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم برای تحقق این منظور همایش جهانی تقریب مذاهب با محوریت آستان قدس رضوی با حضور علما و اندیشمندان تأثیرگذار جهان اسلام در مشهد و حرم رضوی برگزار شود. نقیبی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته فعالیت‌های خوبی از سوی آیت‌الله رئیسی درباره تقریب صورت گرفته و اگر بخواهم به این فعالیت‌ها نمره‌ای بدهم قطعا 20 است.


Page Generated in 0/0060 sec