printlogo


کد خبر: 173232تاریخ: 1395/12/22 00:00
اخبار

 نخستین ایرباس ۳۳۰ ایران وارد شد
دیروز نخستین ایرباس ۳۳۰ کشور متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. به گزارش تسنیم، نخستین ایرباس قاره‌پیمای A330 کشور دیروز شنبه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به زمین نشست. ظرفیت این هواپیما 238 صندلی شامل 36 صندلی بیزینس کلاس و 202 اکونومی است. برد این هواپیما 13 هزار و 400 کیلومتر است و برای پروازهای دوربرد کارایی دارد. به گزارش تسنیم، نخستین ایرباس 321 به‌عنوان هواپیمای خریداری‌شده هما 23 دی‌ماه تحویل ایران شد.

نقدینگی ۱۱۹۶هزار میلیارد تومان شد
طبق اعلام بانک مرکزی میزان نقدینگی تا پایان دی‌ماه سال جاری بیش از یکهزار و ۱۹۶ هزار میلیارد تومان شده است. به گزارش تسنیم، نتایج جدیدترین بررسی بانک مرکزی در حوزه آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد میزان نقدینگی در پایان دی سال جاری به 1196 هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با اسفندماه سال گذشته 6/17 درصد رشد یافته است. گفتنی است، نقدینگی در دی‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه  سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است. بر این اساس میزان پول به 7/1509 هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفندماه سال 1394 افزایشی 4/10 درصدی را نشان می‌دهد. از سوی دیگر در پایان دی‌ماه سال جاری میزان شبه‌پول با 7/18 درصد افزایش نسبت به اسفندماه سال گذشته به 3/10456 هزار میلیارد ریال رسید.

گران‌فروشی وکم‌فروشی در بازار شب عید!
این روزها که بازار مایحتاج مورد نیاز مردم برای شب عید حسابی پرتلاطم است، آجیل و خشکبار هم از دیگر رقبایش عقب نیفتاده و به گفته رئیس شعبه ۴۶ تعزیرات حکومتی، بازار آجیل و خشکبار نوسان قیمت زیادی دارد. به گزارش تسنیم،  بازار آجیل و خشکبار معمولا در آستانه عید نوروز که تقریباً خانواده‌ای نیست آجیل نخرد، با نوسان شدید قیمت مواجه می‌شود و در این میان برخی افراد سودجو که با انبوه تقاضا برای خرید مواجه می‌شوند، قیمت‌ها را بالا می‌برند تا سود بیشتری عایدشان شود. بهروز طالبیان رئیس شعبه 46 تعزیرات حکومتی استان تهران که در قالب گشت مشترک تعزیرات و به همراه نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت و پلیس اماکن، مشغول بازرسی و نظارت بر آجیل و خشکبارفروشی‌های سطح شهر است، می‌گوید: طبق اعلام اتحادیه مربوط، سود قانونی آجیل و خشکبارفروشان باید بین 10 تا 12 درصد باشد و دریافت بیشتر از این رقم، غیرقانونی و تخلف است. این قاضی تعزیرات حکومتی با بیان اینکه بازار آجیل و خشکبار در این ایام نوسان زیادی دارد، ادامه می‌دهد: متأسفانه گران‌فروشی زیاد است اما قطعاً با متخلفان برخورد می‌کنیم. کالاهایی که در یک واحد صنفی مانند آجیل‌فروشی عرضه می‌شود باید فاکتور خرید معتبر داشته باشد و فروشنده موظف است در فروش کالای خود، سود متعارف را با توجه به نوع و کیفیت جنس رعایت کند. رئیس شعبه 46 تعزیرات حکومتی استان تهران می‌گوید: «کم‌فروشی و تقلب حسابی عصبی‌ام می‌کند؛ بویژه در نانوایی‌ها».

جزئیات چهارمین سبد غذایی دولت برای نیازمندان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته حمایت تغذیه‌ای با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از فردا میان نیازمندان توزیع می‌شود و سهم هر خانوار هم حدود ۱۲۰ هزار تومان است. به گزارش مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی گفت: مشمولان این طرح برای خرید این بسته حدود 2 ماه فرصت دارند با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده، سبد غذایی خود را دریافت کنند. وی اضافه کرد: این چهارمین بسته حمایتی غذایی است که در دولت یازدهم برای حمایت از افراد تحت پوشش توزیع می‌شود و یکی از این بسته‌ها به صورت خاص، برای زنان و کودکان دچار سوءتغذیه خواهد بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان سبد حمایتی گفت: اعتبار کل این بسته حمایتی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است و برای هر خانواده تا سقف ۱۲۰ هزار تومان امکان خرید به وجود می‌آورد؛ به نحوی که ۱۱ میلیون نفر می‌توانند از این بسته حمایتی استفاده کنند. ربیعی گفت: کالاهای مشخصی در این بسته حمایتی پیش‌بینی شده که خانواده‌ها می‌توانند در چارچوب اقلام تعیین‌شده، به هر میزان تا سقف تعیین شده که بخواهند خرید کنند همچنین آنها می‌توانند خرید خود را در چند نوبت انجام دهند.
 


Page Generated in 0/0053 sec