printlogo


کد خبر: 173238تاریخ: 1395/12/22 00:00
اخبار

نمایش‌های تئاتر شهر در سال جدید
روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر اسامی ۹ نمایش را که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۹۶ در سالن‌های این مجموعه روی صحنه می‌رود، اعلام کرد. به گزارش مهر، این مجموعه از روز ششم فروردین‌ماه میزبان دوستداران تئاتر خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از فروردین‌ماه سال ۹۶ نمایش‌های «هملت» به کارگردانی آرش دادگر در تالار اصلی، «بوف کور» به کارگردانی  ناصر حسینی‌مهر در تالار چهارسو، «مرگ آسید کاظم» به کارگردانی محمد محقق‌منتظری در تالار سایه، «شلتر» به کارگردانی امین میری در تالار قشقایی، «برلین» به کارگردانی آریان رضایی در پلاتو اجرا، «وارونه» به کارگردانی همایون حجازی در تالار سایه، «بی پدر» به کارگردانی سیدمحمد مساوات در تالار قشقایی، «فصل بی‌عاری» به کارگردانی سیاوش بهادری‌راد در تالار قشقایی و «کافه پولشری» به کارگردانی الهام‌پاوه‌نژاد در کافه تریای اصلی مجموعه تئاتر شهر به تناوب تاریخ‌هایی که متعاقبا اعلام می‌شود، روی صحنه می‌روند. هم‌اکنون نمایش‌های «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در تالار اصلی، «شلتر» به کارگردانی امین میری در تالار قشقایی، «مانوس» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده در تالار قشقایی، «هام» به کارگردانی عباس عبدالله‌زاده در تالار سایه و «افرا» به کارگردانی احمد ارجمندی در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر روی صحنه هستند.

 سراغ موضوعاتی می‌روم که گلویم را بفشارد
پوریا آذربایجانی، نویسنده و کارگردان سینما درباره فیلمنامه‌های جدیدی که در دست نگارش و ساخت دارد، توضیح داد. به گزارش مهر، پوریا آذربایجانی، کارگردان سینما درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: بتازگی نگارش فیلمنامه «سرخی غمناک دی‌ماه» را به پایان رسانده‌ام که یک موضوع اجتماعی دارد و تمام قصه آن در مرکز شهر تهران روایت می‌شود. ‌آذربایجانی با اشاره به اثر دیگرش با عنوان «جشن دلتنگی» عنوان کرد: نگارش این فیلمنامه را هم با همکاری مونا سرتوه به پایان رسانده‌ایم. این اثر درباره شبکه‌های اجتماعی است و منتظریم ببینیم چه شرایطی برای تولید این ۲ اثر به وجود می‌آید. این کارگردان ادامه داد: من اصولا سراغ قصه‌هایی می‌روم که خودم بیشتر با آنها درگیر باشم، جزو دغدغه‌های ذهنی من باشد و به تعبیری بیشتر گلویم را فشار دهد، از همین رو به نظرم این ۲ فیلمنامه این ویژگی را دارند و با موضوعات و مسائل این روزهای ما سنخیت دارند. وی در پایان با اشاره به اینکه گفته می‌شود فیلمنامه فیلم سینمایی «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای را او نوشته است، اظهار کرد: فیلمنامه «آذر» ربطی به من ندارد، ماجرا از این قرار است که من فیلمنامه‌ای با عنوان «بندر تهران» را نوشته و آن را به نیکی کریمی، تهیه‌کننده «آذر» واگذار کرده بودم اما پس از چندی یک گروه جدید فیلمنامه جدیدی با عنوان «آذر» را نوشتند، بنابراین فیلمنامه «آذر» به آن فیلمنامه که من نوشته بودم هیچ ربطی ندارد.

تولید «کلاه قرمزی» متوقف شد
تهیه‌کننده مجموعه «کلاه قرمزی» که قرار بود برای نوروز ۹۶ روی آنتن شبکه ۲ برود، از پرداخت نشدن بدهی‌های سازمان و توقف تولید سخن گفت. به گزارش مهر، حمید مدرسی، تهیه‌کننده مجموعه «کلاه ‌قرمزی» گفت: امسال می‌خواستیم «کلاه‌ قرمزی» را تولید کنیم اما نه اسپانسر داشتیم و نه شبکه بدهی‌های ما را برگرداند و الان هم با کمبود بودجه مواجه شده‌ایم. وی ادامه داد: کار ما به دلیل بی‌پولی از هفته پیش متوقف شده است و من از طرفی می‌بینم که سازمان صداوسیما، این مجموعه را در کنداکتور قرار داده و درباره آن اطلاع‌رسانی کرده اما وقتی درباره این بدهی‌ها با شبکه جلسه می‌گذاریم، مساله را به بالا ارجاع می‌دهند. تهیه‌کننده مجموعه «کلاه قرمزی» بیان کرد: سازمان از 3 سال پیش به ما بدهی دارد و برای مجموعه‌ای که قرار شد امسال تولید کنیم، تنها یک قسط به ما پرداخت شده است در حالی که گروه ما امسال از ۵۰ تا ۶۰ نفر به حدود ۱۰۰ نفر رسیده و بسیار گسترده شده است. مجموعه «کلاه قرمزی» سال گذشته نیز به دلیل داشتن طلب از شبکه و سازمان صداوسیما به تولید نرسید.
 


Page Generated in 0/0046 sec