printlogo


کد خبر: 173239تاریخ: 1395/12/22 00:00
رویدادها

اکران «محمد رسول‌الله» در کربلا
فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» از روز دوشنبه (23 اسفند) در کربلای معلا به نمایش درمی‌آید. به گزارش فارس، محمدرضا صابری، مدیرعامل دفتر پخش نورتابان درباره اکران فیلم «محمد رسول‌الله» در شهرهای عراق گفت: شهرهای مختلفی از کشور عراق فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» را به نمایش درآوردند و با وجود فعالیت گسترده مفتی‌های عربستان برای دیده نشدن فیلم، این فیلم با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کرده و توانسته نظر مخاطبان را در شهرهای مختلف عراق به خود جلب کند. وی ادامه داد: اقبال مخاطبان به حدی بود که نمایندگان شرکت پخش‌کننده در عراق به ایران آمدند و دستگاه نمایش خریداری کردند تا بتوانند فیلم را در شهرهای نجف و کربلا نیز به نمایش گذارند. صابری درباره زمان اکران فیلم در شهرهای متبرکه نجف و کربلا گفت: از دوشنبه 23 اسفندماه فیلم در کربلای معلا به نمایش درمی‌آید. هفته آینده همزمان با روزهای پایانی سال نیز فیلم در نجف اشرف به نمایش درخواهد آمد.

فراخوان چهاردهمین جشنواره نقد کتاب
فراخوان چهاردهمین جشنواره نقد کتاب منتشر شد. به گزارش فارس،‌ مؤسسه خانه کتاب با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی نقد، چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب را همزمان با هفته پژوهش در آذرماه 1396 برگزار می‌کند. در فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب از همه نویسندگان، مدیران مسؤول مطبوعات و نشریات داخلی دعوت شده مقالاتی را که برای نخستین‌بار در حوزه نقد کتاب در سال 1395 منتشر کرده‌اند، حداکثر تا 30 خرداد 1396 به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. دبیرخانه جشنواره نقد کتاب در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره 2، طبقه دوم واقع شده است. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی الکترونیکی  www. naghdeketab. ir مراجعه کنند.

اکران «پینوکیو، عاموسردار  و رئیسعلی» در نوروز
فیلم سینمایی «پینوکیو،عاموسردار و رئیسعلی» به کارگردانی سیدرضا صافی در نوروز 96 و گروه سینمایی آزاد اکران می‌شود. به گزارش میزان، اکران فیلم به‌صورت گسترده از 25 اسفند در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود.  فیلم سینمایی «پینوکیو، عاموسردار و رئیسعلی» جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و بهترین دستاورد فنی و هنری از بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در سال 1394 و تندیس زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل و جایزه ویژه هیات داوران از چهل‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را به‌دست آورده است.


ای «عزیز جان» ما یادت بخیر
سیاوش امیری از شاعران کشور در سروده‌ای یادی از مرحوم احمد عزیزی کرده است.
راوی اندوه آن «یاس کبود»
جز که هجرت چاره‌ای دیگر نبود
«روح ناآرام» تو، آرام شد
نام نیکویت چه خوش‌فرجام شد
خورده از جام «ولایت» باده‌ها
در رکاب «عشق» از آماده‌ها
ای صلا داده که؛ بر «حیدر» سلام
بر «وصی» پاک «پیغمبر» سلام
روضه‌خوان درد «زهرای بتول»
سیلی نامرد بر «دخت رسول»
ای که بودی عاشق «یاس نبی»
کرده نفرین بر «خواص اجنبی»
بغض و فریاد تو، بر بدکارها
آن ستم‌کیشان، همان خونخوارها
آن گـروه رذل و خـائن بر «ولی»
دشمنان شوکت و نام «علی»
شد زبانزد گفته هایت احمدا
پربها درسفته‌هایت احمدا
واژگان در دست تو چون موم بود
سینه‌ات از ماتمی «مغموم» بود
سینه‌ات از داغ زهرا شعله‌ور
بارش چشمان تو خون جگر
ای صدای غربت «اهـل ولا»
قصه‌گوی «راز خون» در کربلا
ای «عزیز جان» ما یادت بخیر
همدم «آل‌عبا» یادت بخیر...
 


Page Generated in 0/0053 sec