printlogo


کد خبر: 173251تاریخ: 1395/12/22 00:00
چهارگوشه

دفع حملات داعش به مناطق همجوار کربلا
یک منبع محلی در استان کربلا عنوان کرد  که نیروهای گارد مرزی در منطقه حصیبه واقع در مرزهای کربلا با عناصر داعش درگیر شدند. منطقه حصیبه در استان الانبار قرار دارد و هم‌مرز با کربلا است. براساس این گزارش، عناصر داعش به گارد مرزی در حصیبه حمله کردند که در نهایت نیروهای گارد مرزی موفق شدند این حملات را دفع کنند.  فرمانده منطقه دوم گارد مرزی در استان الانبار پیش‌تر از درگیری‌ نیروهای این گارد با عناصر داعش در غرب الانبار خبر داده بود.

حمله با گاز اشک‌آور در هامبورگ
در حمله ۲ فرد جوان با گاز اشک‌‌آور به قطاری پر از مسافر در هامبورگ آلمان، دست‌کم ۶ نفر از جمله یک دختربچه ۳ ساله دچار اختلالات بینایی و تنفسی شدند. این حمله جمعه‌‌شب و یک روز پس از آن روی داد که فردی با تبر در ایستگاه قطار دوسلدورف به مردم حمله کرد که در این حمله چند نفر زخمی شدند. هنگام این حمله حدود ۵۰ نفر در این بخش از قطار حضور داشتند و به گفته مقامات آتش‌‌نشانی، در این حمله ۶ نفر دچار مشکلات تنفسی و بینایی شدند.
 
اعتراض مالدیوی‌ها در آستانه سفر سلمان
همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره تلاش عربستان سعودی برای خرید جزایر مرجانی فافو از مالدیو، احزاب مخالف این کشور نسبت به سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود به مالدیو اعتراض کرده‌اند. احمد نسیم، وزیر خارجه پیشین و از اعضای حزب اتحاد مخالفان مالدیو به خبرنگاران گفت: «به صراحت به حکام سعودی اعلام می‌کنیم که مخالف فروش خاک کشورمان هستیم.» نسیم ادامه داد تظاهرات‌های گسترده‌ای در ماله، پایتخت مالدیو، در اعتراض به طرح چندین میلیارد دلاری فروش 28 جزیره به حکومت آل‌سعود برگزار می‌شود. این در حالی‌ است که رئیس‌جمهور مالدیو اخبار مربوط به فروش این جزایر را رد کرده است.

حمله سعودی‌ها به الحدیده  با 26 کشته
حملات هوایی عربستان سعودی به بازاری در استان الحدیده در غرب یمن دست‌کم 26 کشته برجای گذاشته است. در حملات هوایی روز جمعه منطقه الخوخه هدف قرار گرفت که در پی آن 10 نفر زخمی نیز شدند. المسیره گزارش داد جنگنده‌های سعودی با پرواز بر فراز منطقه الخوخه، مانع امدادرسانی آمبولانس‌ها به قربانیان این حادثه شده‌اند. عربستان سعودی همچنین با 2 حمله هوایی پایگاه نظامی ابوموسی در همین منطقه را هدف قرار داد.


یک شهید در جریان یورش نیروهای آل‌سعود به زادگاه شیخ نمر
نیروهای امنیتی سعودی در ادامه سرکوب مخالفان رژیم آل‌سعود در مناطق عمدتا شیعه‌نشین، یک کودک 9 ساله را در منطقه القطیف کشتند. منابع محلی در شرق عربستان در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی گزارش دادند که نیروهای امنیتی به حی المسوره دوباره حمله کرده‌اند. حی‌المسوره یکی از محلات مسکونی استان العوامیه در منطقه شرقیه (شرق عربستان) و شیعه‌نشین و زادگاه شیخ نمر باقرالنمر است که آل‌سعود او را اعدام کرد. به گزارش منابع رسانه‌ای محلی، حمله عوامل امنیتی آل‌سعود تاکنون به کشته شدن یک کودک به نام ولید طلال العریض که 9 سال داشت، منجر شده است. علاوه بر کشته شدن یک کودک، چندین منزل مسکونی نیز تخریب شده است. یکی از این منازل، مکانی بوده که شیخ نمر در آن قبلا تدریس می‌کرده اما حالا این مکان تخریب شده است. اخیرا فشار نظامیان رژیم سعودی بر شهروندان العوامیه به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. دولت عربستان قصد دارد با تخریب کامل محله المسوره، زادگاه شیخ نمر را با خاک یکسان کند.


Page Generated in 0/0047 sec