printlogo


کد خبر: 173266تاریخ: 1395/12/22 00:00
اخبار

منطقه به صحنه نزاع مقاومت و غیرمقاومت تبدیل شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه به صحنه نزاع مقاومت و غیرمقاومت تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر صفی از مقاومت در منطقه ایجاد شده است. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در کنگره بین‌المللی شکوه ایثار (تجلیل از مادران و همسران شهدا) با بیان اینکه جوانان بسیاری در سال‌های اول جنگ صحنه مبارزات را آفریده‌اند، گفت: مردم در کشور ما پس از پیروزی انقلاب گرفتاری‌های زیادی داشتند اما این مفهوم شهادت بود که صحنه را در میادین جنگ و نبرد تغییر داد. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز صفی از مقاومت در منطقه ایجاد شده است، تصریح کرد: در مقابل مقاومت صفی از استکبار نیز ایجاد شده است که صهیونیست‌ها و همپیمانان آنها در این صف قرار گرفته‌اند بنابراین دنیا به صحنه مقاومت و غیرمقاومت تبدیل شده است. لاریجانی با اشاره به اینکه بحران در عراق و سوریه حکایت از نزاع مقاومت و غیرمقاومت دارد، گفت: مادران شهید و خانواده شهدا در میراثی که آنها از خود باقی گذاشته‌اند، سهیم هستند زیرا انسان‌ها در خانواده شکل می‌گیرند و مادران شهدا نقش بزرگی در تربیت این افراد داشته‌اند بنابراین اگر در محیط خانواده روحیه جهادی و مجاهدت وجود نداشته باشد این صحنه شکل نمی‌گیرد.

حضور برخی فعالان فتنه در کرسی‎های مسؤولیت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که در فتنه فعال و نقش‎آفرین بودند و مصاحبه‎ها، نامه‎ها، امضاها، تومارهای‌شان و حضورشان در جریان فتنه به صورت مستند بوده، امروز به کرسی‎های مسؤولیت تکیه زده اند. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با بسیج، با اشاره به اظهارات اخیر آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری مبنی بر حضور فتنه‎گران در سمت‎های مختلف تصریح کرد: فتنه 88 توطئه بسیار خطرناکی علیه نظام جمهوری اسلامی بود و ما فتنه را به عنوان یک حرکت براندازانه تلقی می‎کنیم، چراکه همه دنیای استکبار پشت فتنه ایستاد و ما چنگ و دندان آمریکایی‎ها، صهیونیست‎ها و معاندان را در ماجرای فتنه دیدیم و در داخل نیز عده‎ای سرباز پیاده آمریکا، صهیونیست‎ها و معاندان شدند و در فتنه نقش پرنگی را ایفا کردند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه عنوان کرد: چندماه قبل در یکی از کشورهای همسایه یک کودتای سطحی رخ داد که  بعد از این کودتا شاهد اخراج صدها هزار نفر از کارشان، بازداشت‎های طویل‌المدت و حبس ابد چندصد نفر و اعدام چند ده نفر بودیم؛ آن هم به خاطر یک کودتای نصفه روزه که فوری خنثی شد اما فتنه‎گرانی که سال 88 با اشاره آمریکا و صهیونیست ها در راستای براندازی نظام به میدان آمدند، امروز نه تنها برای هیچ کدام‌شان اتفاقی نیفتاده بلکه طلبکار نیز هستند و در سمت‎های مختلف حضور دارند.


مدیران روحانی با نگاه اعلی‌حضرتی کشور را اداره می‌کنند
الیاس نادران می‌گوید مدیران روحانی با نگاه اشرافی به حکومت و نگاه اعلی‌حضرتی به رعیت می‌خواهند کشور را اداره کنند.  نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مشرق با تاکید بر اینکه مجموعه متصل به آقای روحانی به لحاظ سیاسی نه در اردوگاه راست تعریف می‌شود نه در اردوگاه چپ، گفت: مجموعه‌ای از مدیرانی هستند که با نگاه اشرافی به حکومت و نگاه اعلی‌حضرتی به رعیت می‌خواهند کشور را اداره کنند و اصلاً برای شان خیلی گرایش سیاسی موضوعیت ندارد. وی با بیان اینکه ریشه این‌ سبک مدیریتی در دوران سازندگی است، افزود: دولت هاشمی رانت را برای مدیران منع نمی‌کرد و پدیده نامیمونی نمی‌شمرد. حالا مدیرانی که در آن دولت پرورش یافته‌اند، اینها اگر بخواهند ادعا کنند می‌خواهند با فساد مبارزه کنند، خیلی پذیرفته نیست؛ یعنی مدیر پرورش‌یافته در یک محیط رانتی که اعتقاد داشته به آن سیستم و خودش از قبال آن سیستم میلیاردها تومان منفعت برده، این نمی‌تواند پیشتاز در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حمایت از محرومان و دفاع از مقاومت در سطح منطقه و اینها باشد.


Page Generated in 0/0040 sec