printlogo


کد خبر: 173273تاریخ: 1395/12/22 00:00
اخبار

رئیس شورای شهر تهران:
ادعاهای مطروحه املاک شهرداری صحت نداشت
رئیس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت پرونده املاک شهرداری پایتخت گفت: این جو خبری غلط در نامه یکی از اعضا به رسانه‌ها ایجاد شد که موج شدیدی در شهر ایجاد کرد و ما هنوز نیز از سوی مردم مورد سوال قرار می‌گیریم. در حال حاضر دادستانی در حال پیگیری است و نظر دادستانی اعلام خواهد شد، ضمن آنکه باید بگویم هیچ‌کدام از موارد عنوان شده درباره اعضای شورا نیز صحت نداشته است. به گزارش شهرنوشت، چمران با اشاره به بحث این املاک که به عنوان املاک نجومی مطرح شد، خاطرنشان کرد: این موضوع با درج نامه یکی از بازرسان سازمان بازرسی آغاز شد که نامه در اختیار یکی از اعضای شورا قرار گرفته بود و وی نیز نامه را به رسانه‌ها داد و موجب شد موج بزرگی در شهر ایجاد شود و هنوز نیز از سوی مردم در این‌باره مورد سوال هستیم. این موضوع در دادستانی در حال پیگیری است اما براساس اعلام دادستانی ادعاهای مطرح شده درباره اعضای شورا در موضوع املاک نجومی صحت نداشته است.  رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در این پرونده نام ۴۰ نفر اعلام شده بود که اصلا وجود نداشتند و موارد دیگر نیز صحت نداشت. امیدواریم هر چه سریع‌تر نتیجه از سوی دادستانی منتشر شود تا اگر لازم است اقدام قانونی انجام شود.

پوشش بیمه سرنشین تاکسی‌های اینترنتی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: رانندگان تاکسی پایتخت برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روزهای پایانی سال در آماده‌باش کامل قرار دارند. به گزارش میزان، میثم مظفر با بیان اینکه نرم‌افزار موبایلی تاکسیرانی در رقابت با سایر نرم‌افزارهای موبایلی در ایام نوروز وارد بازار می‌شود، گفت: در آستانه رونمایی نیز نام تجاری آن به صورت رسمی اعلام می‌شود. وی با تاکید بر اینکه تنها تاکسی‌های شهر تهران مجاز به فعالیت در این نرم‌افزار موبایلی خواهند بود، تصریح کرد: این نرم‌افزار نخستین مجموعه مجاز و دارای استانداردهای لازم جابه‌جایی مسافر از مراجع قانونی است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: تفاوت نرم‌افزار ارائه شده توسط تاکسیرانی پایتخت با نرم‌افزارهای مشابه در این است که مسافران تاکسی‌ها تحت پوشش بیمه سرنشین خواهند بود.


کار خیر به سبک جوانمردان
بیش از 60 سال پیش بود که دیوارهای خانه‌های محله نظام‌آباد بالا رفت. دیوارهایی که این روزها خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را در دل خود جای داده‌اند اما این روزها دیگر پیر و فرسوده شده‌اند و یکی یکی کمر خم می‌کنند. هر از گاهی بسازبفروشی سر می‌رسد و جای آنها دیوارهای تازه‌نفس علم می‌کند اما بیشتر مردم این محله نه بساز بفروشند، نه توانایی خرید این املاک را دارند. از قدیم مستاجر بوده‌اند و این روزها زیر بار کرایه خانه کمر خم کرده‌اند. سعید طلوعی، شهردار منطقه 7 در این‌باره گفته بود: «بسیاری از محله‌های منطقه 7 از شرایط مطلوبی برخوردار است اما بخشی از محلات این شرایط را ندارند. ما باید تلاش کنیم و با همت و کمک شهروندان محلات برخوردار، دیگر محلات را نیز غنی‌سازی کنیم. مردم محله نظام‌آباد در دوران دفاع‌مقدس شهدای بسیاری به اسلام تقدیم کردند. این مردم روحیه فتوت و جوانمردی دارند و امروز نوبت ما است که شرایط مطلوبی برای آنها فراهم کنیم». چندی بعد خیران و شورایاران منطقه همه گرد هم می‌آیند و پس از بررسی‌های مورد نیاز، موسسه خیریه جوانمردان در دل محله نظام‌آباد شکل می‌گیرد تا سازمان‌دهی منظم و یکپارچه در راستای ایجاد عدالت بین افراد بی‌بضاعت منطقه اجرا شود. چندی نمی‌گذرد که مسؤولان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هم پای کار می‌آیند تا خیریه جوانمردان قوی‌تر بتواند وارد عمل شود. ماحصل این تلاش می‌شود 258 نفر مددجو که در قالب 83 خانوار شناسایی شده توسط خیران موسسه در سطح این محله، 80 نفر طی معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره) و 85 نفر از سوی بهزیستی انتخاب شده‌اند و در فاز نخست به عنوان مددجو تحت پوشش موسسه خیریه جوانمردان قرار گرفته‌اند. اعضای موسسه خیریه جوانمردان هم با کمک مسؤولان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش‌وپرورش، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و مردم خیر منطقه تا آنجا که در توان داشتند شهروندان کم‌بضاعت محله نظام‌آباد را شناسایی کردند تا در 7 کارگروه سلامت، رفاهی، آموزشی، خدماتی، ازدواج آسان و پایدار، کارآفرینی و اجتماعی بتوانند کمک حال شهروندان این محله باشند.


Page Generated in 0/0052 sec