کشتیرانی ایران روی موج رونق است
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تا چند سال پیش حملونقل دریایی فلج بود، گفت: اکنون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نفس تازه میکشد. به گزارش مانا، در تمام طول مدت تحریم، ناوگان کشتیرانی ایران با ۱۵۵ فروند کشتی به عنوان یکی از محورهای اصلی برای ضربه زدن به اقتصاد ایران، هدف قرار گرفته بود. در این شرایط، تا کمتر از یک سالونیم پیش، امکان پهلوگرفتن کشتیهای ایرانی جز در دو خط، فراهم نبود اما این روزها ۱۶ خط بینالمللی به آبهای ایران رفتوآمد میکنند و همه ارتباطات با اروپا، آسیای شرقی و آمریکای لاتین، از سر گرفته شده و در مجموع 55 درصد از صادرات و واردات ما از همه جای دنیا، به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وابسته است. محمد سعیدی در اینباره افزود: تا پایان سال ۹۶ پای ابرکشتیهای نسل جدید هیوندای، برای نوسازی این ناوگان به آبهای ایران بازخواهد شد. سعیدی ادامه داد: الان کشتیهای ما به صورت روتین به بنادر آمریکای لاتین در کشورهای برزیل، اروگوئه و آرژانتین بدون هیچ محدودیتی رفت وآمد دارند و سرویس جدیدی را هم برای هندوستان، بنادر بمبئی و امالقصر عراق به صورت منظم تعریف کردهایم. بهگفته وی، در حال حاضر بسیاری از کشتیها تحت پوشش کلوب بیمهای لندن هستند و بهمنظور پوشش بیمهای در حدود ۵۸۰ میلیون دلار، برای شناورها قرارداد امضا شده است.
نرخ جدید انواع ماهی در بازار
اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی نرخ جدید انواع ماهی را در بازار اعلام کرد. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم ماهی شیر جنوب ۲۹ هزار تومان، کپور ۱۲ هزار تومان، قزلآلا ۱۳ هزار تومان، شیر نیزهای ۱۴ هزار تومان، تیلاپیا ۱۹ هزار تومان، آمور جنوب ۱۴ هزار تومان، آزاد دزفولی ۸ هزار تومان، هامور جنوب ۲۲ هزار تومان و حلوای سیاه ۲۶ هزار تومان است. همچنین نرخ هر کیلوگرم ماهی قزل سالمون ۱۶ هزار تومان، شوریده بندر ۳۵ هزار تومان، راشگوی جنوب ۳۷ هزار تومان، سرخو ۲۲ هزار تومان، سالمون نروژ ۴۱ هزار تومان، سنگسر طلایی ۲۱ هزار تومان، سارم و گیش ۹ هزار تومان و سنگسر شهری ۱۸ هزار تومان است.