printlogo


کد خبر: 173411تاریخ: 1395/12/25 00:00
آوای شهر

دادستان تهران:
مقصران آتش‌سوزی اولیه پلاسکو چند کارگر بودند
دادستان تهران با بیان اینکه حادثه پلاسکو غیرعمدی بوده است، گفـت: مقصران آتش‌سوزی اولیه این ساختمان، چند کارگر بودند. به گزارش مهر، دادستان تهران  به برخی حوادث تلخ سال جاری از جمله حادثه قطار در سمنان، ریزش ساختمان پلاسکو، آلودگی هوا و ریزگردها در استان خوزستان و حوادث طبیعی مانند سیل اشاره کرد و از جمله اتفاقات مثبت این سال را توجه یافتن مردم به وظیفه خود در مسائل شهری و مدیریت شهر دانست و افزود: در حادثه حریق ساختمان پلاسکو که خبر آن برند جهانی یافت، مردم متوجه شدند خطراتی زندگی شهری آنها را تهدید می‌کند و این توجه در راستای پیشگیری از وقوع حوادث از اهمیت بالایی برخوردار است. دادستان تهران با رد برخی اظهارات در راستای عمدی جلوه دادن حریق ساختمان پلاسکو نتیجه تحقیقات در پرونده را چنین اعلام کرد: عامل آتش چند کارگر بودند که صبح روز حادثه در پی استفاده از هیتر غیراستاندارد که با سیم طولانی و چند شاخه روشن شده بود، موجب آتش‌سوزی شدند و با توجه به نقص کپسول آتش‌نشانی که گستردگی بیشتر آتش را در پی داشت، کارگران در تلاش برای خاموش کردن آتش که به سقف کاذب کشیده شده بود، از کپسول دیگری استفاده کردند که موجب گسترش آتش در ساختمان شد. جعفری‌دولت‌آبادی از شناسایی و دستگیری متهمان در همان روز اول حادثه و اقرار آنها به تقصیر خبر داد و گفت: حادثه پلاسکو بسیار تلخ بود اما می‌توان با عبرت‌آموزی از حوادث گذشته، چراغی برای راه آینده قرار داد.

نامگذاری 12 معبر به نام شهدای آتش‌نشان پلاسکو
با تصویب یک طرح دوفوریتی، ۱۲ معبر شهر تهران به نام ۱۲ شهید آتش‌نشان حادثه پلاسکو نامگذاری شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مجتبی شاکری، رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با اشاره به تدوین طرح دوفوریتی برای نامگذاری معابر نزدیک محل سکونت شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو به منظور تجلیل از آنها، گفت: معابری با هماهنگی شهرداران مناطق و سازمان آتش‌نشانی ترجیحا در نزدیکی محل سکونت ۱۲ آتش‌نشان شهید پلاسکو انتخاب شد. وی با اشاره به اینکه برخی آتش‌نشانان در منازل استیجاری یا خارج از تهران سکونت داشته‌اند، گفت: از این رو پیگیری نامگذاری ایستگاه‌های بدون نام آتش‌نشانی به نام آنها در آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت. شاکری نامگذاری‌های پیشنهادی را تقدیری اندک و مرهمی بر آلام خانواده شهدای پلاسکو توصیف کرد. در نهایت با رای تمام اعضای شورای شهر تهران این طرح دوفوریتی به تصویب رسید. بر همین اساس مقرر شد طی روزهای آینده در راستای نامگذاری 4 کوچه، معبر و خیابان دیگر به نام 4 شهید باقیمانده حادثه پلاسکو تصمیم‌گیری شود.

برپایی 22 چادر آموزشی درباره جانوران مضر شهری
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای جمع‌آوری گربه‌ها در تهران برعهده سازمان دامپزشکی کشور است، گفت: مدیریت شهری تصمیم‌گیرنده برای جمع‌آوری گربه‌ها نیست.  به گزارش «وطن‌امروز»، کامران زنگیشه با اشاره به انتقال صنوف مزاحم از شهر تهران که از سال 69 بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تصویب شد تا 33 رسته شغلی از پایتخت خارج شوند، گفت: ساماندهی اوراقچی‌ها در میدان شوش که از صنوف مزاحم هستند چندی پیش در دستور کار قرار گرفت، با هماهنگی پلیس آگاهی تهران بزرگ این طرح به انجام رسید. زنگیشه با اشاره به ساماندهی جانواران مضر شهری در طرح استقبال از بهار که با هماهنگی مناطق بیست‌ودوگانه در حال انجام است، تصریح کرد: در طرح استقبال از بهار نیز با برپایی
22 چادر آموزشی، اطلاع‌رسانی درباره سگ‌ها و موش‌ها در دستور کار قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0059 sec