گروه اجتماعی: رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از سهم ناچیز توسعه فرهنگ ترافیک در تبلیغات محیطی شهر گلایه کرد. به گزارش ایسنا، مجتبی شاکری با اشاره به سهم 2 درصدی و 22 میلیاردی فرهنگسازی از بودجه متروی تهران گفت: این اعتبار قابل توجه باید برای مهندسی فرهنگ از تمام مدهای حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد. خلاقیت و نواندیشی همچنین باید در پردازش ایدههای تاثیرگذار در قالبهای هنری رفتار شهروندان را فراتر از چاپ بروشورها تحت تاثیر قرار دهد. شاکری با تاکید بر استفاده از ظرفیت فرهنگی بوستانها و فضاهای تبلیغات محیطی، گفت: ساز و کار چنین بهرهبرداری تاکنون شکل نیافته و ارتباط سنجیده معاونت حملونقل و ترافیک با سازمان بوستانها و فضای سبز و نیز سازمان زیباسازی میتواند ظرفیتهای تبلیغ فرهنگی آنها را با هدف مهندسی رفتار فرهنگی هماهنگ کند.