printlogo


کد خبر: 173857تاریخ: 1396/1/20 00:00
نگاهی به تحولات پرسپولیس در فصل آتی
شاید طارمی برود، شجاع می‌آید

روزنامه سرشناس یونانی از 4 مشتری یونانی مهاجم گلزن سرخپوشان پایتخت سخن به میان آورد. به نظر می‌رسد خبر علاقه باشگاه‌های یونانی به جذب مهدی طارمی جدی است و این احتمال زیاد است که بهترین گلزن سرخپوشان فصل آینده را در لیگ یونان بازی کند. درخشش مسعود شجاعی و کریم انصاری‌فرد در لیگ یونان باعث شده تیم‌های این کشور به جذب بازیکنان ایرانی علاقه‌مند باشند. روزنامه مارکای یونان از تیم‌های المپیاکوس، پاناتینایکوس، پائوک و
آ. ا. ک به عنوان 4 مشتری طارمی سخن به میان آورد. از سوی دیگر یکی از منابع نزدیک به باشگاه قرمزها به صراحت اعلام کرد قرارداد داخلی شجاع خلیل‌زاده با پرسپولیس نوشته شده است.  همچنین ادعا کرده‌اند مذاکرات برای پیوستن منشا و سعید آقایی به پرسپولیس ادامه دارد. در حالی که طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته بارها نام شجاع خلیل‌زاده به عنوان خرید اول فصل آینده پرسپولیس مطرح می‌شد هیچوقت مدافع این روزهای سپاهان و مسؤولان پرسپولیس این موضوع را تایید نمی‌کردند و با طرح توافق با یک مدافع لیگ برتری گمانه‌زنی‌ها را به سمت شجاع یا پراهیچ می‌بردند. 2 مدافعی که برانکو در نیم‌فصل خواهان‌شان شده بود اما هیچکدام در نهایت سرخپوش نشدند. حالا روزنامه پیروزی به عنوان یکی از نزدیک‌ترین رسانه‌ها به باشگاه پرسپولیس خبر عقد قرارداد با شجاع را علنی کرده و در عین حال احتمال داده پراهیچ هم در آینده نزدیک به پرسپولیس بپیوندد. با اعلام این خبر کار برای شجاع خلیل‌زاده در هفته‌های باقیمانده کمی سخت شد. شجاع از طرف هواداران سپاهان تحت فشار بود که آنطور که باید و شاید برای طلایی‌پوشان با جان و دل به میدان نمی‌رود. کار در جلسات تمرینی ابتدایی سال 96 به درگیری هم کشیده بود. حالا باید دید با اعلام رسمی روزنامه پیروزی، واکنش سپاهانی‌ها چه خواهد بود.
سیم خاردار می‌ماند
در صورت قهرمان شدن پرسپولیس در فصل جاری یک بازیکن بیشترین سهم را خواهد داشت. پرسپولیس را باید از همین الان قهرمان فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر نام نهاد. اختلاف 11 امتیازی با استقلال و 12 امتیازی با تراکتورسازی آن هم 4 هفته مانده به پایان لیگ بخوبی نشان می‌دهد سرخپوشان پایتخت با بالا بردن جام قهرمانی کمتر از یک قدم فاصله دارند. پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ فصلی رویایی را پشت سر می‌گذارد. این تیم فصل قبل هم تا آستانه کسب جام پیش رفت که در نهایت هواداران خود را ناامید کرد اما در فصل جاری در آستانه یک قهرمانی مقتدرانه و باشکوه است. اما در صورت قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر که احتمال آن بسیار زیاد است چه بازیکنی بیشترین تاثیر را خواهد داشت؟ تیمی که عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد طبیعی است که همه بازیکنان آن وظیفه خود را بخوبی انجام داده‌اند؛ به عنوان مثال طارمی در خط حمله خوب گل زده، محسن مسلمان و کمال‌الدین کامیابی‌نیا بهترین‌های خط میانی در لیگ بوده‌اند و امیری خرید بسیار خوبی برای خط حمله بود، همچنانکه بیرانوند نگرانی‌های خط دروازه را برطرف کرد یا سیدجلال به خط دفاعی استحکام بخشید اما از بین این چند بازیکن یک بازیکن بیشترین سهم را در قهرمانی سرخپوشان خواهد داشت و او کسی نیست جز سیدجلال حسینی. پرسپولیس فصل قبل هم خط حمله بسیار خوبی داشت و عنوان بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داد. زوج طارمی و علیپور در فصل قبل بسیار آماده‌تر از فصل جاری بود، بنابراین نمی‌توان گفت که این دو بازیکن آماده‌تر از فصل قبل بوده‌اند. بیرانوند با وجود آنکه کلین‌شیت‌های زیادی داشته اما کمتر شاهد بازی‌های سرنوشت‌ساز این دروازه‌بان در پرسپولیس بوده‌ایم. او کلین‌شیت می‌کند، چرا که خط دفاعی پرسپولیس با حضور سیدجلال حسینی و محمد انصاری به حریفان اجازه فرصت‌سازی را نمی‌دهد. بیرانوند نشان داده اگر دروازه او تهدید شود امکان گل خوردن او زیاد است و دیدار برابر استقلال بخوبی این موضوع را نشان داد تا جایی که دروازه او روی 3 توپ 3 بار باز شد یا لیگ قهرمانان آسیا هم بخوبی آسیب‌پذیری بیرانوند را نشان داد. اما سیدجلال توانست خط دفاعی پرسپولیس را که پاشنه آشیل این تیم در فصل قبل بود استحکام بخشد. کاپیتان پرسپولیس با وجود آنکه به سال‌های پایانی فوتبال خود نزدیک می‌شود اما بسیار پرتلاش و جنگنده ظاهر شد و به برانکو ثابت کرد که او مقصر اصلی قهرمان نشدن پرسپولیس در فصل قبول بود. سیدجلال شایسته انتخاب به عنوان چهره تاثیرگذار پرسپولیس در فصل جاری است و حتی این شایستگی را دارد که به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec