printlogo


کد خبر: 173859تاریخ: 1396/1/20 00:00
اخبار

گریزمان، دوست جدید بارسلونا
مطبوعات کاتالانی در انتظار درخشش مهاجم فرانسوی اتلتیکومادرید در داربی مادرید بودند. به نقل از اسپورت کاتالونیا، مطبوعات بارسلونا دیروز تنها به فوتبال و لالیگا پرداختند. روزنامه موندو دپورتیو صفحه نخست خود را به 3 مهاجم بارسلونا اختصاص داد و به صدمین بازی MSN اشاره کرد که از فصل ۱۵-۲۰۱۴ این رکورد به دست آمده است. از طرفی اسپورت با تیتر «امروز ممکن است روز بزرگی شود» به 2 بازی مهم دیروز شنبه اشاره کرد.  لیونل مسی در بارسلونا و آنتوان گریزمان در اتلتیکو مادرید با درخشش در بازی‌های آینده می‌توانند باعث صدرنشینی آبی‌‌واناری‌ها در لالیگا شوند. روزنامه لواسپورتیوو به تغییرات در ترکیب بارسا به عنوان یک ریسک اشاره کرد که ممکن است شرایط در بازی برابر مالاگا همچون دیدار با دپورتیوو لاکرونیا مشکل شود.

جدایی زهیوی و پولادی از الشحانیه قوت گرفت
با توجه به سقوط الشحانیه از لیگ ستارگان قطر به احتمال خیلی زیاد ۲ بازیکن ایرانی این تیم هم جواب خواهند شد. الشحانیه در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و پنجم لیگ ستارگان قطر به تساوی یک-یک برابر الوکره دست یافت. الشحانیه که بتازگی به لیگ ستارگان قطر راه یافته، دوباره به لیگ دست یک سقوط کرد. تساوی این تیم برابر الوکره باعث شد جزو 3 تیمی باشد که به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کند. این تیم قطری 2 بازیکن ایرانی به نام‌های مهرداد پولادی و رحیم زهیوی را در ترکیب خود داشت. با توجه به اینکه الشحانیه نتوانست در لیگ ستارگان قطر بماند به احتمال خیلی زیاد پولادی و زهیوی هم از تیم جدا خواهند شد. معمولا تیم‌های قطری که به لیگ دست یک سقوط می‌کنند بازیکنان خارجی خود را جواب می‌کنند، به همین دلیل به احتمال فراوان باید پولادی و زهیوی دنبال تیم جدیدی برای خود باشند. هدایت الشحانیه را ایگور استیماچ، سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان برعهده دارد و به احتمال خیلی زیاد او هم از کار برکنار می‌شود.

فوتسال ایران در رده ششم جهان و اول آسیا
فوتسال ایران بعد از 2 بازی دوستانه مقابل کرواسی همچنان در جایگاه قبلی خود باقی ماند. سایت futsalworldranking رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان را دیروز شنبه اعلام کرد و بر این اساس تیم‌‌‌ملی ایران با ۱۵۹۵ امتیاز در رده ششم باقی‌ ماند. ایران که پیش از این فاصله 11 امتیازی را با ایتالیای رده پنجمی داشت می‌توانست با کسب نتایج مثبت در 2 دیدار دوستانه مقابل کرواسی جای این تیم را بگیرد اما یک تساوی و یک باخت مقابل کروات‌ها باعث شد فوتسال ایران همچنان در رده ششمی باقی بماند. با این حال تیم‌‌‌ملی فوتسال ایران در آسیا همچنان صدرنشین است و تیم‌های تایلند، ژاپن، استرالیا و ازبکستان رده‌های دوم تا پنجم قاره کهن قرار دارند.

دیدار بی‌سابقه تیم‌های فوتبال زنان کره‌شمالی و جنوبی
تیم‌های فوتبال زنان کره‌شمالی و جنوبی در دیداری بی‌سابقه در استادیوم کیم ایل سونگ در پیونگ‌یانگ کره‌شمالی با هم مسابقه دادند. این دیدار ۴۰ هزار تماشاگر داشت. ‌به نقل از دیلی‌میل، رویارویی تیم‌‌های فوتبال کره‌شمالی و کره‌جنوبی نخستین دیدار بین این دو تیم در کره‌شمالی بوده است. تماشاگران از هر دو کشور در استادیوم حضور داشتند. در حاشیه این بازی سرود ملی هر دو کشور پخش شد. این بازی با نتیجه‌ مساوی یک -یک به پایان رسید. آخرین بار در سال ۱۹۹۰، 2 تیم فوتبال مردان کره‌شمالی و جنوبی در پیونگ‌یانگ با یکدیگر بازی کردند. این بازی برای اعتماد 2 کره انجام شد و پرچم شبه‌جزیره کره در آن بازی به اهتزاز درآمد. سرود ملی جداگانه هر کشور نیز پخش نشد. بعد از آن سال تمام بازی‌ها بین تیم‌های 2 کشور در کشوری بی‌طرف برگزار شد زیرا کره‌شمالی اجازه به اهتزاز در آمدن پرچم کره‌جنوبی در کشورش را نمی‌داد. کره‌شمالی و کره‌جنوبی در جنگ به سر می‌برند و در ماه‌های اخیر نیز روابط آنها خوب نبوده است. با این حال مسابقات انتخابی جام آسیایی فوتبال زنان شرایطی را فراهم کرد تا 2 کشور کمی به صلح نزدیک‌تر شوند. تیم فوتبال زنان کره‌شمالی در رنک دهم جهان و تیم کره‌جنوبی در رنک ۱۷ جهان قرار دارد. تیم فوتبال زنان کره‌شمالی 3 بار قهرمان جام آسیا شده است. با وجود تنش‌های بین دو کره به نظر می‌رسد تماشاگران این 2 کشور تیم‌های یکدیگر را در استادیوم‌های کشورهای دیگر تشویق می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0052 sec