printlogo


کد خبر: 173860تاریخ: 1396/1/20 00:00
اخبار

دغدغه پپ در لیگ برتر
ایجاد انگیزه در سیتی
سم لی: در ترکیب منچسترسیتی یک مشکل وجود دارد؛ از آنهایی که با خرید بازیکن حل نمی‌شود. چند مشکل در سیتی دیده می‌شود که از گذشته هم درباره آنها صحبت بوده است، مانند مشکل دروازه‌بانی، مشکل دفاع و عدم توانایی در تبدیل کردن موقعیت‌ها به گل اما اینها مشکلاتی هستند که در بازار ترانسفر قابل حل هستند. با وجود عملکرد ضعیفی که تکسیکی بگیریستین در جذب بازیکن در سال‌های اخیر داشته، عملکردش از تابستان 2015 به بعد کمی بهتر شده است. آمدن کوین دی بروین، رحیم استرلینگ، لروی زانه و گابریل خسوس هواداران سیتی را خوشبین‌تر کرده که تیم‌شان بتواند موفقیت‌های بیشتری داشته باشد. به همین دلیل هم هست که انتظار می‌رود عصر گوآردیولا در سیتی از فصل آینده شروع شود. اما یک مشکل دیگر وجود دارد که حل کردنش کمی مشکل‌تر است. مشکلی که اگر حل شود با آن سیتی می‌تواند به جایگاهی که مدنظرش است برسد. گوآردیولا در تیمش مشکل روحی و روانی دارد. در کسب پیروزی در بیرون از خانه، سیتی بعد از چلسی در جدول رده‌بندی رتبه دوم را دارد اما وقتی صحبت از بازی‌های بزرگ است، آنها ضعیف عمل می‌کنند. از زمانی که آنها در ماه سپتامبر منچستریونایتد را شکست دادند، به لطف عملکرد فوق‌العاده در نیمه اول بازی، سیتی هرگز نتوانسته یکی از رقیبانش برای رسیدن به جایگاهی که تیم‌ها را به اروپا می‌رساند، ببرد. این تیم مقابل تاتنهام، لیورپول و اورتون شکست خورده و با آرسنال هم مساوی کرده است. این تیم همچنین هیچ‌یک از بازی‌های بیرون از خانه در لیگ قهرمانان را نبرده و شکست مقابل موناکو در ماه گذشته میلادی برای پپ یک هشدار بود. تا اینجا وقت پپ در انگلیس صرف تفهیم اهمیت بازی تهاجمی به بازیکنانش و البته هسته اصلی فلسفه بازی او شده است. او معتقد است ترکیبی که در اختیار دارد مناسب برای یک سیستم تهاجمی است نه برای  دفاع کردن. او قبل از بازی با موناکو هم به بازیکنانش گفته بود که بهترین راه دفاع حمله کردن است اما منابع نزدیک به سرمربی کاتالانی معتقدند این تیم دچار بی‌انگیزگی شده است. موضوع نگران‌کننده‌تر این است که پپ نتوانسته بود این مشکل را در بایرن‌مونیخ هم حل کند. او با تیم آلمانی 3 قهرمانی در لیگ به دست آورد و 2 بار هم قهرمان جام حذفی شد اما در اروپا عملکرد خوبی نداشت. در آن سال‌ها هم از تیم پپ انتقاد می‌شد که باید عملکرد بهتری در خانه و بازی‌های خانگی داشته باشد. جالب البته اینجاست که او در بارسلونا این کار را کرده بود و بخوبی توانسته بود اعتماد به نفس بازیکنانش را بالا ببرد.


سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر کرد
اسماعیلی، علیپور و درخشان‌مهر
در فهرست آینده‌دارهای AFC
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بازیکنان جوانی را که در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا حضور دارند، مورد بررسی قرار داد. با گذشت 3 هفته از شروع بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷، کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به جوانان آینده‌دار نگاهی داشت و عملکرد آنها را مورد بررسی قرار داد. در این گزارش از 3 بازیکن ایرانی نام برده شده است.
فرشید اسماعیلی
سن: ۲۳
باشگاه: استقلال
تعداد ‌دقیقه بازی: ۱۷۰
اسماعیلی در بازی استقلال مقابل لکوموتیو گل زد و استقلال این بازی را 2 بر صفر برد. اسماعیلی در 3 بازی اول استقلال در گروه A بسیار قدرتمند ظاهر شد. او در ۱۷۷ رویارویی تن به تن با رقیبان توانست خوب
عمل کند.
علی علیپور
سن: ۲۱
باشگاه: پرسپولیس
تعداد ‌دقیقه بازی: ۲۰
علیپور 2 بار به عنوان یار تعویضی در 3 بازی پرسپولیس در گروه D توانست به زمین بیاید. او توانست در این دقایقی که در بازی‌ها حضور داشت، تجربه خوبی از لیگ قهرمانان آسیا کسب کند. در صورتی که پرسپولیس به مراحل بالاتر برسد، این تجربه می‌تواند به علیپور کمک کند تا خود را اثبات کند.
مهران درخشان مهر
سن: ۱۸
باشگاه: ذوب‌آهن
تعداد دقایق بازی: ۲۷۰
درخشان‌مهر نسبت به دیگر همتایان خود در این بازی‌ها در رویارویی‌های تک به تک بهتر عمل کرد. او به صورت متوسط در هر بازی 7 رویارویی موفق داشت. همچنین 14 قطع توپ و 8دفع توپ آمار او را بهتر می‌کند. تیم ذوب‌آهن با العین و الاهلی برای گرفتن 2 سهمیه گروه C رقابت می‌کند.


Page Generated in 0/0046 sec