printlogo


کد خبر: 174202تاریخ: 1396/1/28 00:00
اخبار

احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد روایت شد
احسان محمدحسنی، مدیرعامل سازمان هنری و رسانه‌ای اوج با حفظ سمت مدیرعامل «بنیاد فرهنگی روایت» شد. به گزارش مهر، سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج طی حکمی احسان محمدحسنی را به‌عنوان مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت منصوب کرد. حسنی هم‌اکنون مدیر سازمان رسانه‌ای اوج است که با حفظ سمت مدیرعاملی بنیاد فرهنگی روایت را عهده‌دار شده است. مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت با حضور مدیران این بنیاد فرهنگی روز یکشنبه ۲۷ فروردین‌ماه در سالن جلسات کوثر این بنیاد برگزار شد. احسان محمدحسنی در این مراسم ضمن تشکر از زحمات جواد جباری گفت: روایت فتح خانه من است لیکن به‌منظور هم‌افزایی و یکپارچگی مدیریت و تمرکز و افزایش توان تولید این مسؤولیت را پذیرفتم. بنیاد فرهنگی روایت مجموعه‌ فرهنگی بزرگی است که از موسسات زیرمجموعه آن می‌توان به انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، شهرک سینمایی دفاع‌مقدس، موسسه روایت فتح و... اشاره کرد.

رونمایی از «قرارداد ۱۹ ژوئن»
«قرارداد ۱۹ژوئن» روایتی از یک تطابق تاریخی از مذاکره ایران- آمریکاست. اتفاقی که بسیاری می‌گویند کپی‌پیست برجام است. به گزارش تسنیم، «قرارداد 19ژوئن» روایتی از یک تطابق تاریخی از مذاکره ایران- آمریکاست. دانشجویان ایرانی در پی تسخیر سفارت آمریکا تعدادی از دیپلمات‌های این کشور را گروگان گرفتند. ماجرای مبادله این گروگان‌ها در دولت ایران تبدیل به جریان یک مذاکره طولانی‌مدت می‌شود. بهزاد نبوی از طرف دولت شهید رجایی سرپرست مذاکرات می‌شود. مذاکره‌ای که هنوز هم نتایج آن تمام نشده و در دادگاه بین‌المللی لاهه در جریان است. «قرارداد 19ژوئن» چیزی است که در تاریخ سیاسی ایران با نام بیانیه‌ الجزایر شناخته می‌شود. اتفاقات عجیبی در جریان این مذاکرات رخ داده است که آن را بسیار شبیه به مذاکرات برجام کرده است. سیاست‌ها، حمایت‌ها، تبریک‌ها به رهبری و... همگی شبیه برجام  است. حتی وقتی معلوم می‌شود مذاکرات شکست خورده است، همه حرف‌ها با کلیدواژه «نظارت امام»، «هدایت امام» و «رهبری امام» مطرح می‌شود. مستند «قرارداد 19ژوئن» امروز دوشنبه 28 فروردین رونمایی می‌شود. این مراسم همراه با نمایش مستند از ساعت 14:30 در خبرگزاری تسنیم واقع در تهران، خیابان جمالزاده شمالی، کوچه شیرزاد، پلاک 12 برگزار می‌شود. ناصر نوبری و حسین شیخ‌الاسلام میهمانان این مراسم هستند که پس از اکران مستند سخنرانی می‌کنند. ایمان گودرزی، مستندساز جوان کشورمان این مستند را کارگردانی کرده است.

پخش  «A157» از تلویزیون
فیلم«A157» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور محصول مرکز مستند سوره در برنامه «به اضافه مستند» از شبکه مستند پخش خواهد شد. به گزارش سوره سینما، چهاردهمین قسمت از «به اضافه مستند» به پخش و بررسی مستند «A157» اثر تحسین‌شده بهروز نورانی‌پور و از محصولات مرکز مستند سوره اختصاص دارد. این اثر روایتی است از سرگذشت تکان‌دهنده 3 دختر کرد سوری بعد از تجاوز داعش به آنها که تاکنون در ۱۲ جشنواره خارجی حضور داشته و در جشنواره‌های داخلی نیز موفق به کسب جوایزی از جمله سیمرغ بلورین بهترین مستند جشنواره فجر شده است. «به اضافه مستند» با حضور کارگردان و کارشناسان مربوط به مسائل سوریه به بررسی موضوعات مطرح‌شده در اثر خواهد پرداخت. این برنامه به تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری، کارگردانی محمدرضا رضاییان و سردبیری مهدی خانعلی‌زاده، با اجرای علی صدری‌نیا تولید می‌شود. «به اضافه مستند» سه‌شنبه، ۲۹ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و چهارشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۹:۳۰ و جمعه یک اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ بازپخش خواهد شد.

کاهش فروش سینما در هفته اخیر
فروش فیلم‌های اکران نوروز در هفته چهارم نسبت به هفته سوم کاهش چشمگیری داشت اما این رقم نسبت به سال گذشته در همین زمان با افزایش 686 میلیونی مواجه شد. به گزارش فارس، هفته چهارم اکران نوروزی 96 برخلاف هفته سوم اکران نوروزی که با افزایش 2 میلیاردی فروش مواجه بود تنها با افزایش 686 میلیونی روبه‌رو شد. اگر نگاه درستی به جدول فروش فیلم‌ها بیندازیم تنها 2 فیلم رقم قابل توجهی از بار 6 فیلم اکران‌شده در نوروز 96 را به دوش می‌کشند که هر دو از مضمون طنز برخوردار هستند. بسیاری معتقدند افزایش رقم فروش فیلم‌ها در هفته‌های مختلف را مدیون افزایش20 درصدی قیمت بلیت سینماها است.


Page Generated in 0/0048 sec