printlogo


کد خبر: 174480تاریخ: 1396/2/3 00:00
اخبار

فلسطینی‌ها خواهان اخراج باشگاه‌های رژیم صهیونیستی شدند
بیش از 100 نهاد حقوق بشری، خواهان رسیدگی فوری فیفا به برگزاری رقابت‌های لیگ رژیم صهیونیستی در فلسطین شده‌اند. به گزارش Middle east monitor، بیش از 100 ارگان ورزشی، اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های حقوق بشری و گروه‌های مبارز فلسطینی که تعداد اعضای آنها در مجموع به 28 میلیون نفر در سراسر جهان می‌رسد، روز چهارشنبه در کنار قهرمان‌های ورزشی، افراد سرشناس علمی، فیلمسازان، سیاستمداران و افراد مسؤول به اعضای فیفا نامه نوشتند و خواهان اخراج و محرومیت 7 باشگاه اسرائیلی شدند که در مناطق اشغالی مورد مناقشه فعالیت می‌کنند. این اعتراض که در قالب نامه‌ای تحویل اعضای فیفا شده است، ماه آینده در شصت‌وهفتمین کنگره سراسری این فدراسیون به دست اعضا خواهد رسید. در کنار اعضای فیفا، این نامه به ناظر ویژه سازمان ملل، ریچارد فالک، وزیر پیشین حقوق انسانی برزیل، پائولو سرجیو پینیرو، اعضا و دبیر ورزشی حزب کمونیست آفریقای جنوبی و بسیاری از نهادهای حقوق‌ بشری دیگر ارسال خواهد شد. در این نامه، از فیفا به علت بی‌تفاوتی در برابر نقض قوانینش و گزینشی عمل کردن این نهاد انتقاد شده است. رژیم صهیونیستی برخی دیدارهای لیگ خود را مشخصاً در مناطق فلسطینی برگزار می‌کند که این موضوع در تضاد آشکار با قوانین فیفا است. در حمایت از این نامه، برخی اعضای مجلس آفریقای جنوبی، این کار را آپارتاید اسرائیلی خوانده‌اند. در عین‌ حال بسیاری از یهودیان ساکن انگلستان و ایالات متحده آمریکا نیز از این نامه حمایت کرده‌اند.

الدوسری باز هم نمی‌تواند مقابل پرسپولیس بازی کند
باشگاه الهلال عربستان رسما اعلام کرد هافبک ملی‌پوش این کشور به خاطر عدم آمادگی به همراه کاروان تیم عازم مسقط نمی‌شود. باشگاه الهلال عربستان رسما اعلام کرد سالم الدوسری، هافبک ملی‌پوشش به خاطر عدم آمادگی کامل به همراه کاروان این تیم به مسقط عازم نخواهد شد و تنها غایب بازی مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیاست. الدوسری در بازی رفت نیز به خاطر مصدومیت در ترکیب الهلال حضور نداشت. دیدار پرسپولیس با الهلال دوشنبه هفته جاری در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به میزبانی نماینده عربستان ساعت 19:30 برگزار می‌شود.

کامیابی‌نیا به جای انصاری در قلب دفاع پرسپولیس
با محرومیت سیدجلال حسینی و مصدومیت محمد انصاری، سرمربی پرسپولیس مشکلاتی برای ترمیم خط دفاع تیمش دارد. برانکو ایوانکوویچ مربی‌ای است که علاقه ندارد بیش از حد دست به تغییر ترکیب تیمش بزند اما محرومیت و مصدومیت بازیکنان اصلی، او را مجبور کرده با چند تغییر تیمش را برای دیدار برابر الهلال عربستان روانه میدان کند. تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا باید روز دوشنبه در مسقط به مصاف الهلال عربستان برود. سیدجلال حسینی و سروش رفیعی که در دیدار برابر الریان کارت زرد دریافت کردند، به دلیل محرومیت نمی‌توانند برابر الهلال به میدان بروند. از طرفی محمد انصاری، زوج ثابت سیدجلال حسینی هم در دیدار برابر پدیده دچار مصدومیت شد و طی چند روز گذشته نتوانسته با تیم تمرین کند. البته کادر پزشکی پرسپولیس در حال تلاش است تا این مدافع به دیدار برابر الهلال برسد اما در صورتی که او این دیدار را از دست بدهد، برانکو برای چینش خط دفاع تیمش دچار مشکل خواهد شد. با توجه به نفراتی که در تیم فوتبال پرسپولیس حضور دارند در صورت نبود انصاری، کمال کامیابی‌نیا به همراه حسین ماهینی در قلب خط دفاع پرسپولیس قرار خواهند گرفت و محسن ربیع‌خواه و صادق محرمی هم به عنوان 2 دفاع کناری انجام وظیفه خواهند کرد.

جزئیات جدید از رسوایی اخلاقی رونالدو
نشریه اشپیگل جزئیات بیشتری از آزار و اذیت جنسی مهاجم پرتغالی منتشر کرد. ‌به نقل از موندودپورتیوو، هفته‌ گذشته نشریه اشپیگل از طریق اسناد فوتبال‌لیکس، در خبری جنجالی، کریستیانو رونالدو را به آزار و اذیت جنسی متهم کرد. هفته‌نامه آلمانی نوشته بود: رونالدو سال ۲۰۰۹ به یک آمریکایی تجاوز کرده است و برای اینکه شخص مورد تجاوز واقع شده از او شکایت نکند، مبلغی را به عنوان حق‌السکوت پرداخت کرده است.  این نشریه در پایان نوشت در روزهای بعد جزئیات بیشتری را منتشر خواهد کرد.


Page Generated in 0/0071 sec