printlogo


کد خبر: 174484تاریخ: 1396/2/3 00:00
اخبار

افتتاحیه جشنواره تئاتر بر مزار سلحشور
مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: هدف از افتتاح جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد بر مزار مرحوم فرج‌الله سلحشور این بود که نشان دهیم وی از هنرمندان فقید مسجدی ما در عرصه تئاتر و سینما بود. به گزارش فارس، آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد روز گذشته با حضور کورش زارعی،‌ مدیر کل هنرهای نمایشی، حمید نیلی، دبیر جشنواره و داوران و هنرمندان حاضر در این مراسم در آستان مقدس امامزادگان جعفر و حمیده‌خاتون برگزار شد. در این مراسم همچنین هنرمندان تئاتر بچه‌های مسجد بر مزار فرج‌الله سلحشور، هنرمند فقید انقلابی ادای احترام کردند. در ابتدای این مراسم کورش زارعی با اشاره به احیای جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد اظهار داشت: امیدوار هستیم نهادهای فرهنگی دیگر نیز در این مسیر به ما یاری رسانند چرا که ما در این مسیر تنها هستیم. وی بر مزار فرج‌الله سلحشور گفت: هدف از آغاز این مراسم بر مزار هنرمند فقید انقلابی این بود که این هنرمند خود از بچه‌های مسجدی بود و هم در حوزه تئاتر و هم در سینما این روحیه خود را حفظ کرد. گفتنی است دوازدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد از 2 لغایت 5 اردیبهشت برگزار می‌شود.

نادر طالب‌زاده در جشنواره جهانی فجر
نادر طالب‌زاده و محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی در آیین آغاز به کار بخش «زیتون‌های زخمی» سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور یافتند. به گزارش تسنیم، آیین آغاز به کار بخش «زیتون‌های زخمی» سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در روز اول جشنواره با حضور نادر طالب‌زاده، محمدمهدی حیدریان و رضا میرکریمی در کاخ سی‌وپنجمین چشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد. در ابتدای این برنامه علیرضا شجاع‌نوری با اشاره به اینکه بخش «زیتون‌های زخمی» جشنواره برای خودش هم با وجود سال‌ها فعالیت در حوزه سینما تازگی دارد، اظهار کرد: در این بخش تلاش کردیم در حد سهم جشنواره کمی از فجایعی که در سوریه اتفاق می‌افتد و اثراتی که روی مردم می‌گذارد را به صورت مستقیم و غیرمستقیم نمایش دهیم. بنا بر این گزارش، بخش «زیتون‌های زخمی» که یکی از بخش‌های غیررقابتی این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر به حساب می‌آید به آثاری اختصاص دارد که موضوع جنگ سوریه و مبارزه با داعش را مورد توجه قرار داده است.

«شهداد» نگاشته شد
رضا رسولی، نویسنده و عضو هیات‌مدیره انجمن قلم ایران گفت: نام جدیدترین رمان من شهداد است که در روز‌های پایانی سال گذشته نگارش آن را به پایان رسانده‌ام.
به گزارش مهر،  وی در ادامه افزود: رمان شهداد در حال و هوای عشق و ارادت مردمی به عتبات عالیات است و با روایت یک داستان غیرمنتظره و تقریبا مهیج و پرتحرک به سوالات زیادی پاسخ می‌دهد و گنجینه  فکری و اطلاعاتی مناسبی را در اختیار خوانندگان خود قرار داده است. وی افزود: در آغاز کار، آنقدر موضوع برایم سنگین و سخت بود که بارها مرا تا مرز انصراف از نوشتن آن پیش برد اما به هر حال کمک ذوات نورانی شامل حالم شد و علاوه بر مشاوره‌هایی که در جهت استفاده مناسب از تکنیک و محتوا، از نویسندگان تراز اول گرفتم بتوانم از گنجینه هزاران صفحه مستندات و ده‌ها ساعت فیلم و عکس برای چارچوب‌های صحیح داستانی بهره گرفته و آن را به فراز پایانی برسانم. به گفته رسولی رمان شهداد به اهتمام ستاد بازسازی عتبات عالیات چاپ خواهد شد.

«لبخند رخساره» بزودی در تلویزیون
سریال «لبخند رخساره» که تصویربرداری آن سال گذشته به پایان رسید، این روزها مراحل ساخت موسیقی و مراحل فنی را سپری می‌کند. به گزارش فارس، سازندگان مجموعه تلویزیونی «لبخند رخساره» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت‌الله که کار تصویربرداری سریال را اواخر سال گذشته در بندر انزلی به پایان رساندند، این روزها انجام آخرین مراحل فنی پروژه را در دست دارند. تصویربرداری سریال پیش از این در لوکیشن‌هایی متنوع در مشهد، نیشابور، قدمگاه، هشتگرد، تهران و... انجام شده بود. «لبخند رخساره» سریالی 30 قسمتی است که قرار است بزودی از شبکه یک سیما پخش شود. کامبیز دیرباز، بهناز جعفری، بهزاد فراهانی، پریوش نظریه، آتیلا پسیانی و مهدی سلطانی از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند. «لبخند رخساره» ملودرامی اجتماعی است و در خلاصه قصه آن آمده: هیچگاه دوری، دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه «لبخند رخساره» قبل از آنکه دیر شود، به همدلی می‌رسند.


Page Generated in 0/0071 sec