printlogo


کد خبر: 174485تاریخ: 1396/2/3 00:00
رویدادها

حذف ناگهانی «ماه گرفتگی»  از جدول اکران
فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» با موضوع اغتشاشات سال 88، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، ناگهان از اکران کنار گذاشته شد. به گزارش فارس، روابط‌عمومی  فیلم سینمایی «ماه‌گرفتگی» اعلام کرد: فیلم «ماه‌گرفتگی» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی که پیش از این مقرر شده بود در نوبت دوم اکران نوروز به نمایش درآید به شکل غیرمنتظره‌ای و در آخرین لحظات از لیست اکران خارج شد و فیلم سینمایی «آشوب» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار جایگزین آن شد. «ماه‌گرفتگی» با موضوع  وقایع پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ در آن سال تولید شده است که با رایزنی‌های صورت گرفته با مسؤولان وزارت ارشاد و حوزه هنری مقرر و معین شده بود در نوبت دوم اکران نوروزی همزمان با قرار گرفتن در فضای انتخابات ریاست جمهوری و ایام تبلیغات نامزدها به نمایش عمومی درآید که به نظر می‌رسد همین موضوع و نگرانی از ایجاد تنش در این ایام مدیران وزارت ارشاد را به این تصمیم واداشت.

«سفر به گرای ۲۷۰ درجه»  راهی ایتالیا شد
ترجمه رمان «سفر به گرای ۲۷۰ درجه» نوشته احمد دهقان توسط میکله مارلی آغاز شد و در سال آینده میلادی توسط انتشارات میمزیس ایتالیا منتشر می‌شود. به‌گزارش مهر، قرارداد انتشار کتاب مدتی قبل بین احمد دهقان و انتشارات میمزیس ایتالیا به امضا رسید و قرار است در سال آینده میلادی و به مناسبت سی‌امین سالگرد پایان جنگ تحمیلی در ایتالیا منتشر شود. میکله مارلی، مترجم کتاب در فروردین امسال با سفر به تهران با نویسنده درباره موضوعات مختلف ترجمه اثر به گفت‌وگو و همفکری پرداخت. قرار است ترجمه رمان سفر به گرای ۲۷۰ درجه تا اوایل پاییز به پایان برسد و برای ادامه مراحل چاپ به دست ناشر سپرده شود. رمان سفر به گرای ۲۷۰ درجه قبل از این توسط پال اسپراکمن به زبان انگلیسی و الکساندر اندریوشکین به زبان روسی ترجمه شده و در آمریکا و روسیه منتشر شده‌ است. این رمان در سال ۲۰۱۵ توانست به عنوان بهترین داستان شرقی، جایزه «سرزمین ناشناخته» را در روسیه از آن خود کند. این جایزه به آثاری تعلق می‌گیرد که دارای خلاقیت در سطح بالا، سطح علمی و فرهنگی و پایبندی به اصول انسانی باشند.   این رمان برای نخستین‌بار است که در یکی از کشورهای اروپایی منتشر می‌شود.

سیروس مقدم «هنگامه بیداری» را می‌سازد
سیروس مقدم از کلید زدن پروژه «هنگام‌بیداری» پس از سریال «پایتخت 5» خبر داد. به گزارش میزان،‌ سیروس مقدم کارگردان سریال تلویزیونی پایتخت گفت: پروژه هنگام بیداری سفارش موسسه اوج است و تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد.  وی ادامه داد: فیلمنامه این اثر به قلم علی طالب‌آبادی است. مقدم در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: به دلیل اینکه فیلمنامه پروژه «هنگام بیداری» را دوست داشتم، با آن موافقت کردم و سپس کار به مرحله تحقیق، نگارش و پژوهش رسید که در این راستا حدود 300 کتاب و فیلم را مورد بررسی قرار دادیم. کارگردان سریال «هنگام بیداری» افزود: هم‌اکنون با اعضای گروه پابه‌پای یکدیگر در حال حرکت هستیم تا تصویربرداری سریال «پایتخت 5»تمام شود و به امید خدا وارد آن اثر شویم.

تسهیلات نمایشگاه کتاب برای ناشران کودک
برای سی‌امین دوره از نمایشگاه کتاب و جهت حضور حداکثری ناشران ایده‌های جالبی در نظر گرفته شده تا ناشران کم کتاب هم بتوانند طی 10 روز در نمایشگاه فعالیت داشته باشند. به گزارش فارس، در بخش کودک و نوجوان دوره سی‌ام حدود 400 ناشر کودک و نوجوان حضور خواهند داشت. اما براساس تدابیر اتخاذ شده و تسهیل حضور ناشران بیشتر اقداماتی ارزنده در این دوره صورت گرفته است. در بخش کودک نمایشگاه کتاب 170 ناشر اساسا در نمایشگاه نبوده‌اند و تعداد عناوین‌شان زیر حد استاندارد است و احتمالا در سال‌های گذشته هم پراکنده شرکت داشته‌اند. بنابراین ناشران کم کتاب امسال تجمیع می‌شوند. در این بخش 127 غرفه در نظر گرفته شده است. گروه دیگر دارای همه شرایط بوده‌اند که شامل 122 ناشر هستند؛  این دسته از ناشران غرفه‌هایی میان 10 تا 42 متر خواهند داشت. گروه آخر ناشرانی هستند؛ که در غرفه‌هایی با عمق زیاد قرار می‌گیرند و غرفه آنها از متراژ 60‌ متر به بالاتر خواهد بود. در نهایت بخش کودک و نوجوان با حدود 400 ناشر در نمایشگاه کتاب فعالیت خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0073 sec