printlogo


کد خبر: 174487تاریخ: 1396/2/3 00:00
تقدیر از برگزیدگان جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان

چهارمین جشنواره «برند محبوب» از نظر مصرف‌کنندگان با بررسی وضع برندها، موانع تولید و تقدیر از برندهای برتر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. هادی اسدی، رئیس کمیته اجرایی این جشنواره تصریح کرد: در چهارمین نظرسنجی مردمی برند محبوب که با حضور بیش از ٢٤٠٠ برند در ١٤٧ گروه کالا و خدمات برگزار شد، ١٢٧٥٤٩٦ رای از طرف مصرف‌کنندگان به ثبت رسید و در نهایت ۳۳ برند محبوب معرفی شدند. همچنین محمدناطق، رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره به نقش و جایگاه ویژه مصرف‌کنندگان به عنوان هواداران مردمی برندها اشاره کرد و به ارائه پیشنهاداتی برای توسعه ارتباط برندها با هواداران‌شان در قالب باشگاه هواداری برندها پرداخت. وی سپس برنامه‌های دبیرخانه جشنواره را در جهت اشاعه بیشتر جایگاه برندهای محبوب در جامعه و ایجاد زمینه توجه بیشتر مصرف‌کنندگان به این شاخص به عنوان یک معیار تصمیم‌گیری خرید مهم ارائه کرد. مؤید صدرحسینی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این جشنواره در تشریح اهمیت برند در بازارهای جهانی، به بخش محصولات پتروشیمی اشاره کرد و افزود: با خصوصی شدن شرکت بازرگانی پتروشیمی، شرایطی پیش آمد که مجموعه‌های پتروشیمی به طور جداگانه محصولات خود را در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌کنند و حتی برای رقابت با یکدیگر، قیمت‌ها را شکستند. عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز از شرایط کنونی و قوانین و مقررات مربوط به بخش تولید انتقاد کرد. وی که اکنون در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیز عضویت دارد، گفت: اکنون تولیدکننده ایرانی تسهیلاتی با نرخ سود ۲۵ درصد دریافت می‌کند در حالی که تولیدکنندگان کشورهای همسایه از تسهیلاتی با نرخ‌های سود یک تا 3 درصد برخوردارند. بی‌توجهی به برندهای قدیمی و برندسازی در سال‌های گذشته موجب شد برخی برندهای ایرانی مطرح در بازارهای بین‌المللی مانند برند بازرگانی پتروشیمی 8 سال پیش از بین برود و بازار محصولات پتروشیمی کشور را با مشکل روبه‌رو کند. همچنین محمود محمدیان، رئیس کمیته علمی جشنواره نیز در این مراسم گفت: حساسیت و اهمیت برندینگ در کشور در سطح گفتمان ایجاد شده است و خوشبختانه اهمیت محبوبیت برند در حال افزایش است. وی در ادامه افزود: در میان شاخصه‌ها و معیارهای متعدد برای اولویت‌بندی برندها، شاخصه محبوبیت برند از اهمیت بالایی برخوردار است.


Page Generated in 0/0051 sec