printlogo


کد خبر: 174497تاریخ: 1396/2/3 00:00
نبض جامعه

حضور ۲۳ کشور در رقابت‌های قرآنی روشندلان
انوشیروان محسنی بندپی درباره رقابت‌های قرآنی روشندلان در دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه نابینایان جهان اسلام اظهار کرد: سال قبل مسابقات تنها در رشته حفظ برگزار شد که از 18 کشور شرکت‌کننده حضور داشتند، امسال علاوه بر رشته حفظ، در قرائت نیز شاهد حضور شرکت‌کننده هستیم. وی با اشاره به اینکه امسال تعداد شرکت‌کنندگان به 23 کشور افزایش یافته است،‌ تصریح کرد: نداشتن بینایی باعث نشده تا این افراد از توسعه و شناخت مفاهیم قرآن کریم خودشان را بی‌بهره کنند؛ امیدوارم بتوانیم شرایط را فراهم کنیم تا همه جامعه هدف بهزیستی کشور و افرادی که در همه کشورهای مسلمان جهان وجود دارند و دچار محدودیت هستند بدانند این توانمندی را خداوند به آنها داده است که می‌توانند از این کتاب ارزشمند بهره‌مند شوند. رئیس سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه قرآن مجید ما را به سمت همبستگی، ‌وحدت و برادری و برابری توصیه کرده است، گفت: امیدوارم بتوانیم با استفاده از تعالیم قرآن شاهد امت واحده در جهان اسلام باشیم؛ ما در دوره‌های گذشته شرایطی را فراهم کردیم که مخاطبان به آمادگی خوبی برسند. برگزاری دوره‌های آموزشی و جشنواره‌های قرآنی از این جمله است که باعث شده بهزیستی در سال 94 در ارزیابی توسعه و تعالیم فرهنگ قرآنی یکی از دستگاه‌های برتر کشوری شناخته شود.  محسنی ‌بندپی با اشاره به اینکه به نمایندگان کشورمان در این مسابقات برای کسب رتبه برتر امیدوار هستیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه مردم ما خود را از مفاهیم قرآنی بهره‌مند کنند و آن را در زندگی کاری و خانوادگی و اجتماعی خود جاری و ساری کنند؛ یکی از رویکردهای مسابقات امسال «کاهش آسیب‌های اجتماعی» است که می‌توانیم در این زمینه بیشترین بهره‌مندی را داشته باشیم. وی افزود: ما متوجه شدیم استعدادهای ما تنها در رشته حفظ کل قرآن نیست و می‌توانیم در رشته قرائت هم متسابق داشته باشیم. امیدواریم سال‌های آینده در پژوهش‌های قرآنی هم شرکت‌کننده داشته باشیم؛ ما سال قبل با انجمن نابینایان کشور چاپ قرآن بریل را به صورت پیشرفته طراحی کردیم که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است، زمانی که این ظرفیت و توانمندی دیده شد امسال قرائت را نیز اضافه کردیم.

تولید ۹۰ هزارتن ماهی قزل‌آلا در کشور
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران میزان تولید ماهی قزل‌آلا را در سال گذشته حدود ۹۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: شرایط تولید نسبت به سال ۹۴ تقریبا تغییری نداشته است. ارسلان قاسمی درباره وضعیت بازار ماهی اظهار داشت: معمولا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت شرایط بازار ماهی باثبات است چراکه شب عید ماهی زیادی به بازار عرضه شده و مصرف این محصولات رو به کاهش است و از طرفی در آغاز فصل پرورش قرار داریم. وی اضافه کرد: همه عوامل یادشده باعث می‌شود اتفاق ویژه‌ای در بازار ماهی رخ ندهد و قیمت‌ها باثبات بماند. مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران درباره میزان تولید ماهی قزل‌آلا در سال گذشته نیز گفت: حدود
۹۰ هزارتن قزل‌آلا سال گذشته در کشور تولید شد و شرایط تولید این ماهی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ تقریبا ثابت بوده و تغییری نداشته است.  

رقابت بیش از 878 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد
مشاور عالی سازمان سنجش کشور گفت: آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال ‌96 طی روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. به گزارش میزان، حسین توکلی گفت: تعداد 878 هزار و 388 داوطلب جهت شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند. وی افزود: از تعداد 878 هزار و 388 داوطلب شرکت‌کننده در آزمون 430 هزار و 66 نفر زن و 448 هزار و 322 نفر مرد هستند. مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام آمادگی برخی از داوطلبان جهت انتخاب کدرشته دوم تصریح کرد: از تعداد 878 هزار و 388 داوطلب، 71 هزار و 774 داوطلب علاوه بر انتخاب کد رشته امتحانی اول، علاقه‌مندی خود به انتخاب کد رشته امتحانی دوم را نیز اعلام کرده‌اند. توکلی درباره زمان قرار گرفتن کارت ورود به جلسه شرکت‌کنندگان روی سایت سازمان سنجش کشور اذعان کرد: داوطلبان شرکت‌کننده می‌توانند از روز دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور نسبت به دریافت پرینت کارت ورود به آزمون خود اقدام کنند.
 


Page Generated in 0/0051 sec