printlogo


کد خبر: 174498تاریخ: 1396/2/3 00:00
اخبار

آمار جان‌باختگان سیل آذربایجان به 45 نفر رسید
بعد از گذشت یک هفته از وقوع سیل در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان، صمدی‌راد، مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی، از ارجاع 2 جسد در شهرهای آذرشهر و چنار عجب‌شیر خبر داده است. به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، با پیدا شدن جسد 2 کودک در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر، شمار جان‌باختگان سیل در آذرشهر به 20 و در عجب‌شیر نیز به 20 نفر رسید. به این ترتیب با احتساب فوتی‌های سقز و بانه (5 نفر) جمع کشته‌های سیل آذربایجان و کردستان تاکنون 45 نفر است. همچنین به گفته صمدی‌راد، در حال حاضر و بنا به اطلاعات موجود تنها یک کودک مفقودی در روستای چنار عجب‌شیر وجود دارد که جسد وی تاکنون کشف نشده است.

درس خواندن زیر سایه درخت
دولت بودجه آموزشی سیستان را تخصیص نداد
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: فضای آموزشی، مشکل مهم استان سیستان و بلوچستان است و دانش‌آموزان در اتاق‌های قدیمی چوبی و زیر سایه درختان درس می‌خوانند. به گزارش فارس، علیم یارمحمدی، نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش لازم است اقدامات متوازنی در توسعه مدارس در سیستان و بلوچستان انجام دهد، بیان داشت: در مجلس نمی‌توانیم در آنچه دولت به عنوان بودجه به مجلس فرستاده است، دست ببریم و آن را تغییر دهیم. وی افزود: در سیستان و بلوچستان و مناطق نوار مرزی باید اقدامات متوازنی برای گسترش فضای آموزشی صورت گیرد تا فاصله مناطق را با استانداردها کاهش دهد. یارمحمدی اضافه کرد: مجلس برای ارتقای شاخص فضای آموزش در استان سیستان و بلوچستان 600 میلیارد تومان در نظر گرفته بود که از طرف دولت تخصیص داده نشد. وی گفت: در شهر زاهدان 24 هزار بازمانده از تحصیل بین 6 تا 18 سال داریم و در کل استان این رقم به 120 هزار نفر می‌رسد و این مساله نشأت گرفته از کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی است.

بازداشت 12000 تبعه غیرمجاز  در سال 95
دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: به علت خلأ قانونی موجود، رسیدگی به پرونده‌های ورود اتباع خارجی غیرمجاز به استان‌های غیرمرزی با مشکل مواجه می‌شود. به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، دادخدا سالاری با اشاره به اینکه به صورت میانگین در شبانه روز بین هزار تا هزار و پانصد نفر از اتباع خارجی به صورت غیر مجاز وارد استان می‌شوند، گفت: به دلیل اینکه کرمان در نوار مرزی نیست و ورود قاچاقی اتباع بیگانه هم در قانون، عبور غیر مجاز از مرز تعریف شده است، امکان مقابله مناسب و متناسب با میزان بزه این افراد یعنی ورود غیرقانونی و بدون مجوز آنان وجود ندارد. وی افزود: سال گذشته، یکهزار و ۱۶۱ خودرو حامل اتباع غیر مجاز توقیف و ۱۲ هزار و ۵۲۴ نفر از اتباع خارجی که به شکل غیر مجاز وارد این استان شده بودند دستگیر شدند.

10درصد مردم دیابت دارند
علی‌اکبر سیاری در همایش «تغذیه سالم؛ سفیران سلامت»، گفت: مردم باید روزانه ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی یا روزانه ۳۰ دقیقه و هر هفته ۱۵۰ دقیقه به صورت منظم ورزش کنند تا وزن آنها کنترل و سلامت‌شان تامین شود و سفیران سلامت حتما باید رعایت نکات بهداشتی را از خود آغاز کنند. وی با بیان اینکه تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی زمینه بروز بیماری‌هایی مانند سکته‌های قلبی، مغزی، دیابت، سرطان و بیماری‌های تنفسی را فراهم می‌کند، افزود: توصیه می‌شود افراد کمتر از ۵ سال، روزانه ۵ گرم و افراد بیشتر از ۵ سال، روزانه ۳ گرم نمک مصرف کنند اما مردم ایران در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ گرم نمک مصرف می‌کنند. سیاری گفت:
۱۰ درصد از مردم مبتلا به دیابت هستند یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند و این بیماری تا ۸۰ درصد قابل پیشگیری است. همچنین 15 میلیون نفر از مردم ایران چربی خون دارند و این عوامل، خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان را افزایش می‌دهند.
 


Page Generated in 0/0055 sec