printlogo


کد خبر: 174518تاریخ: 1396/2/3 00:00
اخبار

جشن خودکفایی بنزین این هفته رقم خواهد خورد
فرمانده کل سپاه در بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: به فضل الهی با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، جشن خودکفایی بنزین کشور در هفته جاری رقم خواهد خورد. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، همزمان با دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس رسمی این نهاد، از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس بازدید کرد و با قدردانی از همت جهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در ساخت این پالایشگاه اظهار داشت: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی‌شده براساس خوراک میعانات گازی در 3 فاز 360 هزار بشکه‌ای در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس با همت و تلاش جهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ساخته شده و قادر به تولید روزانه 37 میلیون لیتر بنزین است که در حال حاضر میزان تولید آن 12میلیون لیتر است. وی با بیان اینکه این پالایشگاه بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان به لحاظ وسعت است، گفت: مساحت 700 هکتاری پیش‌بینی شده قابلیت توسعه آن در آینده را فراهم کرده است. جعفری خاطرنشان کرد: ساخت این پالایشگاه از بهمن‌ماه سال 1389 و در اوج تحریم‌های ظالمانه آغاز شد و حدود 80 درصد تجهیزات به‌کار گرفته شده در آن ساخت داخل است. وی افزود: با راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نه تنها کشور در تأمین بنزین مورد نیاز خودکفا شده است بلکه قادر هستیم صادرات بنزین به کشورهای دیگر را نیز آغاز کنیم.

تجهیز نیروی دریایی سپاه به موشک‌های کروز نصیر
انبوهی از موشک‌های کروز نصیر با حضور وزیر دفاع تحویل نیروی دریایی سپاه شد. با حضور سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انبوه موشک جدید کروز ضدکشتی نصیر طی مراسمی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به نیروی دریایی سپاه تحویل شد. به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در این مراسم با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت روزافزون توان موشکی نیروهای مسلح گفت: موشک کروز سطح به سطح نصیر با قابلیت شلیک از ساحل و دریا علیه اهداف دریایی از جمله کشتی‌های جنگی و اسکله‌ها به‌کار گرفته می‌شود. وزیر دفاع آماده‌سازی و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای ناوبری و اصابت به هدف، قدرت تخریب زیاد، قابلیت ضد جمینگ بالا به واسطه رادار پیشرفته و شلیک از روی شناورهای تندرو را از ویژگی‌های موشک جدید نصیر برشمرد. سردار دهقان تصریح کرد: با تجهیز نیروهای دریایی ایران به این موشک، گام موثری در راستای افزایش توانمندی دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور برداشته شده است. سردار دهقان گفت: این موشک و دیگر موشک‌های نیروهای مسلح صرفا برای دفاع از ایران اسلامی است و فقط بر سر متجاوزان فرود خواهد آمد.

تمرکز قوه قضائیه بر ۴ جرم انتخاباتی
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه۴ جرم انتخاباتی که رسیدگی آنها برای قوه قضائیه دارای اولویت است را اعلام کرد. علیرضا ساوری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: براساس ماده ۶۷ فصل هفتم قانون انتخابات، پیشگیری از جرائم انتخاباتی از وظایف اصلی قوه قضائیه است که در 3 دوره اخیر دستگاه قضا از طریق ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی نسبت به جرائم انتخاباتی در 3 سطح ملی، استانی و شهرستانی اقدام ‌کرده است.
وی به اولویت‌های دستگاه قضا اشاره و تصریح کرد: نقطه کانونی ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، تمرکز بر اقدامات ماقبل وقوع جرم است و اساسا باید تلاش کنیم جرمی اتفاق نیفتد. ساوری با بیان اولویت‌های دستگاه قضا در رابطه با جرائم انتخاباتی، گفت: پیشگیری از تخریب و سیاهنمایی چهره نظام، پیشگیری از تخریب چهره کاندیدها توسط یکدیگر، پیشگیری از سوءاستفاده احتمالی از بیت‌المال در راستای اهداف و مقاصد انتخاباتی، جلوگیری از اقدامات و فعالیت مسؤولان و افراد و دستگاه‌ها له یا علیه کاندیداها و ستادهای آنها به عنوان ۴ جرمی است که رسیدگی آنها برای قوه قضائیه دارای اولویت است.


Page Generated in 0/0057 sec