printlogo


کد خبر: 174987تاریخ: 1396/2/14 00:00
رویدادها

خداحافظی پایتخت ۵ از ماه رمضان
سریال «پایتخت ۵» که پیش از این اعلام شده بود گزینه قطعی شبکه یک برای ماه مبارک رمضان است؛ از گردونه پخش این شبکه خارج شد. به گزارش تسنیم، مجموعه تلویزیونی «پایتخت 5» به کارگردانی سیروس مقدم که پیش از این گزینه قطعی شبکه یک در کنداکتور برنامه‌های مناسبی ماه مبارک رمضان اعلام شده بود؛ از گردونه پخش این شبکه خارج شد. این مجموعه تلویزیونی که پیش از این قرار بود در روزهای آغازین اردیبهشت‌ماه جلوی دوربین برود، به یکباره متوقف شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که اختلافات بین سرمایه‌گذار و سازنده این مجموعه، باعث آن شده است این برنامه فعلا متوقف باقی بماند. بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه این سریال در ماه مبارک رمضان روی آنتن نمی‌رود و سازندگان بر ساخت آن تاکید دارند؛ احتمالا این سریال برای نوروز 97 ساخته خواهد شد.

حدادعادل با «آهوی وحشی» در راه نمایشگاه
تازه‌ترین کتاب غلامعلی حدادعادل با عنوان «آهوی وحشی» از سوی نشر سخن منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. به گزارش مهر، «آهوی وحشی» عنوان کتابی درباره حافظ و شعر اوست. این کتاب مشتمل بر 8 مقاله تحقیقی، تألیف غلامعلی حدادعادل، رئیس و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است که بتازگی به همت انتشارات سخن منتشر شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. شیوه تحقیق در همه مقالات این مجموعه «تفسیر حافظ با حافظ» است. خود نویسنده در آخرین مقاله این مجموعه، گفته است: «همان‌طور که بهترین راه فهم قرآن تفسیر قرآن با قرآن است، بهترین راه فهم حافظ نیز تفسیر حافظ با خود حافظ است».

«فرمانده» در نیمه راه
پس از طی شدن مراحل اولیه‌ فیلمبرداری مستند مسابقه «فرمانده» ضبط این مستند در زاهدان و میرجاوه به اتمام رسید و مراحل بعدی این مستند مسابقه در بندر چابهار و با حضور در ناو شهید ناظری ادامه خواهد یافت. به گزارش فارس، پس از کش‌وقوس فراوان و حذف نیمی از شرکت‌کنندگان، از روز سه‌شنبه تولید این مستند مسابقه در شهرستان بندر چابهار پیگیری خواهد شد. مستند مسابقه فرمانده که از 25 فروردین‌ماه در «میرجاوه» استان سیستان‌وبلوچستان آغاز شده بود، مراحل بعدی خود را در زاهدان و رامشار ادامه داد و اکنون با عبور از نیمه راه، ادامه فیلمبرداری خود را به مدت 5 روز در چابهار پیگیری می‌کند. در این مرحله، شرکت‌کنندگان با حضور در ناو شهید ناظری و انجام برخی رزمایش‌های جنگی، توانایی‌های خود را در حوزه‌های متفاوتی نسبت به مراحل پیشین محک خواهند زد. مستند مسابقه فرمانده به کارگردانی مشترک مهدی جبین‌شناس، امین کفاش‌زاده و مهدی ماهان و تهیه‌کنندگی حسین افشار در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه و تولید می‌شود.

عرضه 80 هزار نسخه کتاب تقریظ‌شده در نمایشگاه
انتشارات سوره مهر ۸۰ هزار نسخه از کتاب‌های مزین به تقریظ مقام معظم رهبری را در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب عرضه می‌کند. به گزارش تسنیم، انتشارات سوره مهر با 150 عنوان کتاب چاپ‌اولی در حوزه بزرگسال و 70 عنوان کتاب ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد. همچنین انتشارات سوره مهر برای این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، 80 هزار نسخه از کتاب‌هایی که بتازگی از سوی مقام معظم رهبری مورد تایید قرار گرفته و مزین به تقریظ ایشان شده‌اند، عرضه خواهد کرد. بنا به گفته روابط عمومی این انتشارات، قرار است در این ایام 30 هزار نسخه از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نوشته حمید حسام، 30 هزار نسخه از کتاب «گلستان یازدهم» و 20 هزار نسخه از «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده در اختیار مخاطبان قرار گیرد. از سوی دیگر، سوره مهر الکترونیک نیز نرم‌افزار تلفن همراه «ستارگان اقبال» را به منظور دسترسی آسان‌تر مخاطبان به 4 کتاب «گلستان یازدهم»، «وقتی مهتاب گم شد»، «آب هرگز نمی‌میرد» و «دختر شینا» تولید و عرضه کرده است. این کتاب‌ها دارای گالری تصاویر است که برای هر یک از این کتاب‌ها گالری ویژه‌ای تدارک دیده شده و می‌توان تصاویر مربوط به هر کتاب را همراه با توضیحات در گالری این کتاب‌ها مشاهده کرد.


Page Generated in 0/0084 sec