printlogo


کد خبر: 174998تاریخ: 1396/2/14 00:00
چهارگوشه

احتمال اجرای ریاضت اقتصادی در عربستان
جانشین ولیعهد عربستان از احتمال اجرای برنامه ریاضت اقتصادی در این کشور خبر داد. محمد بن‌سلمان اعلام کرد در صورت کاهش دوباره قیمت نفت، «بی‌شک، برنامه ریاضت اقتصادی را اجرا خواهیم کرد.» وی همچنین به برنامه‌ریزی مفصل برای فروش بخشی از شرکت آرامکو اشاره کرد که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بنیاد سرمایه عربستان به شمار می‌رود. در پی سقوط قیمت نفت و ورود سعودی‌ها به جنگ علیه یمن، اقتصاد عربستان دستخوش تاثیرات منفی شدیدی قرار گرفت.

شکست طرح حمله تروریستی  به مسجد شیعیان در مالزی
مقام‌های مقابله با تروریسم مالزی 6 متهم به نقش داشتن در فعالیت‌های مرتبط با گروه تروریستی داعش را بازداشت کردند. بازرس کل پلیس مالزی روز چهارشنبه با اعلام جزئیات اطلاعات دستگیرشدگان گفت این افراد، از طریق 15 حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نسبت به تبلیغ گروه تروریستی داعش از سال 2014 تاکنون فعالیت می‌کردند و به گفته بازرس کل پلیس مالزی، این افراد همچنین قصد داشتند یک مسجد شیعیان را در پیونانگ هدف حمله قرار دهند.
 
حملات خونین داعش به آوارگان سوری
در حمله گروه تروریستی داعش به اردوگاه پناهجویان در شمال شرق سوریه 38 غیرنظامی کشته شده‌اند. طبق اعلام منابع معارضان، 5 تروریست داعشی، سه‌شنبه‌شب کمربندهای انتحاری خود را در مجاورت و داخل اردوگاه رجم الصلیبی واقع در استان مرزی الحسکه منفجر کردند که در پی آن بیش از 30 شهروند سوری زخمی شدند. طبق این گزارش، در مجموع ۳۰۰ خانواده در این اردوگاه اسکان داشتند که در انتظار ورود به مناطق تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کردها) بودند. نیروهای کرد برای آغاز حمله به الرقه پایتخت خودخوانده داعش آماده می‌شوند.

عملیات انتحاری در کابل
بر اثر انفجار بمب در مرکز کابل، پایتخت افغانستان که روز گذشته رخ داد دست‌کم 8 نفر کشته و 28 نفر زخمی شدند. هدف این حمله انتحاری داعش کاروانی از نیروهای ناتو عنوان شده است. انفجار صبح دیروز در نقطه‌ای حساس از شهر کابل رخ داد که مقر ریاست‌جمهوری، وزارت دفاع و سفارت آمریکا در آن قرار دارد. هنگام وقوع انفجار، یک کاروان از خودروهای نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان در حال عبور از منطقه بود. یکی از سخنگویان نیروهای بین‌المللی موسوم به «پشتیبانی قاطع» خبر داد 3 پرسنل آمریکایی نیز در این انفجار زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این عملیات انتحاری را برعهده گرفت.

اشتباه مرگبار نظامیان صهیونیست
ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد یک شهرک‌نشین صهیونیست‌ را به گمان اینکه فلسطینی بوده و قصد انجام عملیات شهادت‌طلبانه داشته، به ضرب گلوله کشته است. رسانه‌ها بعدازظهر دیروز از شهادت یک نوجوان فلسطینی در مرکز ایست بازرسی حزما واقع در قدس اشغالی خبر دادند اما ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد فرد کشته شده، یک یهودی بوده، نه فلسطینی. نظامیان صهیونیست به اشتباه اینکه این فرد فلسطینی بوده و قصد انجام عملیات شهادت‌طلبانه دارد، به وی شلیک کردند.

پارلمان انگلیس منحل شد
پایگاه شورای قانونگذاری پارلمان انگلیس در اینترنت اعلام کرد که پارلمان نیمه‌شب چهارشنبه به وقت محلی در راستای زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات پارلمانی هشتم ماه ژوئن آینده منحل شد. طبق گزارش رسانه‌های محلی، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، دیروز با ملکه الیزابت دوم برای ابلاغ منحل شدن پارلمان به وی ملاقات کرد. این رسانه‌ها گفتند: بیانیه ویژه ملکه درباره انحلال پارلمان صادر خواهد شد و حاوی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی آینده و زمان سخنرانی ملکه در پارلمان جدید خواهد بود.


Page Generated in 0/0056 sec