printlogo


کد خبر: 175093تاریخ: 1396/2/17 00:00
اخبار

 فرانسوی‌ها باز هم بدقولی کردند
تفاهمنامه توسعه فرودگاه امام(ره) با فرانسه لغو شد
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی با تاکید بر اینکه با فرانسوی‌ها برای توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) قراردادی نداشته‌ایم، گفت: طرف فرانسوی به تعهدات خود عمل نکرد و به همین دلیل نیز تفاهمنامه را لغو کردیم. اصغر فخریه‌کاشان در گفت‌وگو با تسنیم، با رد ادعای رویترز مبنی بر لغو قرارداد توسعه فرودگاه امام(ره) توسط فرانسوی‌ها، اظهار داشت: ما با فرانسه قراردادی برای توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) نداشته‌ایم، بلکه تفاهمنامه‌ای را با آنها امضا کردیم که حدود 3 ماه پیش لغو شد. وی در توضیح دلایل لغو این تفاهمنامه افزود: براساس تفاهمنامه طرف فرانسوی باید یکسری‌ کارها را انجام داده و پیشنهاداتی را به ایران می‌داد، اما آنها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و به همین دلیل نیز بنده این تفاهمنامه را لغو کردم. در همین حال سخنگوی شرکت ساختمانی فرانسوی بویگوئس اعلام کرد: تفاهمنامه‌ای که این شرکت با شرکت شهر فرودگاه امام خمینی(ره) برای ساخت ترمینال جدید امضا کرده بود، فاقد ارزش است. شرکت ساختمانی فرانسوی بویگوئس این تفاهمنامه را کمتر از 2 سال قبل (ژانویه ۲۰۱۶- دی‌ماه ۹۴) با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای ساخت ترمینال جدید امضا کرده بود. وی درباره علت لغو این تفاهمنامه گفت: در طول ماه‌های گذشته این شرکت برای دریافت تسهیلات از بانک‌های بین‌المللی مختلف اقدام و حتی در مواردی مبارزه کرد اما متأسفانه بانک‌های خارجی به دلیل ترس از احتمال بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و در نتیجه جریمه شدن از سوی آمریکا، از مشارکت در این پروژه سر باز می‌زدند.


گوجه‌فرنگی ۳۰ درصد ارزان شد
رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش ۳۰ درصدی قیمت گوجه‌فرنگی و همچنین کاهش ۱۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی در بازار خبر داد. سیدحسین مهاجران در گفت‌وگو با مهر، از کاهش حدود ۳۰ درصدی قیمت گوجه‌فرنگی در بازار خبر داد و اظهار داشت: گوجه‌فرنگی منطقه کازرون وارد بازار شده به همین دلیل قیمت این محصول مقداری پایین آمده، ضمن اینکه طی روزهای آینده محصول نقاط دیگر نیز وارد بازار خواهد شد و قیمت این محصول کاهش بیشتری پیدا می‌کند. وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم گوجه‌فرنگی با کیفیت بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است. وی همچنین از کاهش حدود ۱۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی در بازار خبر داد و گفت: درحال حاضر قیمت این محصول نیز بین ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به توزیع میوه‌های قاچاق نیز اشاره کرد و افزود: توزیع این میوه‌ها در بازار بسیار کم شده که علت آن نیز سختگیری‌های بازرسان، کشفیات زیاد و ناامنی‌هایی است که برای واردکنندگان ایجاد شده است.  مهاجران ادامه داد: اگر سختگیری‌های مسؤولان و دستگاه‌های نظارتی به همین شکل ادامه پیدا کند و توزیع‌کنندگان به همین صورت جریمه شوند برایشان به صرفه نیست که اقدام به عرضه این میوه‌ها کنند و قطعا عرضه میوه‌های ممنوعه کمتر خواهد شد اما اینکه توزیع این میوه‌ها به طور کامل قطع شود، دشوار به نظر می‌رسد.  


نفت ارزان‌تر شد
رویترز نوشت سقوط قیمت نفت در هفته گذشته به‌ پایین‌ترین قیمت ۶ ماه گذشته بیشتر به‌خاطر نگرانی درباره اقتصاد چین، حجم بالای ذخایر نفت و سمت و سوگیری سرمایه‌ها بوده است. به گزارش فارس، قیمت نفت برنت پنجشنبه گذشته به 29/45 دلار و کمترین قیمت از ماه نوامبر سقوط کرد. با این حال جمعه گذشته به علت اعلام آمادگی عربستان و روسیه به تمدید کاهش تولید اوپک 5/1 درصد افزایش یافت. هر بشکه نفت‌خام آمریکا نیز با 70 سنت افزایش بشکه‌ای 22/42 دلار فروخته شد.


Page Generated in 0/0061 sec