printlogo


کد خبر: 175101تاریخ: 1396/2/17 00:00
نیمکت

نامه جمعی از معلمان خطاب به رئیس‌جمهور
دریافتی معلمان  قدرت بالا آمدن ندارد!
جمعی از معلمان خطاب به دولت تاکید کردند، آیا می‌دانید میزان دریافتی معلمان زیر همان خط فقری که بانک مرکزی آن را ترسیم و تفسیر کرده، جا خوش کرده و قدرت بالا آمدن ندارد؟ به گزارش تسنیم، گروهی از معلمان با انتشار نامه‌ای تحت عنوان رنجنامه معلمان تحول‌خواه خطاب به رئیس‌جمهور تاکید کردند: ما معلمان نیز هم‌صدا با کارگرانی که صدای اعتراض عدالتخواهانه آنها را پای سخنرانی خود شنیدید معتقدیم در سایه برخی بی‌تدبیری‌ها کرامت و معیشت ما معلمان رو به فناست امروز! در بخش‌هایی از این نامه آمده است: سپردن سکان کلیدی‌ترین نهاد تعلیم و تربیت به مدیرانی خسته، ناکارآمد و غیرمعلم و البته پولدار و بی‌انگیزه چنان آمال و آرزوی ما معلمان را زیر آوار برد که سال‌ها فرصت باید تا زخم‌های رفته بر پیکر آموزش‌وپرورش التیام یابد. گفتمان تحول در آموزش‌وپرورش جای خود را به رخوت و روزمرگی داده است. رتبه‌بندی معلمان با تمام انتظاراتی که از آن درباره ارتقای معیشت و کرامت  شغلی معلمان می‌رفت، به سخره گرفته شد و دست آخر با اندک افزایشی در حقوق از دست رفته معلمان به فراموشی سپرده شد. صندوق ذخیره یک میلیون فرهنگی با 9 هلدینگ بزرگ اقتصادی با اخذ ماهانه حداقل 19 میلیارد تومان از جیب معلمان به یکباره مورد هجمه افرادی قرار گرفت که به قصد تقسیم غنایم آمده بودند و به جای شفاف‌سازی و مواخذه جدی با مماشات آن را وام معوقه نامیدند. آیا می‌دانید معلمانی برای تأمین هزینه ازدواجی ساده برای فرزندان خود در حسرت اخذ وام 10 میلیونی تمام داشته‌های خود را  در بانک‌ها گرو می‌گذارند اما نورچشمی‌های سفارش شده به طرفه‌ا‌لعینی هزاران میلیارد تومان سرمایه اندوخته‌شده معلمان را به تاراج و یغما می‌برند. در بخش دیگری از نامه اشاره شده است: صندوقی که خویشاوندسالاری مانند آفت بر جانش افتاد اما وزیر وقت قبل از پاسخگویی در برابر مجلس از سوی شما عزل و مجبور به استعفا شد.
750 هزار فرهنگی پیشکسوت و بازنشسته، امروز با حداقل دریافتی یک میلیون و 200 هزار تومان با وعده و وعید به آینده دوری حواله داده می‌شوند که هرگز آمدنی نیست. در حافظه معلمان همواره خواهد ماند چگونه با لابی و بی‌تفاوتی نمایندگان فراکسیون امید در مجلس، حقوق‌های نجومی نه‌تنها کاهش نیافت بلکه به بهانه دفاع از نخبگان و به‌اصطلاح ذخایر، جوازی برای صعود یافت تا همچنان بالارونده باشد. آیا می‌دانید میزان دریافتی معلمان زیر همان خط فقری که بانک مرکزی آن را ترسیم و تفسیر کرده، جا خوش کرده و قدرت بالا آمدن ندارد؟

افزایش 17 درصدی «شهریه» مدارس غیردولتی
رئیس اداره مدارس غیردولتی تهران گفت: میانگین افزایش شهریه مدارس غیردولتی تهران در سال تحصیلی 97-96، 17 درصد نسبت به سال گذشته در تمام مقاطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی خواهد بود. به گزارش ایسنا، حمید رحمانی درباره نرخ شهریه سال تحصیلی 97-96 مدارس غیردولتی گفت: با توجه به تنوع مدارس و مناطق، نرخ شهریه سال تحصیلی 97-96 متفاوت بوده و نمی‌توان مبلغ مشخصی را اعلام کرد. وی ادامه داد: در حال حاضر 1627 مدرسه در تهران وجود دارد که تمام آنها با توجه به فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، متراژ فضای آموزشی و نرخ حق‌التدریس شهریه متفاوتی دارند. رئیس اداره مدارس غیردولتی تهران ضمن بیان آنکه نرخ شهریه مدارس غیردولتی امسال 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت، گفت: بیشترین شهریه مربوط به مقطع پیش‌دانشگاهی با حداکثر 11 تا 12 میلیون خواهد بود. کف شهریه نیز مربوط به مقطع پیش‌دبستانی با یک میلیون و 500 هزار تومان در سطح شهر تهران است. بنابراین مدیران مدارس غیردولتی می‌توانند از روز چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه 96 به ادارات آموزش و پرورش مناطق نوزده‌گانه شهر تهران مراجعه و ابلاغیه شهریه را دریافت کنند. لازم است مدارس براساس مقررات، ابلاغیه را جهت اطلاع  اولیای دانش‌آموزان به نحو مطلوب در معرض دید مراجعان و اولیا قرار دهند. براساس این گزارش، شهریه مدارس براساس الگوی تعیین شهریه مشخص شده و  3 متغیر اجاره ملک، حق‌الزحمه عوامل و کیفیت، عامل اصلی تعیین مبلغ شهریه بوده است.


Page Generated in 0/0050 sec