printlogo


کد خبر: 175116تاریخ: 1396/2/17 00:00
رویدادها

پخش «لبخند رخساره» در ماه رمضان
پخش سریال «لبخند رخساره» مجموعه ویژه شبکه یک سیما در ماه مبارک رمضان قطعی شد. به ‌گزارش تسنیم، این سریال از اوایل خرداد امسال با آغاز ماه رمضان روی آنتن شبکه یک خواهد رفت. «لبخند رخساره» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت‌الله در حال حاضر تنها سریال آماده پخش شبکه‌های سیما برای نمایش در مناسبت یادشده است، ضمن اینکه محتوا و مفاهیم مطرح شده در سریال نیز به نوعی با حال و هوای این ایام همخوانی دارد. سازندگان مجموعه تلویزیونی «لبخند رخساره» کار تصویربرداری سریال را اواخر سال گذشته در لوکیشن‌های مختلف و متنوعی در شهرهای مشهد، نیشابور، قدمگاه، هشتگرد، تهران، بندر انزلی و... به پایان رساندند.  «لبخند رخساره» ملودرامی اجتماعی است و در خلاصه قصه آن آمده: هیچگاه دوری، دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه لبخند رخساره قبل از آنکه دیر شود، به همدلی می‌رسند.

سالن یاس، شیوه صحیح برپایی نمایشگاه کتاب است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان بازدید از سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه باید محل معرفی کتاب باشد؛ نه فروشگاهی برای فروش کتاب‌ها. به گزارش تسنیم، محمدحسین صفارهرندی، در جریان بازدید از سالن یاس نمایشگاه کتاب گفت: شکل صحیح برگزاری نمایشگاه کتاب، دقیقاً شبیه برقراری سالن یاس است. نمایشگاه باید محل معرفی کتاب باشد؛ نه فروشگاهی برای فروش کتاب‌ها و توجه به مسائل مالی که توسط ناشران انجام می‌گیرد. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اصلی‌ترین ویژگی سالن یاس اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین ویژگی سالن یاس این است که به معرفی کتاب‌های تازه منتشر شده در سال قبل می‌پردازد که هم مردم را از انتشار کتاب‌های جدید مطلع می‌کند و هم با وجود کارشناسان هر حوزه به‌صورت تخصصی کتاب‌های مورد نیاز مخاطبان را جهت تهیه و خرید معرفی می‌کند. صفارهرندی درباره برقراری سالن یاس گفت: تجربه یاس، تجربه موفقی بود که امیدوارم به تدریج گسترش یابد؛ نباید در حق یاس جفا شود چون این مسیر، مسیر درستی است که به خوانندگان کتاب در سیر مطالعاتی کمک فراوانی می‌کند و این همکاری بین یاس و مجمع ناشران انقلاب اسلامی باید ادامه پیدا کند.

«الف ویژه»  تماشاگر را غافلگیر می‌کند
محمدرضا هنرمند که این روزها در انتظار تکمیل فیلمنامه مجموعه تلویزیونی جدیدش با نام «الف ویژه» است، اعتقاد دارد فانتزی این سریال تماشاگر را غافلگیر خواهد کرد. به گزارش فارس، هنرمند در این باره گفت: من همچنان منتظر نگارش کامل فیلمنامه هستم که توسط حامد افضلی از نیمه‌های سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. کارگردان سریال‌های پرمخاطبی همچون «زیر تیغ»، «آشپزباشی» و سری مجموعه «کاکتوس» ادامه داد: این سریال مضمونی فانتزی دارد و من دوباره به مضمون مورد علاقه خودم، کمدی بازگشته‌ام و یک قصه خانوادگی را در بستری از طنز و مناسبات کمیک خواهیم دید.  هنرمند اظهار داشت: اطمینان دارم فانتزی سریال «الف ویژه» تماشاگر را غافلگیر خواهد کرد و هیچ شباهتی با کارهای قبلی‌ام بویژه در سینما ندارد و از حیث محتوا و ساختار، سریال نو و جدیدی است.

نشر شاهد با 240 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب
نشر شاهد با 240 عنوان کتاب در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین میرکاظمی، مسؤول غرفه نشر شاهد، گفت: نشر شاهد با 240 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر شده است. از کتاب‌های مهم این انتشاراتی می‌توان به «ترکش‌های ولگرد» اشاره کرد. این کتاب را داوود امیری در 5 جلد نوشته است. وی افزود: کتاب «راز درخت کاج» اثر رامهرمزی، «ققنوس فاتح» اثر گلعلی بابایی؛ «داستان بهنام» اثر داوود امیریان، «پوتین‌های ساق‌بلند» اثر عباسی و «مجموعه قصه‌های فرماندهان» از کتاب‌های پرفروش نشر شاهد در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. کتاب «راز درخت کاج» مهم‌ترین کتاب این انتشاراتی در نمایشگاه کتاب محسوب می‌شود. فروش انتشارات شاهد در این دوره نسبت به دوره قبل تقریبا یکسان بود.


Page Generated in 0/0062 sec