printlogo


کد خبر: 175122تاریخ: 1396/2/17 00:00
اخبار

بخشش مسی و پایان تئوری توطئه
تیم ویکری: 5 پیروزی در 6 بازی با لیونل مسی و یک پیروزی در 8 بازی بدون او. این آمار به تنهایی از اهمیت ستاره‌ بارسلونا برای آرژانتین خبر می‌دهد و حیاتی بودن تصمیم فیفا برای لغو 3 بازی ادامه‌ محرومیتش در بازی‌های ملی را نشان می‌دهد.
مسی بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل شیلی به خاطر توهین به داور خط، در آستانه‌ بازی مقابل بولیوی که در نهایت با شکست 2 بر صفر تیمش به پایان رسید،
4 جلسه از سوی فیفا محروم شد. این محرومیت به این معنا بود که مسی فقط به بازی آخر دور مقدماتی آمریکای‌جنوبی برای صعود به جام‌جهانی 2018 روسیه می‌رسید، تورنمنتی که شاید آخرین فرصت برای کسب یک افتخار بزرگ ملی- در حالی که هنوز در اوج است- برایش باشد.
اما تغییر نظر فیفا حالا شرایط را برای آرژانتینی‌ها کاملا دگرگون کرده و راه ساده‌تری پیش پای مربی آینده‌اش، جانشین ادگاردو بائوزا که به احتمال زیاد خورخه سامپائولی باشد، می‌گذارد. سامپائولی که در حال حاضر رهبری سویا را بر عهده دارد، با وسوسه‌ رهبری مسی می‌تواند به نخستین ماجراجویی اروپایی‌اش خیلی زود پایان بدهد. اما اگر محرومیت مسی لغو نمی‌شد، سامپائولی یا هر مربی دیگری که گزینه‌ فدراسیون فوتبال آرژانتین بود، برای قبول کردن این شغل با شک و تردیدهای بیشتری روبه‌رو می‌شد و باید تیمی بدون ستاره‌ فوق‌العاده تاثیرگذارش برای صعود به جام‌جهانی می‌ساخت.
آرژانتین در ماه جولای 2 بازی دوستانه با برزیل و سنگاپور دارد و بعد نوبت به مقدماتی جام‌جهانی می‌رسد. آرژانتینی‌ها در اعتراضی که به فیفا دادند امیدوار بودند
3 جلسه محرومیت باقیمانده‌ مسی را حداقل به یک بازی برسانند. در این صورت که خودش برای آلبی‌سلسته یک پیروزی محسوب می‌شد مسی می‌توانست به بازی‌های خانگی مقابل ونزوئلا و پرو هم برسد، بازی‌هایی که البته آرژانتینی‌ها انتظار دارند حتی بدون مسی هم در آنها پیروز شوند.
مشکل بزرگ اما سفر به مونته‌ویدئو و بازی مقابل اروگوئه بود که شکست احتمالی در آن می‌توانست ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به شانس صعود آرژانتین به جام‌جهانی بزند. اما حالا مسی برای حضور در این جدال بزرگ هم مشکلی ندارد و این بهترین خبر برای آلبی‌سلسته است.
با این حال کل پروسه‌ محرومیت و بخشش مسی مسخره به نظر می‌رسد. محرومیت مسی دیروز به خاطر نبود مدارک کافی لغو شد اما گویا این مدارک به اندازه‌ای قوی بودند که صبح روز بازی مقابل بولیوی او را از همراهی تیمش محروم کردند. تمام اتفاقاتی که در این راه افتاد همان حس قدیمی فوتبال آمریکای جنوبی را یک بار دیگر زنده کرد: تئوری توطئه. بعد از اینکه مسی آن پنالتی جنجالی مقابل شیلی را گل کرد، این تئوری مطرح شد که فیفا برای حضور آرژانتین در جام‌جهانی حاضر است به هر کاری دست بزند. این تئوری البته بعد از محرومیت 4 جلسه‌ای او از بین رفت و جای خودش را به تئوری دیگری داد: این انتقام فیفا از مسی بابت حضور پیدا نکردنش در مراسم جشن بهترین بازیکن سال بود.


روایت قاسم رضایی  از کارگران گرفتار در معدن یورت
دارنده مدال‌های طلا و برنز المپیک با بیان اینکه متاسفانه عملیات آواربرداری معدن زمستان یورت گلستان به کندی پیش می‌رود، گفت: معدنکاران با حقوق 800 هزار تومان در ماه زندگی می‌کنند. قاسم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور خود در معدن زمستان یورت گلستان و ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان ریزش این معدن اظهار کرد: این حادثه بسیار سنگین و تلخ بود و باعث ناراحتی همه مردم ایران شد. متاسفانه معدنکاران با وجود زحمات بسیار زیادی که می‌کشند و سختی بالای کارشان، حقوق بسیار کمی دارند و وقتی با آنها صحبت کردم فهمیدم از 7 صبح تا 7 شب کار می‌کنند و تنها 800 هزار تومان در ماه به آنها حقوق می‌دهند که واقعا جای تاسف دارد. دارنده مدال‌های طلا و برنز المپیک افزود: با وجود این حقوق اندک، چند ماهی بود حقوق‌شان را نگرفته بودند و در مجموع در شرایط بسیار بد مالی زندگی می‌کنند. آدم‌هایی که چرخ مملکت با دستان آنها به حرکت درمی‌آید هیچ سودی عایدشان نمی‌شود و سود بسیار زیاد صنعت زغال‌سنگ از آن بالادستی‌ها می‌شود، در حالی که این عزیزان در شرایط بسیار سخت کار و زندگی می‌کنند. وی با بیان اینکه متاسفانه عملیات خارج کردن معدنکاران گرفتار در زیر آوار به کندی پیش می‌رود، گفت‌: از نزدیک مشاهده کردم هر ساعت تنها سه-چهار متر عملیات آواربرداری جلو می‌رود که این میزان بسیار کم است و باعث شده خانواده‌های آنها که در آنجا حضور دارند در شرایط بسیار سختی قرار گیرند.
 


Page Generated in 0/0064 sec