printlogo


کد خبر: 175124تاریخ: 1396/2/17 00:00
تروریست‌زدگی
در مهم‌ترین تحول امنیتی، پلیس یک سرباز سابق را که تحت تاثیر دیدگاه‌های افراطی قرار گرفته بود در نزدیکی یک پایگاه هوایی ارتش در شمال پاریس بازداشت کرده‌ است. این در حالی است که تنها 3 روز قبل از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در تیراندازی یک تروریست مظنون به همدستی با داعش یک مامور پلیس در خیابان شانزه‌لیزه شلوغ‌ترین خیابان پایتخت جان باخته بود. بیش از 230 نفر در حملات تروریستی پاریس و سایر شهرهای فرانسه طی 2 سال و نیم اخیر کشته شده‌اند و روز به روز بر شمار مردمی که سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه را متهم به همدستی با تروریست‌ها می‌کنند، افزوده می‌شود.

ایفل می‌لرزد
در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه تدابیر امنیتی شدیدی در پاریس بویژه در اطراف برج ایفل برقرار شده است. به گزارش رویترز،  روز جمعه گروهی از فعالان صلح سبز سعی کردند با بالا رفتن از این برج، پارچه نوشته بزرگی را نصب کنند.  هر روز حدود 19 هزار نفر از برج ایفل دیدن می‌کنند.
 

حکومت نظامی
بیش از 50 هزار نیروی امنیتی از قبل از دور اول انتخابات که 2 هفته پیش برگزار شد برای حفاظت از اماکن مهم و حساس در سراسر فرانسه بسیج شده‌اند. طبق پیش‌بینی‌ها آنها باید روز یکشنبه دست‌کم امنیت سه‌چهارم 47 میلیون فرانسوی را که واجد شرایط بوده و برای رای دادن از خانه بیرون می‌آیند تامین کنند.
 


Page Generated in 0/0058 sec