printlogo


کد خبر: 175257تاریخ: 1396/2/19 00:00
چهارگوشه

افزایش یهود‌ستیزی در آلمان
گزارش دولت فدرال آلمان درباره یهودستیزی نشان می‌دهد نسبت آلمانی‌هایی که با اظهارات یهودستیزانه موافق هستند از 28 درصد در 2014 به 40درصد در 2016 افزایش یافته است. در بخشی از این نظرسنجی که اندیشکده بنیاد فردریش ابرت وابسته به حزب حاکم سوسیال - دموکرات برگزار کرده است، ذیل عنوان موافقت با یهودستیزی مرتبط با اسرائیل به تفصیل بیان شده است که چگونه 40 درصد آلمانی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی موافقت خود را با این جمله بیان کرده‌اند: با توجه به سیاست‌های اسرائیل، می‌توانم درک کنم چرا مردم نگاه مثبتی به یهودیان ندارند.

تعطیلی سفارت اسرائیل در قاهره
با وجود روابط محکم و عمیق میان اسرائیل و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر که تل‌آویو وی را گنجی راهبردی برای خود می‌داند، به نظر می‌رسد که نماد توافق صلح میان 2 طرف بیشتر از آنکه سیاسی باشد، امنیتی است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» فاش کرد، پس از گذشت 5 ماه از خروج سفیر اسرائیل در قاهره از مصر، تل‌آویو اقدامات جدیدی در راستای بستن کامل سفارتخانه خود در قاهره اتخاذ کرده است. این روزنامه صهیونیستی، تهدیدات امنیتی را که سفارتخانه و کارمندان آن دریافت کردند، دلیل این اقدام عنوان کرد.

انحلال یک حزب اسلامی در اندونزی
وزیر امنیت اندونزی دوشنبه از دستور رئیس‌جمهوری این کشور برای انحلال یک گروه اسلامی که به گفته وی برای ایجاد «امارت» در کشورهای مسلمان تلاش می‌کند و عامل اعتراضات اخیر در جاکارتاست، خبر داد. ‌این گروه موسوم به «حزب التحریر» اندونزی در چندین کشور فعال است و از چندین سال پیش توسعه در آسیا را آغاز کرده است. این تصمیم پس از اعتراضات ضددولتی گسترده معترضان در 6 ماه گذشته اتخاذ شد. در جریان آن اعتراضات، گروه‌های مسلمان محافظه‌کار علیه فرماندار مسیحی جاکارتا که به توهین به قرآن متهم شده، دست به تظاهرات مردمی گسترده زدند.

10 کشته و زخمی در حمله شیکاگو
در پی تیراندازی در شهر شیکاگوی آمریکا ۲ نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند. این  حمله خونین عصر روز یکشنبه در مراسم یادبود یک جوان 26 ساله به نام «دنیل کاردووا» رخ داد که خود سحرگاه همان روز کشته شده بود. 2 فرد مسلح در اقدامی که یک تسویه‌حساب مافیایی به نظر می‌رسید حوالی ساعت 5 عصر افراد حاضر در این مراسم یادبود را به گلوله بستند.

اذعان آل‌سعود به همدستی صهیونیست‌ها در جنگ یمن
در سایه ناکامی ریاض در جنگ یمن، رژیم صهیونیستی که یکی حامیان اصلی عربستان سعودی در تجاوز به یمن محسوب می‌شود، در حال مشارکت آشکار در این جنگ است. پایگاه خبری انگلیسی «لیبرتی‌فایرز»، طی خبری پیوستن یک اسکادران نیروی هوایی ارتش رژیم صیهیونیستی به صفوف ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ یمن را افشا کرد و نوشت: این اسکادران به صفوف ائتلاف سعودی پیوسته و نخستین عملیاتش را علیه یک پایگاه آموزشی انصارالله در تعز انجام داده است. این پایگاه خبری به نقل از سرتیپ «احمد العسیری» سخنگوی وزارت دفاع عربستان نوشت: در نخستین حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی، پایگاه نظامی آموزشی انصارالله در تعز هدف قرار گرفت. در این مرحله ما شدیدا به ارتش تل‌آویو نیاز داریم تا از پیشروی ایران در یمن جلوگیری کنیم. امیدواریم که این دخالت مهم ارتش اسرائیل، افق جدیدی را در روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل ایجاد کند. براساس این گزارش، با کشته شدن 28 خلبان جنگنده‌های اف 15 با موشک‌های روسی در دست انصارالله، عربستان پذیرفته  که در شکست انقلابیون یمن ناتوان است. این پایگاه خبری در ادامه از وجود مذاکرات محرمانه میان رژیم صهیونیستی و عربستان درباره ارائه حمایت هوایی از ائتلاف عربی در جنگ با انصارالله خبر داد اما جزئیاتی از زمان و مکان سخنان عسیری درباره همکاری با تل‌آویو ارائه نکرد.


Page Generated in 0/0064 sec