printlogo


کد خبر: 175460تاریخ: 1396/2/24 00:00
نبض جامعه

یک هفته پس از وقوع سیل لردگان عنوان شد
سرنوشت نامعلوم 3 زن و یک کودک
معاون سازمان امداد و نجات کشور از ادامه جست‌وجو برای یافتن مفقودان سیل یکی از استان‌های کشور خبر داد. شاهین فتحی با اشاره به ادامه جست‌وجو و نجات مفقودان سیل لردگان، از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری به تسنیم اظهار داشت: حدود یک هفته پیش 3 زن و یک کودک بر اثر سیل در این منطقه مفقود شدند. معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: تیم‌های جست‌وجو و نجات به همراه سگ‌های «آنست» در قالب تیم‌های نجات هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری همچنان در پی سرنوشت این مفقودان هستند. فتحی درباره علت پیدا نشدن مفقودان خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی از زمان ارائه گزارش مفقودی این 3 زن و کودک در حال جست‌وجو هستند و نمی‌توان علت دقیقی از مفقود بودن یک‌هفته‌ای این افراد ارائه کرد.

هشدار درباره احتمال وقوع سیلاب در 10 استان
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نسبت به جاری شدن سیلاب در 10 استان کشور هشدار داد. بهنام سعیدی به ایسنا، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی احتمال بارش باران و جاری شدن سیلاب در نیمه شمالی استان آذربایجان‌شرقی، استان اردبیل، مناطق شمالی اصفهان، غرب استان یزد، نواحی مرکزی کرمان، شمال هرمزگان، جنوب سیستان‌وبلوچستان، شرق قزوین، تهران و البرز وجود دارد. وی با بیان اینکه در همین راستا توصیه‌های لازم به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است، گفت: سازمان‌ها نیز با دستور مدیریت بحران به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بارش باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش شدید باد در این 10 استان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین مخاطره این فصل مساله بارش‌ رگبارهای شدید موقتی، صاعقه و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهپایه‌ای و مستعد است.

جریمه 1/4 میلیاردی برای یک مهدکودک غیرمجاز
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از جریمه 4/1 میلیاردی برای یک مهدکودک غیرمجاز در این استان خبر داد. به گزارش فارس، حمیدرضا کریم، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: یک مهد کودک که بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی مراجع ذی‌ربط اقدام به فعالیت کرده بود، برای نگهداری از کودکان ماهانه مبلغ 4 میلیون ریال از خانواده‌ها اخذ می‌کرد. وی افزود: براساس گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، این مبالغ بیش از نرخ‌های مصوب بوده و بر همین اساس موضوع در دستور کار شعب تعزیرات حکومتی قرار گرفت. مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تصریح کرد: شعبه سیزدهم تعزیرات حکومتی مشهد مدیر این مؤسسه را به اتهام اخذ وجه اضافی (گرانفروشی) به پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

اعلام اسامی کاروان‌های حج 96
اسامی کاروان‌های حج تمتع امسال از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شد. به گزارش میزان، سازمان حج و زیارت اعلام کرد ثبت‌نام در کاروان‌های حج از یکشنبه آغاز می‌شود. براین اساس واجدان شرایط اعزام به حج تمتع امسال که تا روز 21 اردیبهشت با مراجعه به شعب بانک ملی نسبت به تکمیل مبلغ ودیعه حج خود به میزان حداقل ١٠ میلیون تومان اقدام کرده‌اند، از یکشنبه ٢٤ اردیبهشت‌ماه به مدت 5 روز می‌توانند با مراجعه به سامانه haj96.haj.ir یا مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی، در کاروان‌های حج ثبت‌نام کنند.


Page Generated in 0/0054 sec