printlogo


کد خبر: 175461تاریخ: 1396/2/24 00:00
اخبار

پیام مردمی
درخواست از شرکت مخابرات تهران
چندی پیش ساکنان مجتمع 25 واحدی کوچه شهید حقانی کوی 17 شهریور منطقه 18 تهران درباره عدم دریافت امتیاز تلفن ثابت و اینکه مدت یک سال است برای خرید این امتیاز نزد مسؤولان مخابرات استان تهران و مرکز مخابراتی شهید محسنیان مراجعه می‌کنند، درخواست تهیه گزارشی در این زمینه داشتند و خبرنگار «وطن‌امروز» پس از مراجعه حضوری به مرکز مخابرات یادشده گزارشی تهیه کرد که در صفحه 16 مورخ 11/02/96 درج شد. متاسفانه پس از انتشار این مطلب فقط تعدادی از ساکنان مجتمع یادشده از امتیاز تلفن ثابت بهره‌مند شده‌اند و مابقی متقاضیان همچنان در نوبت دریافت این امتیاز هستند و مسؤولان مرکز مخابراتی شهید محسنیان در مواجهه با آنها باز هم به همان پاسخ تکراری «امکانات نداریم»! بسنده کرده‌اند.
با توجه به نیاز ضروری ساکنان این منطقه به تلفن ثابت، درخواست رسیدگی فوری به این موضوع را از سوی مدیران شرکت مخابرات استان تهران داریم.
*جمعی از ساکنان مجتمع 25واحدی کوچه حقانی


ترافیک سنگین رسیدن بیمار به سلامت!

این روزها وضعیت برخی مراکز درمانی بویژه مراکز دولتی به گونه‌ای شده است که مردم و بیماران برای درمان یا دریافت خدمات درمانی بویژه انجام عمل‌های جراحی باید ساعت‌ها در انتظار باشند. در حقیقت اتلاف وقت و عمر مردم تنها موضوعی است که به آن توجه نمی‌شود! دلیل اصلی این موضوع هم به ترافیک کاری پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در طول یک روز کاری مرتبط می‌شود. برای مثال یک پزشک و جراح را در نظر بگیرید که در یک مرکز درمانی از ساعت 6 صبح تا یک بعدازظهر بیش 10 تا 15 عمل جراحی گوناگون از سرپایی گرفته تا جراحی‌های عمیق را انجام می‌دهد! از سوی دیگر هماهنگ کردن این تعداد عمل و آماده‌سازی مقدمات قبل و بعد عمل توسط کادر درمانی، خود علت دیگری بر زمانبر بودن انجام کارها در مراکز درمانی است.
پرسش‌های مهم:
1- براستی پزشک و جراحی که از 6 صبح بیش از 10 تا 15 عمل انجام می‌دهد و فشار کاری زیادی را در ساعات طولانی در اتاق عمل تحمل می‌کند، درصد خطایش بالا نمی‌رود؟!
2- پزشکی که بیشتر وقتش صرف عمل‌های پی‌درپی می‌شود آیا می‌تواند  منشور حقوق بیمار در بحث مشاوره و توصیه‌های پیشگیری و دارویی را بدرستی و به بهترین شکل ممکن انجام دهد؟
3- آیا کادر درمانی و پرستارانی که در طول روز دائما در حال تشکیل پرونده و انجام کارهای حاشیه‌ای رسیدگی به بیمار هستند، می‌توانند آنطور که باید با بیمار و خانواده‌اش در ارتباط مستمر باشند و خدمات لازم را در صورت نیاز ارائه دهند!  
متاسفانه این موضوع در برخی مراکز درمانی در جریان است و پزشکانی هستند که از یک اتاق عمل به اتاق عمل دیگر می‌روند و  زمان حضورشان در یک مرکز درمانی را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند تا در یک روز همه عمل‌های جراحی بیماران‌شان را انجام دهند و در روزهای دیگر هفته به بیمارستان‌ها و مراکز دیگر بروند! به نظر می‌رسد این روزها منشور حقوق بیمار در مراکز درمانی و بویژه بیمارستان‌ها تنها در قالب اطلاعیه‌هایی بر در و دیوار مراکز خودنمایی می‌کند و از اجرای دقیق آن خبری نیست!
 


Page Generated in 0/0057 sec