printlogo


کد خبر: 175475تاریخ: 1396/2/24 00:00
رویدادها

یادداشت‌های مرحوم «فردی» منتشر شد
مجموعه‌ای 5 جلدی از یادداشت‌های زنده‌یاد امیرحسین فردی به کوشش انتشارات مدرسه منتشر و برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب عرضه شد. به گزارش تسنیم، مجموعه 5 جلدی از یادداشت‌های زنده‌یاد امیرحسین فردی، پدر داستان انقلاب، به کوشش مریم فردی، فرزند او گردآوری و از سوی انتشارات مدرسه به چاپ رسید. این اثر دربردارنده مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های زنده‌یاد فردی در روزنامه کیهان و کیهان بچه‌ها است که مرحوم فردی طی حدود 30 سال فعالیت در این مجموعه آنها را منتشر کرده بود. این یادداشت‌ها در موضوعات مختلف نوشته شده و علاوه بر اینکه دیدگاه‌های نویسنده در حوزه‌‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نشان می‌دهد، بیانگر سبک نوشتاری این نویسنده در قالب روزنامه‌نگاری نیز هست. زنده‌یاد امیرحسین فردی پایه‌‌گذار ادبیات مردمی انقلاب اسلامی است. او با تشکیل کلاس‌های قصه‌نویسی در مسجد جوادالائمه(ع)، پایه‌گذار یک سبک ادبیات مردمی در جریان ادبیات انقلاب اسلامی است. برگزاری جوایزی مانند جایزه شهید غنی‌پور و داستان انقلاب او را به عنوان یکی از تأثیرگذاران در تربیت نسل جدید داستان‌نویسی انقلاب اسلامی معرفی کرده است.

«چهل عاشقانه سرگردان» اثر جدید سیدعلی شجاعی
کتاب «چهل عاشقانه سرگردان» اثر سیدعلی شجاعی به زیر چاپ رفت. به گزارش مهر، نشر ستاک کتابی از سیدعلی شجاعی را با عنوان «چهل عاشقانه سرگردان» شامل 40 متن کوتاه از این نویسنده را منتشر می‌کند. این کتاب 40 متن کوتاه عاشقانه را در برمی‌گیرد که پیش از این برخی از آنها توسط نویسنده در فضای مجازی نیز منتشر شده است. این کتاب به همراه تصویرگری نازنین عباسی، گلرخ محتاج‌الفضل، زهرا کی‌قبادی و مریم طباطبایی در دست انتشار قرار گرفته است. همچنین همزمان با انتشار این کتاب نسخه صوتی آن نیز با صدای حسین پاکدل و آهنگسازی مسعود بقایی مهیا شده که با نسخه کاغذی کتاب در قالب یک پکیج ارائه خواهد شد. «چهل عاشقانه سرگردان» نخستین اثر نشر ستاک است که در دست انتشار قرار گرفته و با توزیع آن فعالیت این ناشر به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

«دنگ و فنگ روزگار» در شبکه یک
سریال ۳۰ قسمتی «دنگ و فنگ روزگار» به نویسندگی حسن وارسته برای شبکه یک تولید می‌شود. به گزارش فارس، داستان این سریال که فضای کمدی دارد، درباره یک خانواده اهل چالشتر است که حرفه چالنگری دارند. اردشیر، سرپرست خانواده براساس شغلی که به آن مشغول است به همراه خانواده مجبور می‌شود به تهران سفر کرده و در یکی از مناطق بومی و حاشیه‌ای پایتخت ساکن شود و در این حین رازی سر به مهر از او فاش می‌شود.

آخرین وضعیت تولید سریال‌ها در «اوج»
حبیب والی‌نژاد، مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری- رسانه‌ای اوج با اشاره به پروژه‌های این سازمان در حوزه سریال‌ها بیان کرد: کار ما در سازمان اوج این است که روی تحقیقات وقت زیادی می‌گذاریم تا به تناسب اهداف، آنها را پیگیری کنیم. وی ادامه داد: ما با توجه به اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی که داریم حدود یک یا 2 سال کار تحقیقی انجام می‌دهیم تا بتوانیم تولیدات خوبی در حوزه سریال داشته باشیم. مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان
هنری- رسانه‌ای اوج درباره تعداد سریال‌های این سازمان توضیح داد: ما باید بتوانیم کار تولید هر یک از فیلمنامه‌ها را در یک پروسه زمانی همراه با تحقیق شروع کنیم و تا این آثار آماده شوند شاید نتوان آمار دقیقی ارائه کرد. ما هم‌اکنون حدود ۱۵ کار در مرکز برای تولید داریم اما اگر بخواهیم این پروسه تحقیقی را حساب کنیم آثار آماده‌تر تعدادشان کمتر می‌شود و ما تعداد کمتری را گزارش می‌کنیم چون پروسه تحقیقی بسیار سخت است و باید به طور دقیقی انجام شود. وی در پایان درباره تعامل با سازمان صداوسیما در ساخت سریال‌های مشترک تصریح کرد: یکی از اهداف در کارهای فرهنگی همکاری نهادهای مرتبط است و ما هم با همکاری صداوسیما قصد داریم تولیدات موثری را تولید کنیم.


Page Generated in 0/0125 sec