printlogo


کد خبر: 175480تاریخ: 1396/2/24 00:00
اخبار

کسب نخستین طلا و نقره کاروان ایران در باکو توسط بانوان تیرانداز
در روز نخست بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در باکوی آذربایجان، فینال مسابقه‌های تیراندازی در بخش 10 متر تفنگ بادی بانوان برگزار شد و نرجس امامقلی‌نژاد با 6/249 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و اولین طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد. بعد از امامقلی‌نژاد، الهه احمدی با 1/246 امتیاز نایب قهرمان شد و مدال نقره را بر گردن آویخت. نجمه خدمتی نیز با 7/201 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. نماینده ازبک‌ها هم سوم شد. اما در سایر رقابت‌ها، مسابقات بخش دوم رشته تپانچه ۲۵ متر مردان در بخش مرکز آتش رقابت‌های کشورهای اسلامی به پایان رسید که محمد احمدی با مجموع امتیاز ۵۶۵ و وحید گلخندان با مجموع امتیاز ۵۵۴ در این رشته به ترتیب هفتم و سیزدهم شدند. در همین رشته، تیراندازانی از آذربایجان، ترکیه و پاکستان به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. در نخستین روز رسمی از رقابت‌های بازی‌های کشورهای اسلامی، ایران با یک مدال طلا و یک نقره در جایگاه نخست جدول مدال‌ها قرار داشت. در رقابت‌های روز نخست بازی‌های کشورهای اسلامی نخستین مدال طلای کاروان ایران توسط نرجس امامقلی‌نژاد در تفنگ بادی 10 متر به‌دست آمد. الهه احمدی هم در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال نقره شد تا ایران به صدر جدول صعود کند. همچنین اولین مدال طلای رقابت‌های کشورهای اسلامی را «عمر اکگون» تیرانداز اهل ترکیه به دست آورد. در روز نخست از مجموع 54 کشور حاضر در این بازی‌ها تنها 7 کشور موفق به کسب مدال شده‌ بودند.

دستیاران دایی در سایپا مشخص شدند
علی دایی تنها به فاصله ۴۸ ساعت بعد از قهرمان شدن با نفت تهران با تیم سایپا به توافق رسید تا لیگ هفدهم را با این تیم آغاز کند. علی دایی بعد از قهرمانی در جام حذفی با تیم نفت تهران، به عنوان سرمربی تیم سایپا انتخاب شد. سایپا تیمی بود که دایی کار مربیگری‌اش را با این تیم آغاز کرد و در همان نخستین سال مربیگری‌اش با این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر هم رسید. سرمربی جدید تیم سایپا که با این تیم به توافق کامل رسیده است، بزودی قراردادش را با نارنجی‌پوشان امضا می‌کند تا باشگاه با نظر وی وارد بازار نقل و انتقالات شود. سرمربی جدید تیم سایپا مثل همه سال‌های مربیگری‌اش با کادر مورد نظر همیشگی خود کار خواهد کرد. حضور محمد دایی، بهزاد غلامپور و به احتمال زیاد محمدرضا مهرانپور در کادر فنی تیم سایپا با علی دایی تا حدود زیادی اجتناب‌ناپذیر است.

نورافکن با استقلال تمدید می‌کند
هافبک جوان تیم استقلال قبل از عزیمت به کره‌جنوبی و ملحق شدن به تیم جوانان قرارداد خود را با باشگاه استقلال تمدید می‌کند. منصوریان در عجیب‌ترین تصمیم خود قبل از بازی بزرگش با العین، با جدایی موقت نورافکن از این تیم و همراه شدن او با تیم جوانان موافقت کرد تا این بازیکن جوان را در آستانه یک دیدار بزرگ و مهم آسیایی در اختیار نداشته باشد. هافبک جوان و ملی‌پوش تیم استقلال قبل از آنکه به کره جنوبی رفته و به تیم جوانان ملحق شود، قرارداد خود را با باشگاه استقلال تمدید می‌کند. احتمال اینکه نورافکن قراردادش را فردا با استقلال تمدید کند و روز دوشنبه راهی کره‌جنوبی شود زیاد است. تیم استقلال تهران در روز اول خردادماه و در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم العین امارات است و به این ترتیب قطعا امید نورافکن را در اختیار نخواهد داشت.

تبریک اینفانتینو به تاج
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در پیامی به رئیس فدراسیون فوتبال ایران، کسب عنوان سومی ملی‌پوشان ساحلی در جام جهانی را تبریک گفت. متن پیام جانی اینفانتینو، رئیس  فدراسیون جهانی فوتبال به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران به شرح زیر است: افتخار دارم که تبریکات صمیمانه خودم را به جهت کسب عنوان سومی در مسابقات جام‌جهانی فوتبال ساحلی 2017 باهاما که بهترین نتیجه تیمی در کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است، ابراز کنم. همچنین مایل هستم کسب توپ طلایی که به دلیل شایستگی به آقای محمد احمدزاده اهدا شد و کسب دستکش طلایی را به پیمان حسینی  تبریک بگویم. بدون شک کسب این نتیجه، حاصل سختکوشی، حرفه‌ای‌گری، نظم و انگیزه تیمی بوده و معتقدم که این نشان ارزنده دستاوردهای بسیار خوبی را برای فوتبال ساحلی ایران به ارمغان می‌آورد.


Page Generated in 0/0140 sec