printlogo


کد خبر: 175486تاریخ: 1396/2/24 00:00
چهارگوشه

مجروحیت خبرنگاران العالم و المنار
3 خبرنگار عرب از جمله فیلمبردار شبکه العالم در جریان عملیات پیروزمندانه ارتش و نیروهای دفاع ملی این کشور علیه تروریست‌های داعش در استان حمص مجروح شدند. به گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه این 3 خبرنگار روز جمعه در محدوده کوه‌های الشماریه در شرق شهر حمص دچار جراحت شدند. «سعدالله خلیل» گزارشگر و «سمر السلامه»  فیلمبردار شبکه عربی زبان العالم همراه «معروف منصور» فیلمبردار شبکه لبنانی المنار، ارتش سوریه را در نبردی که به پیروزی قاطع بر تکفیری‌ها در این منطقه انجامید همراهی می‌کردند.

شهادت 4 شیعه به دست سعودی‌ها
یک منبع محلی در عربستان اعلام کرد شمار شهدا بر اثر حمله نیروهای امنیتی به محله المسوره در شهر شیعه‌نشین العوامیه در شرق آن کشور به 4 نفر رسیده است. این منبع یادآور شد این افراد جمعه بر اثر شلیک نیروهای امنیتی رژیم آل‌سعود به شهادت رسیدند. در تصاویر منتشر شده، نیروهای امنیتی از سلاح و مهمات سنگین برای حمله به محله المسوره استفاده می‌کنند. در این محله بیش از 30 هزار نفر زندگی می‌کنند. مقامات عربستانی همچنان از ورود آب و غذا به محله تحت محاصره المسوره جلوگیری می‌کنند.

آمریکا درپی تحریم رئیس‌جمهور لبنان
روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داد کاخ سفید تصویب تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله لبنان و حامیان آن را بررسی می‌کند. این روزنامه نوشت اد رویس، رئیس کمیسیون خارجه در کنگره آمریکا در حال تدارک برای تصویب تحریم‌هایی علیه شخصیت‌های حامی حزب‌الله در لبنان از جمله میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور است. طبق ارزیابی این روزنامه، در صورتی که لیست جدید از اسامی حامیان حزب‌الله لبنان برای تحریم علیه آنها تصویب شود، ثبات لبنان بشدت در وضعیت نابسامانی قرار می‌گیرد.

حمله سایبری بزرگ به 99 کشور جهان
ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت این آژانس پشت صحنه حمله سایبری جهانی قرار دارد که دست‌کم 99 کشور را مورد حمله قرار داده است. بر این اساس، سامانه‌های رایانه‌ای کشورهای مختلف جهان از جمله روسیه از روز جمعه هدف یک باج‌افزار قرار گرفته‌اند که پس از آلوده کردن سیستم هدف، دسترسی به اطلاعات را محدود کرده و درخواست پرداخت پول می‌کند. کارشناسان می‌‌گویند ویروس یاد شده به ایمیل‌هایی با مضمون پیشنهادهای شغلی یا هشدارهای دروغین امنیتی پیوست شده و به‌طور گسترده‌ای در فضای مجازی پخش شده است.

متهم شدن شاهزاده‌های اماراتی  به برده‌داری
بروکسل، مرکز اتحادیه اروپایی در اتفاقی نادر 8 تن از زنان وابسته به خاندان حاکم ابوظبی (یک مادر و دخترانش) را به‌جرم رفتارهای غیرانسانی و توهین‌آمیز نسبت به خدمتکاران خود و توقیف گذرنامه آنها به طور غیابی محاکمه می‌کند. به نوشته پایگاه خبری دویچه‌وله، اکنون این شاهزاده‌خانم‌ها باید در دادگاه حضور یافته و به اتهام نقض قانون کار محاکمه شوند. طبق این گزارش، سازمان حقوقی میریا در بلژیک به عنوان شاکی در این محاکمه شرکت می‌کند.

فرمانده سابق ارتش پاکستان: راحیل شریف تن به ذلت داد
پس از صدور مجوز دولت پاکستان به ژنرال راحیل شریف برای فرماندهی ائتلاف نظامی آل‌سعود، واکنش‌های منفی بسیاری توسط احزاب و نمایندگان پارلمان این کشور نشان داده شد. ژنرال میرزا اسلم‌بیگ، فرمانده سابق ارتش پاکستان گفت ژنرال راحیل شریف به طمع ریال‌ها و دلارهای آل‌سعود زیر بار ذلت رفت. میرزا اسلم‌بیگ تاکید کرده است که این کار راحیل شریف سبب ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی خواهد شد و این همان خواسته آمریکاست. رژیم سعودی فرماندهی ائتلاف متجاوز به یمن را به راحیل شریف، رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان محول کرده است.
 


Page Generated in 0/0083 sec