printlogo


کد خبر: 176015تاریخ: 1396/3/4 00:00
اخبار

سی‌وششمین «شب شاعر» برگزار شد
پاسداشت «شاعر مردم»
سی‌وششمین «شب شاعر» پاسداشت کیومرث عباسی قصری در سازمان هنری- رسانه‌ای اوج برگزار شد. به گزارش فارس، محمدعلی سلطانی با اشاره به شعر کیومرث عباسی قصری گفت: در شعر او جنگ ایران و عراق و آوارگی ملت به زبان ملی و بومی سروده شده است. کورش احمدی نیز با اشاره به ظرایف شعر عباسی قصری گفت: در تاریخ شعر بعد از انقلاب کمتر کسی را داریم که بتواند به دقایق و ظرایف سبک هندی مانند کیومرث عباسی قصری نزدیک شود و سخت‌تر اینکه این اتفاق هم در شعر فارسی و هم کردی او می‌افتد. بیژن ارژن در ادامه این مراسم گفت: غزل‌های کردی قصری انگار سعدی‌واره است و به نظر می‌رسد که سعدی به زبان کردی غزل گفته است. غزل‌های کردی او در زبان مردم کرد جاری است و اگر می‌خواهیم بمانیم باید در زبان مردم باشیم نه در مناسبت‌های رسمی. علیرضا قزوه در بخش دیگری از آیین پاسداشت کیومرث عباسی قصری گفت: چند تن از شاعران بزرگ‌تر از من هستند که به آنها بدهی دارم و کیومرث عباسی قصری یکی از آنهاست. وی افزود: او خودش را خرج انقلاب کرده و از این‌رو هر نشری حاضر نیست اشعار او را چاپ کند. کیومرث عباسی قصری در پایان مراسم سی‌وششمین شب شاعر ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان این مراسم گفت: شعرا اگر مقام و منزلتی دارند به‌خاطر شأن و شرفی است که شعر دارد و شعر هم به این خاطر بالا و والاست که تشکیل‌دهنده آن کلمه است و روایت است که کلمه اولین مخلوق خداوند بوده است و شاعر اگر مورد توجه قرار می‌گیرد به خاطر این است که ابزار کار او کلمه است.

شما موضع ندارید، نه موضوع!
مرحوم محمدرضا آقاسی،  شاعر شوریده و حماسه‌سرای اهل‌بیت(ع) سوم خرداد ۱۳۸۴ دیده از جهان مادی بربست و اکنون با گذشت 12 سال از درگذشت او، هنوز یادها در فراقش بی‌تابی می‌کنند. عباس احمدی، از شعرا و پژوهشگران ادبی خاطره‌ای را از مرحوم آقاسی نقل می‌کند.  وی می‌گوید: یادم هست یکی از دوستان شاعر ما در جمعی به مرحوم آقاسی که از شاعران شناخته‌شده انقلاب اسلامی بودند، گفتند «موضوعی برای سرودن نداریم، ما به عنوان شاعر انقلاب اسلامی در دورانی که نه انقلاب است و نه جنگ، درباره چه چیزی باید شعر بگوییم؟» پاسخ مرحوم آقاسی به این پرسش بسیار جالب و تامل‌برانگیز بود. ایشان در پاسخ به آن دوست شاعر گفتند: «شما موضع برای سرودن ندارید و الا موضوع زیاد است!»

«آرماندو» همچنان ادامه دارد
سوژه اصلی سریال «آرماندو» به کارگردانی احسان عبدی‌پور درباره هنرورها و بازی کردن در اثری هنری است و دغدغه‌های آنها را نشان می‌دهد. به گزارش فارس، تصویربرداری سریال «آرماندو» به کارگردانی احسان عبدی‌پور و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی این روزها با حضور بازیگران اصلی در شهرک سینمایی غزالی ادامه دارد. در خلاصه داستان «آرماندو» آمده است: داستان این سریال پسر خوشدل و مهربانی است که تلاش می‌کند مشکلات خواهر و فرزندان خواهرش را برطرف کند، او در این مسیر درگیر موقعیت‌هایی جذاب و نفسگیر می‌شود... حمیدرضا آذرنگ و مرجانه گلچین در این سریال نقش یک خواهر و برادر را با نام‌های «آرمان» و «صاب‌جان» و عبدالرزاقی نقش «مهتاب» را ایفا می‌کنند. حمیدرضا آذرنگ، مرجانه گلچین، الیکا عبدالرزاقى، علیرضا استادى، على مسعودى، سحر ولدبیگى، على اوجى، فریبا طالبى، مجید پتکى و شهربانو موسوى از بازیگران
این سریال هستند.

استعفای رئیس رسانه ملی شایعه است
موسوی‌مقدم درباره استعفای عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما عنوان کرد: این خبر اساسا صحت ندارد و شایعه است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم، قائم‌مقام سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران  درباره انتشار خبر استعفای عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما عنوان کرد: این خبر اساسا صحت ندارد و شایعه است. وی درباره نقش صداوسیما در برگزاری انتخابات گفت: صداوسیما نقش بی‌بدیلی در این امر داشت. رسانه ملی هم در حوزه اطلاع‌رسانی و هم در امر کاهش هزینه‌های تبلیغاتی برای کاندیداها نقش بسیار برجسته‌ای ایفا کرد. وی ادامه داد: کاندیداهای انتخابات هم نسبت به عملکرد سازمان صداوسیما رضایت داشتند.


Page Generated in 0/0054 sec